Geplaatst 13 uur geleden13 u. Populair bericht Uit het archief van Ton van Draanen, vers van de recorder: Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Veronica-19660820-1900-2000-JoostDenDraaijer-JoostMagHetWeten-Studio-51min
Geplaatst 5 uur geleden5 u. Populair bericht Veronica-19660820-1900-2000-JoostDenDraaijer-JoostMagHetWeten1966, ik was op 9 Augustus van 1966 11 jaar geworden en had 4 jaar daarvoor mijn eerste "eigen radio" gekregen, een "six transistor solid state radio receiver", man, wat was ik trots op dat ding, overal sleepte ik het mee. Al snel ontdekte ik, bij toeval, als ik het radiootje in de keuken op het aanrecht bij de waterleiding zette, ik een veel betere ontvangst had en ik zowaar Radio Veronica kon ontvangen.... de geest was uit de fles!!!Groot was dan ook het verdriet als het 9-Volt batterijtje leeg was. Ik kreeg 1 batterijtje per maand van mijn ouders want we hadden het thuis niet al te breed, Pa moest het alleen verdienen als controleur bij "Brabantia huishoudelijke artikelen" in Valkenswaard en Ma moest elk dubbeltje drie keer omdraaien om elke week rond te komen van Pa zijn weekloon dat hij elke vrijdag in een bruin envelopje meekreeg van zijn werk... Dat envelopje had dan ook nog, behalve bankbiljetten en muntjes, nog zo'n heel smal en lang "loonstrookje".... kent U het nog????Toch had ik een fijne jeugd en toen ik als 7 jarige, in 1962, het radiootje kreeg, Pa had nog 40 Gulden over van zijn vakantiegeld, het radiootje lag voor 39 gulden en 95 cent in de winkel. Dus werd dat aan junior zijn 7e verjaardag besteed..... Ik heb het apparaatje nog altijd, het is een van mijn dierbare herinneringen aan mijn jeugd.... Joost klonk vaak uit het piepkleine luidsprekertje, zeker op Zaterdagmiddag.En dan luister ik naar deze opname.... sweet memories!!!!Henk Kruize
Geplaatst 2 uur geleden2 u. Mijn eerste maanden, 1967 - 1968 salaris bij Veronica kreeg ik ook in een klein bruin envelopje. Heel herkenbaar. 2 uur geleden2 u. bewerkt door Juul
Geplaatst 1 uur geleden1 u. 3 uur geleden zei Henk-Anna Loog:Veronica-19660820-1900-2000-JoostDenDraaijer-JoostMagHetWeten1966, ik was op 9 Augustus van 1966 11 jaar geworden en had 4 jaar daarvoor mijn eerste "eigen radio" gekregen, een "six transistor solid state radio receiver", man, wat was ik trots op dat ding, overal sleepte ik het mee. Al snel ontdekte ik, bij toeval, als ik het radiootje in de keuken op het aanrecht bij de waterleiding zette, ik een veel betere ontvangst had en ik zowaar Radio Veronica kon ontvangen.... de geest was uit de fles!!!Groot was dan ook het verdriet als het 9-Volt batterijtje leeg was. Ik kreeg 1 batterijtje per maand van mijn ouders want we hadden het thuis niet al te breed, Pa moest het alleen verdienen als controleur bij "Brabantia huishoudelijke artikelen" in Valkenswaard en Ma moest elk dubbeltje drie keer omdraaien om elke week rond te komen van Pa zijn weekloon dat hij elke vrijdag in een bruin envelopje meekreeg van zijn werk... Dat envelopje had dan ook nog, behalve bankbiljetten en muntjes, nog zo'n heel smal en lang "loonstrookje".... kent U het nog????Toch had ik een fijne jeugd en toen ik als 7 jarige, in 1962, het radiootje kreeg, Pa had nog 40 Gulden over van zijn vakantiegeld, het radiootje lag voor 39 gulden en 95 cent in de winkel. Dus werd dat aan junior zijn 7e verjaardag besteed.....Ik heb het apparaatje nog altijd, het is een van mijn dierbare herinneringen aan mijn jeugd.... Joost klonk vaak uit het piepkleine luidsprekertje, zeker op Zaterdagmiddag.En dan luister ik naar deze opname.... sweet memories!!!!Henk KruizeMooi verhaal Henk! gr Luc
Geplaatst 1 uur geleden1 u. Dank je wel Henk voor wederom een leuk verhaal over je herinneringen rond de tijd van deze opname...Lees ze altijd graag...En natuurlijk Roel bedankt voor deze mooie studio-opname...Was op 20 augustus 1966 ruim een maand 4 jaar en nog geen benul van radio, laat staan zeezenders...Groet, Michel... 1 uur geleden1 u. bewerkt door Chell Helft vergeten... leeftijd???...
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.