Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Overige landen

Voor discussies over radiostations uit andere landen dan Nederland en België.

1. Comming soon on BBC Radio 2 (May 31 and June 7 at 10 p.m. to 11 p.m.) Noel Edmonds tells the story of the original pop music station in the UK - Radio Luxembourg. It was hugely influential for millions of so-called 'under the bedclothes listeners' who were starved of 60s pop music, but frustrated by the signal, which faded in and out. This month marks the 80th anniversary of the first test transmissions to Britain. A full service started in 1933 and it was 20 years ago that it finally closed down to UK listeners. The story of Radio Luxembourg is the story of pop music radio, but it is also much more. In part one Noel takes listeners back to 19…

• 9 antwoorden
    • 3,4k weergaven
  2. Deze cassette is afkomstig van Mike Grant. [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 1 antwoord
    • 631 weergaven
  3. Deze opname komt van een cassette van Mike Grant. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 470 weergaven
  4. Dit is opgenomen door Hans Hogendoorn op Compact Cassette. [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 1 antwoord
    • 294 weergaven
  5. Deze opname is afkomstig (op cassettes) van Mike Grant. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  6. Deze opname komt uit het archief van Werner Tschoepe. [verborgen inhoud] De datum van uitzending (19-01-1977) klopt mogelijk niet.

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 370 weergaven
  7. Deze opname komt van een cassette van Mike Grant. [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 591 weergaven
  8. Deze cassette komt van Mike Grant. [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 3 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  9. Dit komt van een cassette van Mike Grant. Alleen Tony Prince is niet (fysiek) bij het feest. [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 1 antwoord
    • 528 weergaven
  10. Deze opname komt uit het archief van Peter van den Berg, beschikbaar gesteld door Frans Klaasen. [verborgen inhoud] Ik vermoed dat deze opname van 2-3 weken na 5 Oktober is (de vorige opname, die ik heb geplaatst). Dit lijkt echter een soort debut te zijn van Noel als DJ.

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 5 antwoorden
    • 1k weergaven
  11. 🙂 [verborgen inhoud]

• 12 antwoorden
    • 2,6k weergaven
  12. Radio Luxembourg 1975 08 00 1956-2120 Tony Prince and Bob Stewart 82 min [verborgen inhoud]

13. De opnamen op deze cassette komen van Mike Grant. Op de A kant een opname van ruim 3 kwartier van Barry Alldis van 4 of 11 Maart 1978 (tijd gegokt, niet gehoord) en op de B kant allemaal fragmenten zoals in de titel aangegeven. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 2 antwoorden
    • 612 weergaven
  14. Deze opname komt uit het archief van Peter van den Berg, beschikbaar gesteld door Frans Klaasen. [verborgen inhoud] Dit is ruim een half uur lang allerlei verschillende fragmenten uit (ik vermoed) Januari en de 1ste week van Februari 1969.

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 4 antwoorden
    • 1k weergaven
  15. BBC Radio 4 documentary about Radio Luxembourg, broadcast 24 December 1985 [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  16. 1400-1500 - Benny Brown : [verborgen inhoud] 1500-1600 - Benny Brown : [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 1k weergaven
  17. Dat staat er op het label geschreven van een cassette, die Mike Grant ooit 's voor me heeft opgenomen. Ik heb de cassette zelf nooit uitgeplozen, maar misschien heeft één van jullie interesse om dat te doen. Ik hoor in ieder geval ook Jimmy Saville op kant B van de cassette. er staan volgens mij allerlei fragmenten op de cassette. Wel leuk om de jingles en de gong weer 's te horen, die Luxy toen gebruikte. In de download kun je de twee kanten van de C-90 cassette vinden. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 847 weergaven
  18. Deze cassette komt van Mike Grant. [verborgen inhoud] De A- en B-kant van de cassette zijn separate files.

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 3 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  19. Dit zijn drie middengolf opnamen uit de collectie van Mike Grant (cassette 403). Alle info, die ik weet, heb ik opgenomen in de titels. Mocht één van jullie zin en tijd hebben om datum/tijd van uitzending te achterhalen en ook van de "Nr ones show" de DJ, dan zou ik dat heel leuk vinden. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  20. Deze opname komt uit het arsenaal van Mike Grant. De datum is bij mij niet bekend. [verborgen inhoud] Op de cassette stonden nog twee losse stukje, die ik de volgende namen heb gegeven: Radio Luxembourg Bob Stewart Unknown Radio Luxembourg Unknown Deze zitten in de download zip.

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 537 weergaven
  21. Dit komt van een cassette met een aantal verschillende opnamen, opgenomen door Mike Grant. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Verder staat er nog een RNI opname op de cassette (RNI 230271 2100-2135 Stevie Merike) maar die is als compleet uur al 's aangeboden.

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 4 antwoorden
    • 687 weergaven
  22. Deze opname komt van een cassette van Mike Grant. [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 1 antwoord
    • 590 weergaven
  23. A reunion of Radio Luxembourg 208 DJs and staff is being organised in the Grand Duchy from 3-5 July 2015. In what the organisers are describing as "what might well be the final reunion", the main event on 4 July will be open to the public ("friends of Radio Luxembourg") - the event is being held in the Big Beer Company in Luxembourg-Clausen. The 4 July event will see the 208 DJs take over the music and entertainment for the night. Although the event is over 3 months away, a number of DJs and staff are already confirmed to travel and attend, including Tony Prince, Paul Burnett, Mark Wesley, Shaun Tilley, Timmy Mallet, Benny Brown, Enda Caldwell, Ollie Henry, Mike Knight…

• 2 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  24. Op deze cassette van Mike Grant staan drie opnamen, twee van Steve Wright en één (korte) van Mark Wesley. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 422 weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.