Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Overige landen

Voor discussies over radiostations uit andere landen dan Nederland en België.

1. Recorded in Papendrecht, NL on 1089kHz.; [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 702 weergaven
  2. Deze opname komt uit het archief van Helmut Slawik. [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 2 antwoorden
    • 702 weergaven
  3. French radio (RTL) 16 October, 1973, interview Mick Jagger (in Brussels; in French) [verborgen inhoud] Voor degene die de Franse taal beheersen

4. Started by Drumbeat,

BBC Radio 1 88.1 VHF Tom Browne Top 20 chart show Sunday 07 December, 1975 [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 701 weergaven
  5. Rolling Stones - UK radio (BBC2) 'Still Live', 19 August, 2006 interviews with all four Stones by Paul Sexton (Amsterdam, 31.7.06) [verborgen inhoud]

6. RADIO TODAY info : Nation Radio UK reveals weekday presenter line-up - From 04012021 For more info go to the link ! [verborgen inhoud] Een tijd geleden vroeg iemand waar o.a. Neil Francis gebleven was, ex Radio Caroline enz... Radio Today vandaag bezocht die meld Mike Read, Russ Williams, Neil Francis, Neil Fox and Dean Martin are leading the programme schedule for Nation Radio UK. The team of well-known presenters will be on the station from launch day – 4th January 2021 – on a number of local DAB multiplexes. [verborgen inhoud] Vriendelijke groeten Jean-Pierre …

7. Hier een uurtje de legendarische top 40 nonstop van 30-12-1972. Uitgezonden bij Radio Golden Flash,elke vrijdagmiddag van 17 tot 18 uur. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 699 weergaven
  8. Hier een uurtje de legendarische top 40 nonstop van 27-11-1971. Uitgezonden bij Radio Golden Flash,elke Dinsdagavond tussen 19 en 20 uur. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 698 weergaven
  9. Started by Vincent,

Ik luisterde gisteravond met mijn KiwiiSDR naar [verborgen inhoud] op 3975 kHz (75 meter-band). Opeens zie ik op 3955 kHz een dikke rode band verschijnen. Het bleek een DRM uitzending te zijn en gelukkig beschikt de Kiwi software over de mogelijkheid om hier naar te luisteren. Het was Jazz AM. Waarschijnlijk uit de UK gericht op India. Dat is wat ik opmaak het de schermprint hieronder. preview: [verborgen inhoud] In de preview kan je horen hoe het klonk gisteravond. Wil je de volledige opname (30 minuten), laat het dan even weten via een PB.

• Vind ik leuk
    • 4 antwoorden
    • 698 weergaven
  10. Hier een uurtje de legendarische top 40 nonstop van 9-7-1983. Uitgezonden bij Radio Golden Flash,elke vrijdagmiddag van 17 tot 18 uur. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 698 weergaven
  11. Arutz7 - 19 01 2003 Scott Shilo 2115 - 2200 Blowing In The Wind [verborgen inhoud]

12. Hier een uurtje de legendarische top 40 nonstop van 19-6-1971. Uitgezonden bij Radio Golden Flash,elke vrijdagmiddag van 17 tot 18 uur. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 698 weergaven
  13. Hier een uurtje de legendarische top 40 nonstop van 6-5-1978. Uitgezonden bij Radio Golden Flash,elke Dinsdagavond tussen 19 en 20 uur. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 697 weergaven
  14. Hier een uurtje de legendarische top 40 nonstop van 2-7-1977. Uitgezonden bij Radio Golden Flash,elke Dinsdagavond tussen 19 en 20 uur. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 697 weergaven
  15. Deze opname komt van Mike Grant op cassette. Het is een middengolf opname van Radio Luxemburg en volgens het label op de cassette is deze van 2 April 1973. Op 42:46 in de opname wordt er aan de afstemknop van de radio gedraaid en komen we uit bij de nieuwslezer (Arend Langenberg?) op één van de Hilversumse zenders. Vervolgens is er ook nog even een Duitse zender te horen. Met dat gedraai aan de afstemknop geeft het wel een leuk tijdsbeeld vind ik. [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 3 antwoorden
    • 696 weergaven
  16. Gast
    Started by Gast,

In de 80er jaren was Sybell Fennell nieuwslezer bij het legendarische station Radio Nova van Chris Cary. Daarnaast was ze ook getrouwd met Chris. In RadioToday kijkt ze terug op die tijd. Zeker de moeite waard om te lezen. [verborgen inhoud] Paul de Haan.

• 0 antwoorden
    • 696 weergaven
  17. Hier een uurtje de legendarische top 40 nonstop van 8-5-1982. Uitgezonden bij Radio Golden Flash,elke vrijdagmiddag van 17 tot 18 uur. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 696 weergaven
  18. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 696 weergaven
  19. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 695 weergaven
  20. Started by Jean-Pierre De Zeerover,

The Radio Ship facebook 16 februari 2021 melde: 21-00 Een leven op de medium golf: Geoff Tracy. De 40 ste verjaardag van The Voice Of Peace Show. We zenden deze show uit als eerbetoon aan Geoff Tracy die helaas vorige week op 62.-jarige leeftijd is overleden. -- Geoff Tracy Past away at the age of 62

21. Hier een uurtje de legendarische top 40 nonstop van 3-9-1983. Uitgezonden bij Radio Golden Flash,elke vrijdagmiddag van 17 tot 18 uur. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 694 weergaven
  22. Hier een uurtje de legendarische top 40 nonstop van 31-1-1981. Uitgezonden bij Radio Golden Flash,elke vrijdagmiddag van 17 tot 18 uur. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 694 weergaven
  23. Hallo, Hierbij een documentaire over de geschiedenis en het laatste uur van Radio Luxembourg 208 in december 1992. In de jaren '70 heb ik daar zelf uren naar geluisterd met de onvermijdelijke fading. Als ik het juist heb, had je tussen 19u en 19u30 het Nederlandstalige half uurtje, daarbij herinner ik mij vooral Mike Verdrengh en uiteraard de jingle "Radio Luxembouuuuuuurg" en "Stuart Henryyyyyyyyyy"... De video kan je hier bekijken. Mvg, Frank.

• 0 antwoorden
    • 694 weergaven
  24. Started by Junebug,

Bob Kingsley - American Country Countdown ACC. Ik luisterde hier in de jaren80 naar op AFN. Later werd hier in A.dam AFN vervangen door VOA, die kochten dezelfde programma's in want daar was ook gewoon Casey Kasem te vinden. Daar de At40 kluis is vrij gegeven is de ACC kluis over de jaren 70/80 nog steeds gesloten gebleven, vrijwel ook nergens bewaarde afleveringen van luisteraars terug te vinden. Wel worden nu de shows vanaf 1991 herhaald. Onder de link vind u 8 shows [verborgen inhoud] grt. June

• 1 antwoord
    • 694 weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.