Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Nederland

Voor discussies over radio in Nederland.

1. [verborgen inhoud] TROS-H3-19731030-2200-2300-HugoVanGelderen-NederlandstaligeTop10

2. [verborgen inhoud] TROS-H3-19731130-2200-2300-HugoVanGelderen-NederlandstaligeTop10

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 2 antwoorden
    • 454 weergaven
  3. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 380 weergaven
  4. [verborgen inhoud] Opname uit het archief van Ton van Draanen.

• 0 antwoorden
    • 833 weergaven
  5. Niet gecontroleerd: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Uit het archief van Ton van Draanen.

6. TROS Hilversum 3 - Ferry Maat Top 40 101074 1600-1800 [verborgen inhoud]

7. Started by Vincent,

[verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Treurig
      • Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 24 antwoorden
    • 4k weergaven
  8. Iemand zin om deze te dateren? [verborgen inhoud]

9. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Opname uit het archief van Ton van Draanen.

• 0 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  10. [verborgen inhoud] TROS-H3-19751123-2100-2200-Onbekend-Sesjun-33min [verborgen inhoud] TROS-H3-19751123-HugoVanGelderen-HetBesteVanDeNederlandseMuziek

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 258 weergaven
  11. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Opname uit het archief van Ton van Draanen.

• 5 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  12. Eentje zonder datum maar met Marc van Amstel: [verborgen inhoud]

• 4 antwoorden
    • 1k weergaven
  13. Started by Juul,

Pas geleden zag ik hier een item langskomen over die hele lange hitparade die we op H3 en ik geloof H2 gedurende heel lang uitzonden. de datum weet ik niet meer maar achter op de foto die ik toen maakte stond 1990. Ik weet nog wel dat we de platen van iemand kregen die ze allemaal keurig aanleverde in zakjes die weer ik kisten zaten. Ja, zo ging dat in die tijd. Dat gaat tegenwoordig wel anders ! Enfin, hier de foto die ik toen maakte van de kisten in ECK3 in het Muziekpaviljoen. als iemand wat meer info heeft dan kan ik dat bij de foto zetten in m'n archief. ( deed Stan haag daar sosm ook in mee?). Dan heb ik daar ook een foto van. …

14. Started by martinja,

Jaarlijst 1986 - 1400-1500 TROS R3 [verborgen inhoud] Jaarlijst 1986 - 1500-1600 [verborgen inhoud] Jaarlijst 1986 - 1600-1700 [verborgen inhoud] Jaarlijst 1986 - 1700-1800 [verborgen inhoud]

15. Ook hier: ik zag Edwin8Yvonne zo lekker plaatsen en dacht, ik heb dit volgens mij ook staan, dus ik help een handje mee. Volgens mij destijds meegenomen van Offshore, waarvoor mijn dank. â¤ī¸ [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 203 weergaven
  16. Started by edwin8yvonne,

[verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 6 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  17. Started by jan V,

Hier nog een mapje met Tros jingles ........[verborgen inhoud] gr jan V

18. Started by Tino,

[verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 995 weergaven
  19. Started by Quezwo64,

Hier een uurtje Tros Nachtwacht met Tom Mulder uit 1982 http://www.mediafire.com/?qbu668u84po5oxa http://www.mediafire.com/?hpima6z0q261c25 Veel plezier ermee! RenÊ

20. Started by peetje,

Wat een geweldige site dit.Veel mooie opnames gezien. Persoonlijk ben ik al geruime tijd op zoek naar oude opnames van Tros Nachtwacht. Helaas zijn al mijn oude cassettes verdwenen.Zie veel Nachtwacht helaas zijn de links niet werkend meer (zippy share) Wie kan me helpen.Alvast bedankt.

• 17 antwoorden
    • 6,2k weergaven
  21. Gast Ron Lon Lucia Hwong
    Started by Gast Ron Lon Lucia Hwong,

Hallo beste radioliefhebbers, Ik ben een grote fan van het programma NACHTWACHT van de TROS. Dat werd o.a. gepresenteerd door Wim van Putten, Ferry Maat, Tom Mulder, Kas van Iersel en Simone van Koersveld. Graag kom ik in contact met mensen die, net als ik, in die jaren geleden, 's nachts genoten van de muziek en de fijne presentatie. Ik zat altijd met mijn cassetterecorder klaar om het gehele programma op te nemen. Mijn voorkeur ging uit naar de laatste twee uren. Tussen 02.00 uur en 04.00 uur presenteerde Wim van Putten. Van hem heb ik veel geleerd. Niet alleen wat muziek betreft, maar zeker ook wat presenteren van een radioprogramma betreft. Van al die genoeglijke ur…

• Vind ik leuk
    • 9 antwoorden
    • 6,2k weergaven
  22. Deze middengolf opname komt van een R2R tape uit de collectie van Eugèn Bruggeman. Het is ÊÊn lange opname, ik heb deze niet in uren "geknipt". Je hoort Ferry Maat tussen 01:00 en 03:00, waarbij uit de Top 40 van 5 Augustus 1967 wordt gedraaid. Tussen 03:00 en 04:00 hoor je Ron Brandsteder en tussen 04:00 en 05:00 Ad Roland. Tussen 05:00 en 05:11 hoor je nog een stukje van het programma van de EO. [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 13 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  23. Started by sydney11,

Weet iemand of er nog opnames zijn van TROS Nachtwacht gepresenteerd door Daniel Dekker, waarin hij de beroemde uitspraken deed over Ien Dales? Dit betreft de uitzending van 12 op 13 april 1992. Veel Limburgers hebben toen de radio aangezet net na de aardbeving en hoorden Daniel Dekker deze uitspraak doen.

24. Deze middengolf opname komt uit het archief van Eugèn Bruggeman. [verborgen inhoud]

25. Kan iemand mij helpen aan de TROS Nachtwacht van 1975 10 10 met Ferry Maat van 0100-0300 uur? Bij voorbaat mijn dank! 🙂

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.