Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Radiovormgeving

Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.

Voorwaarden

Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan. 

1. Wie heeft deze reclame spot in een betere kwaliteit? Brandaris.mp3

2. Started by johan1,

HALLO LEDEN Ben op zoek naar een instrumentaaltje B60 ATLANTIS ~1.wav https://pixeldrain.com/u/hRLjQzsd deze track komt van een lp de versie b66 is uitgemixt wie weet de artiest en titel B66 ATLANTIS .wav https://pixeldrain.com/u/V7YdPmgV groet johan

• 0 antwoorden
    • 516 weergaven
  3. Started by hans knot,

Categorie 2 2022 Hamlet Jensen en Charles Scipio – In memory of Abie Nathan. Een song uit 2022 als ode aan Abie Nathan maar ook aan het Peace schip. Deels gezongen, deels gesproken. Een release destijds op DOM Records https://www.youtube.com/watch?v=UihXG2YIZ3w Category 2 2022 Hamlet Jensen and Charles Scipio – In memory of Abie Nathan. A song from 2022 as a tribute to Aibe Nathan but also to the Peace ship. Partly sung, partly spoken. Released at the time on DOM Records.

4. Started by DDB,

Beste leden, Wie kan mij helpen aan de jingle 'De beuk d'er in'? Met dank alvast. DDB

5. Started by Benno Roozen,

Hallo mede-verzamelaars, Wie heeft de jingles van Veronica Film uit 1982 voor Jos Bergenhenegouwen en Peter Adrichem op Hilversum 2 en wil die met me ruilen? De kwaliteit in deze opname is beroerd, geknipt uit uitzending. Stream VOO - Veronica - H2 - Veronica Film - Jos en Peter - 13-12-1982 - uit uitzending van Jingleweb | Luister gratis online op SoundCloud Benno

• Vind ik leuk
    • 7 antwoorden
    • 973 weergaven
  6. Started by hans knot,

Categorie 2 Singles met in de tekst de naam van stations of medewerkers. The Brothers & the Sisters was een Israëlische zanggroep die actief was tussen 1971 en 1983, met reünies vanaf 2003. Het ensemble bestond uit vier zangers – twee mannen en twee vrouwen – hoewel de samenstelling in de loop der tijd veranderde. De groep bracht een breed scala aan genres ten gehore, waaronder folk-pop, middle-of-the-road muziek en kinderliedjes. Een groot deel van de discografie van de band werd gecomponeerd door hun manager, Gideon Koren. Een van de prominente leden was Susie Miller, een in Amerika geboren zangeres die zich in Israël vestigde en bekend werd door haar optredens in …

7. Started by Bob L,

Heeft iemand de gemonteerde instrumentale versie van Paris France Transit met Child uit 1982? Deze muziek werd gebruikt in het item Kruip in de huid van in de Avondspits. Alvast bedankt. Groet, Bob

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 725 weergaven
  8. Started by Henk,

George Evans And His Symphony Of Saxes - Sweet And Lovely. Sweet And Lovely is geschreven door Gus Arnheim, Charles N. Daniels en Harry Tobias en dateert van 1931. De versie van George Evans And His Symphony Of Saxes werd in de beginperiode van Radio 390 benut als herkenningsmelodie van het programma “Tea Time Tunes”. De gebruikte uitvoering komt van de LP “Great For Dancing” uit 1957 met op de A-kant een medley van foxtrots en op de B-kant een medley van slow-foxtrots. De bijbehorende danspasjes zijn te vinden op de achterkant van de hoes. Online heb ik geen video of audio van deze versie kunnen vinden maar ook op de plaat is het nummer niet langer dan in bijgaand fragme…

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 481 weergaven
  9. Started by johan1,

Hallo Leden & Verzamelaars, een vraag over boven genoemde titel zijn er leden die deze BRT reeks hebben opgenomen het gaat niet om de hele collectie muziek file's maar om het beeld materiaal johan

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 832 weergaven
  10. Started by Henk,

Olaf Stiletti – Jim Dandy. Dit nummer werd door Eddy Ouwens als tune gebruikt op Radio Monique. Jim Dandy dateert uit 1955 en is geschreven door Lincoln Chase die ook bekende hits als “Such A Night” en “The Clapping Song” op z’n naam heeft staan. De versie van Olaf Stiletti komt uit 1974. Ik vond onderstaande korte versie op Youtube onder z’n echte naam Olaf Kübler. Hij was een Duitse saxofonist en werkte o.a. met Klaus Doldinger en Udo Lindenberg. Radiofragment: https://pixeldrain.com/u/9W6y1wQ5

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 839 weergaven
  11. Hallo Leden, ben op zoek naar de titel en artiest van deze file wie kan me helpen johan instrumentaal mi amigo in de lucht na 2 dagen wim de groot.wav https://pixeldrain.com/u/m9Lu5Gty

• Haha
      • Vind ik leuk
      • Verward
      • Bedankt
    • 8 antwoorden
    • 943 weergaven
  12. Beste Forum members, I wonder if anyone can identify Steve Kent's play-out tune from this file. https://pixeldrain.com/u/DnN1U4cY 1976 07 21 Wed R Mi Amigo (259m) Ook Goeie Morgen Marc Jacobs.mp3 Thank you in advance, John C

• Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 666 weergaven
  13. Started by Oever532,

Als jingle verzamelaar ben ik voornamelijk bezig met jingles verzamelen van vroeger en nu, mede omdat ik ze mooi vind of vanwege nostalgische redenen; de huidige playlist die ik momenteel heb beslaat aan bijna 11 uur aan materiaal. Ook reclame pingels zijn hierbij niet uitgezonderd. Nu ben ik nog op zoek naar verscheidene reclame pingels van zowel de STER-reclame als van andere zenders om de collectie nog completer te maken. Dit is inclusief vormgeving speciaal voor de Kerstdagen, vanwege de aankomende feestdagen, en ik wil hierbij wel erbij vermelden dat dit alleen om de radio reclame gaat. In ruil hiervoor deel ik hetgeen wat ik momenteel in mijn collectie heb om…

14. Started by Rakkerten,

Heb lang gezocht, maar kan het niet vinden. Wie kan mij helpen aan de titel en uitvoerenden van de (achtergrond)muziek gedraaid aan het begin van het RNI-programma Buitengaats (jaren 70) na het nieuws van 16 uur. Muziek waarbij de dj bij zijn inleiding normaliter 'overheen' praat. Het is een instrumentaal nummer. Alvast dank!

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 5 antwoorden
    • 614 weergaven
  15. Ik ben op zoek naar het geluidseffect waarbij Jaws in het programma Weeshuis van de hits een lp die hij niet mooi vond opat. Al heeeeeel lang. Ben benieuwd of iemand mij kan helpen.

16. Started by DDB,

Wie kan mij helpen? Ik zoek de aftelling die ooit gebruikt werd tijdens het overzicht van de Veronica Top 10 (de engelse) Met dank alvast! Danny De Bruyn

• Treurig
      • Bedankt
      • Haha
      • Vind ik leuk
    • 17 antwoorden
    • 1k weergaven
  17. Started by hans knot,

Uitvoerenden onbekend – Salt Peanuts. Eén van de prachtige composities die Dizzy Gellespie ons naliet. Hij werd geboren in 1917 in Cherow South Carolina en speelde met tal van bekende jazz musici in diverse samenstellingen. Het nummer is honderden keren opgenomen en is niet te traceren in welke uitvoering Salt Peanuts werd gebruikt als tune voor de Big L Top 40 met Ed Stewart in 1967. Performers unknown – Salt Peanuts. One of the beautiful compositions left behind by Dizzy Gellespie. He was born in 1917 in Cherow, South Carolina, and played with numerous well-known jazz musicians in various ensembles. The song has been recorded hundreds of times, and it is impossible to…

18. Started by hans knot,

Mel Henke – Walkin’ my way back home. Daar komt Mel Henke voor de derde keer voorbij met een nummer van de LP ‘The Mad Musical World of Mel Henke.’ Dit nummer werd gebruikt als eindtune in 1965 op Radio Veronica in het late avond programma ‘Namens ons’ dat werd gepresenteerd door Rob van Dijk en Harmen Siezen en technisch werd begeleid door Arnold Vis. Mel Henke – Walkin' my way back home. Mel Henke appears for the third time with a song from the LP “The Mad Musical World of Mel Henke.” This song was used as the closing theme tune in 1965 on Radio Veronica in the late-night programme “Namens ons” (On behalf of us), which was presented by Rob van Dijk and Harmen Siezen…

19. Mel Henke -Let’s put out the lights. Daar komt Mel Henke andermaal voorbij met een nummer van de LP ‘The Mad Musical World of Mel Henke.’ Dit nummer werd gebruikt in 1965 op Radio Veronica in het late avond programma ‘Namens ons’ dat werd gepresenteerd door Rob van Dijk en Harmen Siezen en technisch werd begeleid door Arnold Vis. Mel Henke - Let's put out the lights. Here's Mel Henke again with a song from the LP “The Mad Musical World of Mel Henke.” This song was used in 1965 on Radio Veronica in the late-night programme “Namens ons” (On behalf of us), which was presented by Rob van Dijk and Harmen Siezen and technically supervised by Arnold Vis. https://filesender.su…

20. Beste RadioTrefpunt-leden. Ik ben al een tijdje op zoek naar de jingles van Happy Radio. Een regionaal station wat niet zo lang heeft uitgezonden. Dit zal net na 2000 en rond 2003 zijn geweest en was zowel op enkele Noord-Hollandse kabelnetten als via verschillende etherfrequenties te ontvangen; o.a. met regio-edities in Haarlem & Meer, Edam-Volendam en regio Alkmaar. Als ik het goed kan herinneren had Happy Radio hetzelfde pakket als Trend FM uit het Gelderse Huissen. Wie heeft ze in bezit en zou ze eventueel willen delen? Alvast enorm bedankt !

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 493 weergaven
  21. Morgen (zondag 13 juli 2025) is het 40 jaar na het legendarische concert Live Aid. Het concert werd zowel op BBC TV als op BBC Radio One live uitgezonden. Hieronder een montage van een aantal jingles die de BBC daarvoor special door JAM in Dalles liet inzingen. JAM Jingles Live Aid - BBC Radio One (13-07-1985) Grt, Peter

• Bedankt
    • 3 antwoorden
    • 386 weergaven
  22. Percy Faith Orchestra – Ding Dong. Andermaal een nummer van dit orkest dat werd ingezet op de zeezenders. Dit maal in 1977 op Radio Mi Amigo voor een commercial ten bate van Koers Aardappelen Rotterdam. De spot werd ingesproken door Bart van Leeuwen. Het nummer Ding Dong komt op een aantal albums van Percy Faith voor, voor het eerst in 1976 op de lp Summer Place ’76. Percy Faith Orchestra – Ding Dong. Another song by this orchestra that was played on offshore radio stations. This time in 1977 on Radio Mi Amigo for a commercial for Koers Aardappelen Rotterdam. The commercial was narrated by Bart van Leeuwen. The song Ding Dong appears on a number of Percy Faith albums, f…

23. In 1984 werd dit deuntje gebruikt onder promo's, die gerelateerd waren aan Coca Cola. Ik vermoed dat het ook voor commercials gebruikt werd. Ik ben op zoek naar een uitvoering in goede kwaliteit. Schrik niet, dit is de wat "opgepompte" instrumentale track uit een Coca Cola Playoff Song promo, waar ik de spraak uit verwijderd heb. Coca Cola Payoff Song Instrumental Wie (her)kent dit en heeft deze in goede kwaliteit? Mocht je die hebben, kun je me dan een PB sturen?

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 8 antwoorden
    • 644 weergaven
  24. Started by hans knot,

Quincy Jones – Proloque 2Q’s rap. Dit nummer is afkomstig van de lp Back on the block uit 1989 waarop Quincy ons verblijdde met tal van muzikale stromingen en tevens een diversiteit aan artiesten liet meedoen zoals Sarah Vaugn, Miles Davis, Ice-T en Ella Fitzgerald. Terecht dat voor deze lp Quincy in 1991 een Grammy Award hiermee verdiende. 2 Q’s rap is wel een van de meest vreemde nummers in de zeezenderdiscografie en werd gebruikt voor een jingle ten bate van Radio Brod in 1993. Quincy Jones – Prologue 2Q's rap. This song is from the 1989 LP Back on the Block, on which Quincy delighted us with a variety of musical styles and also featured a diverse range of artists su…

25. Started by Will Stevens,

Een paar jaar geleden vond ik in mijn eeuwige jacht op interessant oud vinyl een elpee met sound effects uit het archief van de BBC, namelijk van allerlei (stoom)treinen. Leuk was dat. Nu kom ik op het internet een website met meer dan 30.000 audioclips tegen uit de database van de BBC. Je kunt ze zelfs downloaden! Ik krijg de indruk dat er vooral veel natuurgeluiden bij zitten. Misschien leuk voor de geluidsknutselaars onder ons. Toelichting: https://www.decodedmagazine.com/have-you-visited-the-bbc-sound-effects-archive/ De website: https://sound-effects.bbcrewind.co.uk/search

• 0 antwoorden
    • 346 weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.