Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 7 antwoorden
    • 2,8k weergaven
  2. Started by ometheo,

Tijdens Veronica 1224, was er op 30 augustus 1999 live vanuit Lapershoek de A.B.T.T. met Lex, Adje en heel veel publiek. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,1k weergaven
  3. Started by Juul,

Beste vrienden ik ben doende om wat audio te dateren.En evt. een tijd. En als er nws in zit, door wie dan ? Zit er wel tegenaan te hikken maar nu roep ik jullie hulp in. De onderstaande file bevat Rob Out op 4 februari 1972. Op het eind hoorde ik ook een klein stukkie RNI. Het is 2 uur. Waar ik wel aan toe gekomen ben is het onderscheid van verschillende fragmenten. En dan zet ik er altijd een 1Khz toontje tussen. Dus tot zover. Maar op dit moment ontbreekt mij gewoon effe de tijd. Er ligt nog zoveel. De kwaliteit is meer dan prima dus het is de moeite waard om te bewaren. De opnamen komen van een 4 sporen tape op 9,5 cm/sec. Dit…

4. Started by Vincent,

Ergens begin 1971 meegenomen uit Amsterdam van de Frederica:

• 0 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  5. Started by Vincent,

[verborgen inhoud] Wie kan/wil hem dateren?

• 3 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  6. Started by jan,

Altijd aardig om te zien hoe het er nu uitziet, maar dit is het adres Morsweg 7 Leiden. Daar zat in 1979 De Leidse Fles die veel te horen was op Radio Delmare. "Voor geboortetegels, huwelijksborden.....etc". Ferry Eden sprak het spotje destijds in. En als ik me niet vergis kwamen hier ook de Delmare-tegeltjes vandaan met de Mv Martina er op.

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 7 antwoorden
    • 3,2k weergaven
  7. Started by Jan-Fre,

[verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

8. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 659 weergaven
  9. Radio Veronica - 1973 07-12 1200-1400 Wil Luikinga [verborgen inhoud]

10. Radio Monique 963 MMI Top 50 Max de Graaf 13-12-1986 stereo studio copy [verborgen inhoud] DD CC S26A.wav DD CC S26B.wav DD CC S27A.wav

• 0 antwoorden
    • 597 weergaven
  11. Started by Jan-Fre,

Al heel lang heb ik op mijn harde schijf staan een opname met de naam: Caroline-19740710-2315-0230-GrahamGill-JohnnyJason-TonyAllan. Ik vermoed dat ik die in september 2015 van dit forum heb gedownload. Vandaag wilde ik er een index van maken, maar na 33 minuten stopt de opname en dan zit de speler vast. Dat gebeurt bij alle audioplayers die ik heb gebruikt. Ligt dus aan de mp3. Heeft iemand destijds deze opname ook binnengehaald? Ik zou erg blij zijn als hij in dat geval nog een keer geplaatst zou kunnen worden. Alvast bedankt.

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 2 antwoorden
    • 1k weergaven
  12. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 1k weergaven
  13. Started by Vincent,

[verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 654 weergaven
  14. Interview by Jan Sundermann and Martin van der Ven. Re-digitised version with thanks to Ben Meijering.

• 0 antwoorden
    • 579 weergaven
  15. Started by MvdVen,

16 april 2011. Met de cast van "Herinnert u zich deze nog?", de musical over de zeezender Radio Veronica. 44 foto's van de Veronicadag 2011 in Hotel Lapershoek staan hier: [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  16. Started by martinja,

Radio 558-19880710-1200-1600-ErwinvanderBliek-Top50 [verborgen inhoud]

17. Started by Jan-Fre,

voordat ik het morgen weer vergeet [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 8 antwoorden
    • 2,2k weergaven
  18. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

19. Started by FredZ,

Op 15 augustus 1975 werd het zendschip de Norderney binnengesleept in de haven van IJmuiden. Volgens "geruchten" is daar destijds een reportage over gemaakt door TROS aktua. Heeft iemand deze reportage ? Ik zoek een geluidsfragment van deze gebeurtenis. alvast bedankt, Fred

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 6 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  20. Started by MvdVen,

Klik hier voor 40 foto's: [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 10 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  21. Op Zondag 20 Februari 1977 was er weer het spelletje "Kassa" op Radio Mi Amigo, deze keer niet vooraf opgenomen op cassette uit Playa de Aro maar live met Marc Jacobs, Frank van der Mast en Erik Beekman, wiens echte naam Bart van Gogh was en die in later uitgroeide tot "Koning van de jingles". ..Frank en Erik moeten geblinddoekt raden welke plaat Marc gaat draaien, leuke live radio.. Een aantal dagen hierna wordt Erik Beekman wegens ziekte van de Mi Amigo gehaald... Deze opname heb ik via Harm Koenders verkregen. Radio Mi Amigo - Zondag 20 Februari 1977 - 1100-1200 uur - "Kassa" live met Marc Jacobs, Frank van der Mast en Erik Beekman. [verbor…

22. Radio Caroline [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  23. Deze opname komt uit het archief van Ad Couwenberg. Ad heeft deze opname op R2R tape gekregen van Jelle Dijkstra. Jelle woonde vlak bij de kust vandaar deze mooie kwaliteit AM. [verborgen inhoud] Ik heb deze opname bewust niet in uren geknipt om de ervaring van deze avond zo goed mogelijk tot z'n recht te laten komen.

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 8 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  24. Ik ben op zoek naar deze opname : RNI-1974-06-06-2100-2200-DaffyDonAllan (FM of studio) in goede kwaliteit. Ik heb een 64 kb mp3 gevonden, maar die klinkt helaas niet zo goed. Een andere kwalitatief goede opname van Daffy Don Allen uit de periode 1-6 Juni 1974 is ook van harte welkom.

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 7 antwoorden
    • 927 weergaven
  25. Started by jan V,

1971-10-04 0700-0800 KlaasVaak-Ookgoeiemorgen [verborgen inhoud] 1971-10-04 0800-0859 KlaasVaak-Ookgoeiemorgen [verborgen inhoud] 1971-10-04 1118-1200 HansMondt-TomCollinsShow [verborgen inhoud] 1971-10-04 1200-1300 ChielMontagne [verborgen inhoud] 1971-10-05 1715-1757 RobOut-RobOutShow [verborgen inhoud] 1971-10-04 1900-1956 LexHarding-Lexjo-ABTT [verborgen inhoud] 1973-10-04 1700-1800 LexHarding-ScholierenTop10 [verborgen inhoud] bron StichtingNorderney-RadioVeronica192 gr jan V

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.