Geplaatst 15 uur geleden15 u. Populair bericht Over een klein half uur is het 53 jaar geleden dat Ad Bouman en ik in de auto naar Scheveningen scheurden. Indrukwekkend was het.De dag erna schreef Frans van der Beek een leuk stukje in 'de Gooi" (Gooi en Eemlander)
Geplaatst 2 uur geleden2 u. Hoorde die avond, 2 April 1973, in het TV programma Televizier dat het Veronica schip op drift was, snel de radio ingeschakeld en kon nog net een klein stukje Frans van der Beek opnemen. Daarna The Peddlers met Girlie, kort maar, want Ruud Doets nam daarna de microfoon en liet ons weten dat ze uit de lucht gingen... "en aan alle vrouwen... sterkte!!!" even stilte en toen het "tjoepje" waarmee de zender uit de lucht ging.Tot diep in de nacht nog alle nieuwsuitzendingen afgeluisterd.... "das darf doch wohl nicht wahr sein...." maar toch.... Geen Veronica :(Henk KruizeO ja, nog snel even het bandje erbij gehaald (Philips 8cm spoeltje) dat ik die avond van 2 April zelf opnam en snel even gedigitaliseerd. Ook leuk voor de "morse fans" want het was heel erg druk bij Scheveningen Radio wat de nodige "morse storing" gaf op de "Grundig Radio" van mijn ouders waarvan ik dat die avond opnam. Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren 2 uur geleden2 u. bewerkt door Henk-Anna Loog
Geplaatst 1 uur geleden1 u. Dank voor jullie mooie verhalen Juul en Henk-Anna.Ik kan het me nog als de dag van gisteren herinneren. Ik was 17 en we woonden nog in Rotterdam. Ik hoorde over de stranding pas de volgende ochtend op het nieuws. En ik had meteen 'ruzie' met m'n ouders. Dezelfde nacht was namelijk een drogisterij vlakbij ons afgebrand waarvan m'n ouders de eigenaar goed kenden en dat vonden ze veel erger dan het gestrande Veronica schip. Ik vond de stranding natuurlijk veel erger!En wat was het geweldig toen Veronica op 11 april terugkwam via de Mi Amigo op 259 meter.En nog een paar dagen later op 18 april met een kameraad van me naar Den Haag. M'n treinkaartje naar Den Haag werd betaald door m'n Oma met de woorden: "jongen, ga jij maar zorgen dat Veronica blijft". Prachtig om daar in Den Haag te lopen met allemaal mensen die hetzelfde wilden als ik: "Veronica moest blijven".Ik denk niet dat we over nog eens 53 jaar met net zoveel emotie en mooie herinneringen terug kijken op de radio van nu.Groet,Wim van de Water 1 uur geleden1 u. bewerkt door MediaPages
Geplaatst 1 uur geleden1 u. 12 uur geleden zei Juul:5 minuten geleden zei MediaPages:Dank voor jullie mooie verhalen Juul en Henk-Anna.Ik kan het me nog als de dag van gisteren herinneren. Ik was 17 en we woonden nog in Rotterdam. Ik hoorde over de stranding pas de volgende ochtend op het nieuws. En ik had meteen 'ruzie' met m'n ouders. Dezelfde nacht was namelijk een drogisterij vlakbij ons afgebrand waarvan m'n ouders de eigenaar goed kenden en dat vonden ze veel erger dan het gestrande Veronica schip. Ik vond de stranding natuurlijk veel erger!En wat was het geweldig toen Veronica op 11 april terugkwam via de Mi Amigo op 259 meter.En nog een paar dagen later op 18 april met een kameraad van me naar Den Haag. M'n treinkaartje naar Den Haag werd betaald door m'n Oma met de woorden: "jongen, ga jij maar zorgen dat Veronica blijft". Prachtig om daar in Den Haag te lopen met allemaal mensen die hetzelfde wilden als ik: "Veronica moest blijven".Ik denk niet dat we over nog eens 53 jaar met net zoveel emotie en mooie herinneringen terug kijken op de radio van nu.Groet,Wim van de WaterEn misschien ook leuk, met de microfoon voor de TV opgenomen, Farce Majeur over Veronica.Straks ga ik ook even mijn bandje met nieuwsberichten over de Veronica stranding digitaliseren, dat komt straks.O ja Wim, ik was er ook bij op 18 April, onvergetelijk!!! Kom ik vanmiddag op terug.Eerst de NCRV TV Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Henk Kruize12 uur geleden zei Juul:
Geplaatst 1 uur geleden1 u. 14 was ik en ik dacht toen, goh hoe kan dit nu?Verder niet bij nagedacht want de TV was belangrijker, om dat weer aan de loop te maken.De storm had in Emmen behoorlijk huis gehouden, en de centrale antenne mast lag ook om.Wat mij nog helder bij staat is het geluid waar ik wakker van werd.Alsof er een film projector geluid werd afgespeeld op mijn kamer, dat bleek de wind te zijn die door kieren heen kwam.Maar we gingen wel gewoon naar school en niets werd afgelast.Heel andere tijden dan al het gepamperd van nu.😀Theo
Geplaatst 30 minuten geleden30 min. En zoals beloofd, de nieuwsberichten die ik vanaf half elf in de avond van 2 April 1973 en de dag erna opnam. Zowel van de radio als met microfoon voor de luidspreken van de TV voor de Journaal opnames.Vanaf een Philips LP 15 (met die rode stippen) geluidsbandje dat na 53 jaar nog in een prima conditie is, zojuist gedigitaliseerd. Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren GroetHenk Kruize
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.