Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Nederland

Voor discussies over radio in Nederland.

1. Started by Juul,

Ik heb voor ons omroep personeelsblad Spreekbuis een stukje geschreven over het verdwijnen van RNW. En ik kwam in m'n archief net dit stuk tegen uit Electron van november 1961. Dit nav het in gebruik nemen van de studio waarin RNW nog steeds zit. Op de weg tussen het omroepkwartier en Bussum. Net achter het "kroegje". De schrijver van dit stuk is zendamateur ( PA0DIC) en was technicus bij RNW. Best aardig om te lezen. Hier vast het voorblad. De download bevat het hele artikel uit Electron. Juul http://www7.zippyshare.com/v/66973869/file.html

• 0 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  2. Opgenomen van DAB+ [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 5 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  3. Started by Alex,

De Tipparade van 26 januari 1974, met Edvard Niessing, uitgezonden door Radio 192 op 24 januari 2004. En ook deze natuurlijk weer uit het Evertonarchief, met dank. [verborgen inhoud] - Foto: www2.rickvanvelthuysen.nl

• 2 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  4. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  5. Gast Pd4sam
    Started by Gast Pd4sam,

Een verslag van de Radio Controle Dienst in 1999. Ze volgen de aller eerste vrouwelijke opsporingsambtenaar van deze dienst. Verslag is wat gedateerd, maar wel de moeite waard.

• 0 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  6. HALLO LIEVE MENSEN wil iemand de Foute Muziek Radio - 1 september 2020 - Ferry Eden - Mi Amigo Top 50 aub plaatsen zou er heel blij mee zijn groetjes romy

• 3 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  7. Started by Vincent,

De Mega Top 50 met als gast Paul de Leeuw. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  8. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  9. Started by Jan-Fre,

[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

10. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  11. Started by Juul,

Ik ben weer aan het "ruimen." En kwam dit tegen. Ik weet het nog goed. Ik was de dag ervoor gediagnosticeerd met diabetes en was goed ziek. " Maar ja "de klus moest af......" De story van Kayak live in 1979 Merwehal Dordrecht. Ik kwam op een verdwaalde cassette een live concert van de groep Kayak tegen. Hoe zat dat ook al weer? Het was december 1979 en er was weer eens geld over en dat moest op voor het eind van het jaar. Zo ging dat destijds, nu allang niet meer. De TROS besloot om twee programma's te maken met live optredens. 1 met klassieke artiesten en 1 met pop artiesten. En over de laatste gaat dit stukje. We wilden het live doen en daartoe werd de Me…

12. Started by Vincent,

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-SXSLCQIL6YBU.mp3 http://www.mijnbestand.nl/Bestand-HJZ3ORFQRNGA.mp3 http://www.mijnbestand.nl/Bestand-84EDI44LX3YM.mp3 Ik heb deze drie cassette's opgenomen met een hoog TROS/VOO gehalte. Ze komen uit Duitsland en zijn samengestelde bandjes met diverse opnamen. In eentje kwam Curry & Van Inkel en Mono voorbij. Affijn, je moet zelf maar kijken of het wat is. Ik archiveer het in ieder geval niet.

• 3 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  13. Gezocht, "Oude" Veronica uitzendingen van 2009 - 2015. ik zou graag even terug naar die tijd dat, Erik de Zwart "Station Voice" is willen, mis dat na al die jaren nog steeds eigenlijk... maakt niet uit wat het is, of wie het presenteerde., alles is welkom! (Wat ook zeer welkom zou zijn, is de volledige start van Veronica in 2003, en de 50 jarige verjaardag van Veronica in 2010.) Mijn dank is Groot ❤️

14. Started by wim1958,

Vanmorgen had ik Radio 5 Nostalgia op met de Jukebox week. Een luisteraar vroeg Mandy My Dear van The Cats aan. Henk Mouwe vertelde dat ze dat niet konden vinden. Hij kwam ook met het antwoord want wat bleek? Het was ooit een B kant geweest en B kanten zitten niet in "het systeem" Dus geen Mandy my Dear. Nou zijn er de laatste jaren zo veel mooie verzamel cd s van The Cats uitgekomen waar dit nummer gewoon op te vinden is. Waarom niet even verder gekeken? Voor een lokaal zendertje kan ik me deze situatie nog voorstellen, maar voor de Publieke Omroep vind ik dit belachelijk.

• 11 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  15. Started by Roberto26081981,

[verborgen inhoud]

16. Started by martinja,

Van de Golden Radio NL server [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

17. Started by martinja,

radio1921910200222002300ferryeden [verborgen inhoud] radio1921910200223002400ferryeden [verborgen inhoud] radio1922010200200000100ferryeden [verborgen inhoud]

18. Van de Golden Radio NL server gaat over zeezenders Je hoort hierin Ton Vogt (Hans Knot) [verborgen inhoud]

19. [verborgen inhoud] Opname uit het archief van Ton van Draanen.

• 1 antwoord
    • 1,4k weergaven
  20. Started by martinja,

City FM Classic Rock 20041208 Melvin Vermeer 17.40-19.00 [verborgen inhoud]

21. In de Hofstad tijd hebben we, Rob Langerak en ik, heel wat interviews gedaan met binnenlandse en buitenlandse artiesten. Deze interviews maakten we dan voor zowel Hofstad als Unique. Zo ook deze met Peter Vink van de Q 65. De kwaliteit is niet best, maar dit is wat ik nog van de tape heb kunnen halen. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  22. Started by h.roos,

ik ben op zoek naar afl.15 (wo.-24-aug.-2011)van de doowop top 405 uit gezonden op radio extra gold.mischien is er iemand die deze heefd en hier wil plaatsen.groetjes en alvast bedankt.

• 0 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  23. Gast Evers Tom
    Started by Gast Evers Tom,

[verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  24. 1990 08-22 1500-1600 HollandsHitFestifalInDoetinchem3eUur – VOO-R2 [verborgen inhoud] Groet, Bertus

• 0 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  25. Started by Alex,

De reportage over de opening van de expositie 50 jaar Nederlandse Top 40. In Museum RockArt staat de Top 40 de komende maanden centraal. Aan de hand van o.a. de gedrukte exemplaren, alarmschijven, awards, ontwerpen, T-shirts, speciale uitgaven en Top 40 nummer 1 hits aangevuld met beeld en geluid komt de geschiedenis van "50 jaar Top 40" tot leven. Museum RockArt is gevestigd aan de Zekkenstraat 42 te Hoek van Holland

• 0 antwoorden
    • 1,4k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.