LPAM (kleinvermogen AM)
Sinds mei 2016 geeft het Agentschap Telecom middengolfvergunningen af voor hobbyradio en kleine omroep. Inmiddels zijn er een flink aantal LPAM zenders in de lucht gekomen. Discussieer hier mee over deze AM-zenders.
180 discussies in dit forum
-
Zelf een programma maken op 747 AM? Dat kan! Zelf een uurtje programma maken en dat laten uitzenden via 747 AM? Dat kan! We bieden programmamakers de mogelijkheid om op 19 mei (dus de dag voor de RadioDag) in de avonduren de eigen kunsten te laten horen. Een middengolfzender in de lucht houden is een dure grap en daarom vragen we voor een uur programma een eigen bijdrage van 100 euro. Er zijn natuurlijk spelregels. We stellen de zendtijd pas beschikbaar nadat we een demo (ca 15 minuten) hebben ontvangen en het inhoudelijk en kwalitatief hebben goedgekeurd. Het programma wordt vooraf door jezelf opgenomen en digitaal aan ons beschikbaar gesteld. Het is dus geen live u…
-
- 22 antwoorden
- 3,2k weergaven
- 2 followers
-
-
Sinds halverwege de jaren 80 neem ik op 4 mei om 20:00 uur geen 2 minuten stilte meer in acht. Dat doe ik om persoonlijke redenen die hier nu even niet relevant zijn. Ik sta wel enkele momenten stil bij het feit dat ik hier in relatieve vrijheid mag leven waarvoor in dankbaar ben. Mijn hobbyzender Extra AM is naast de middengolf ook via internet te beluisteren. Ik heb er wel moeite mee om het playout systeem om 20:00 uur gewoon een plaat te laten in starten. Aan de andere kant vind ik 2 minuten stilte op een internet station dat wereldwijd te ontvangen is onwenselijk. Ik vraag me dus af wat een mooie tussenweg is. A: Een witje na …
-
- 13 antwoorden
- 2k weergaven
-
-
Stereo op de middengolf, kan dat? Ja dat kan heel goed en ook in Nederland is er een station wat uitzend in stereo. Zijn er dan ontvangers voor? Ja die zijn er en ook zijn er mensen die een printje in hun bestaande ontvanger maken zodat ze stereo kunnen decoderen. Zie filmpje van Bertwin uit Ter Apel. En de link van een opname van hem. De ratel die je hoort, is externe storing wat je zou moeten negeren. Het is met de standaard ferriet antenne ontvangen. https://we.tl/Ob5z7pqV0l Link blijft een week geldig. Wel geeft dit een idee wat mogelijk is met AM, C-QUAM is de naam van deze techniek. Theo
-
Agentschap Telecom heeft de houders van een laagvermogen-middengolfvergunning voor de frequentie 1395 kHz laten weten dat er voortaan mag worden uitgezonden van 23.00 tot 20.00 uur. Tot nu toe was dat alleen tussen zonsopgang en zonsondergang toegestaan. De reden van de verruiming van de uitzendtijden is dat de Albanese zender die ook gebruik maakt van 1395 kHz alleen uitzendt tussen 20.30 en 22.45 uur. De huurder van de Albanese zender, Trans World Radio, zal overigens de uitzendingen op deze frequentie per 1 januari aanstaande staken. Agentschap Telecom is nog in overleg met Albanië om te kijken wat er daarna met deze zender zal gaan gebeuren. Mogelijk dat na 1 januari …
-
- 8 antwoorden
- 2,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Natuurlijk zijn we weer trendsetters hier int Noorden, we zetten het even op een rijtje. Atlantis1395 is booming in Friesland en ver daarbuiten, overigens is Atlantis al sinds 2009 alhier in Fryslan een gevestigd oldiesstation met een schat aan kennis mbt middengolfzenden, hulp van derden <las ik ergens> was niet nodig , de expertise is volop voorhanden. Daar komt bij dat zelfredzaamheid een goede eigenschap is. http://www.atlantisradio.eu/radio/nieuwsberichten https://www.facebook.com/Atlantis1395.nl/ Op zaterdag 6 augustus aanstaande staan we tussen 13.00 en 14.00 uur nog weer even stil bij de gebeurtenissen na 31-8-1974 en nee…
-
- 26 antwoorden
- 7,6k weergaven
-