Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Started by jonmyer,

These recordings were not made by Mark. He found them while sorting through his cassettes. They belonged to his friend, the late Howard Rose. Howard had been a DJ, as Crispian St.John, during the seventies and in the eighties broadcast on Radio Caroline under the name of Jay Jackson. JJ01Jay Jackson, Caroline 576, playing his personal Top 5, Christmas 1984, 11:30-11:45, 26/12/84 JJ02Jay Jackson, Caroline 576, Boxing Day 1984 continued, 11:45-12:00, 26/12/84 JJ03Jay Jackson, Caroline 576, 10:35-10:50, 25/12/84 JJ04Jay Jackson, Caroline 576, 25/12/84 continued / Charlie Wolf, Laser 558 JJ05Caroline 963 - Tony Gareth test tx 19/8/83, 20/8/83, Tom And…

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 9 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  2. More from the AJ Beirens heritage with three tapes with RNI Goes DX 29-10-72, 19-11-72 en 12-11-72 on studio quality https://pixeldrain.com/u/kCQkME4v

• 0 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  3. Started by scotty,

A couple more recordings from Atlantis. The first features John Harding during an afternoon show from 1615-1700. I am not sure of the exact date, but is between 11-13th August during the all day English programmes. It features Steve England with a hoax closedown message. http://www.mediafire.com/listen/emq4slen81gc3ic/04_-_00081974_1615-1700_JohnHarding_(incfakecloseann).mp3 Dave Owen 13081974 0727-0840 http://www.mediafire.com/listen/0r29tvejynfj7f6/05_-_13081974_0727-0840_DaveOwen.mp3

• 2 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  4. Started by scotty,

Caroline was sounding good during this period just after the MOA. 18th November 1974 1958-2100 Dave Owen https://www.mediafire.com/?8oa73kthcnrdg94 2100-2125 Tony Allan https://www.mediafire.com/?ny83fmt77u78an8

• 0 antwoorden
    • 811 weergaven
  5. Afkomstig uit een ander forum de messcherpe kijk op Caroline blunders van de Ierse maverick door P Moore.... Caroline was put out of business when the big mast fell as it was a daft thing to build in the first place. A shorter mast or two masts may not have been so impressive but Ronan prioritised image over longevity. Had a sensible robust mast been built and if the money thus saved ( that which did not end up in Lichtenstein ) was used to keep the ships registration fully in place, there may have been no raid. I do not know 100% if it was a stupid idea to broadcast the SW on a marine distress frequency but I guess it did not help. But that was R…

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 7 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  6. Started by Juul,

zou dit morgen nog werken?

7. Started by Lokeend,

rIk was in het weekend bij Sail Scheveningen. Daar was ook de Morgenster. Zijn er nog Delmare medewerkers die daar toch wel een beetje trots op zijn wat er van die schuit geworden is? Grt Rieni.

• 5 antwoorden
    • 2,4k weergaven
  8. Started by Juul,

Beste Big L fans, Bij het nieuws etc. hoorde je bij Big L altijd morse piepjes. Ik dacht dat het "Big L' betekende. Heb op het zendamateurforum gevraagd maar daar zijn de antwoorden wisselend. Weet iemand uit de historie wat ze betekenen? https://pixeldrain.com/u/VCvnNano

9. Ik zit weer eens te luisteren naar een oude Kolder op Zolder Show en aan het begin zit een spot waarin Tineke aankondigt dat er een bericht in morse komt voor de Padvinders. Was dit nou een grap of was het met een doel? Wim de Lang

• 0 antwoorden
    • 797 weergaven
  10. Started by Juul,

Sinds de freq. wisseling naar 557 Khz kon je op sommige opnamen morse seinen horen. Veelal lag dat aan de ontvanger kant. ( spiegelfrequenties enz. ) Maar afgezien daarvan was ik altijd wel benieuwd wat er dan geseind werd. Ik "spreek" ondanks dat ik zendamateur ben geen morse. Maar een andere amateur, hij was telegrafist, ontcijferde dat. Extra moeilijkheid, in dit geval zaten de morse seinen onder het intro van Steely Dan. Maar daar biedt de tegenwoordige audio editor uitkomst. En hier is het resultaat te horen. De opname is van 3juni 1974 om 0.400 uur in de ochtend. Eerst de volledige opname met intro Steely Dan en dan de tweede waar Steel…

11. Gast loky
    Started by Gast loky,

Is er iemand die een programma van Mozes van der Berg heeft die hij op Radio Atlantis heeft gepresenteerd. Grt Rieni.

12. Started by Bo Lus,

Wat moet ik denken van deze advertentie op MP?

• 12 antwoorden
    • 3,1k weergaven
  13. Gast HendrikDelmenhorst
    Started by Gast HendrikDelmenhorst,

Ik ben weer voornemens om 1966 compleet te maken. Is er eigenlijk iemand die in het bezit is van tiplijstjes uit de periode 1965 tot en met 8 juli 1967? Aan de hand van deze lijstjes probeer ik de nummers die het niet gehaald hebben in Nederland te achterhalen. Ik kijk naar de plaatjes die per week nieuw binnenkomen en bepaal aan de hand van de top 40 wat wel of niet een hit wordt. Mocht een bepaald nummer in de tipparade hebben gestaan en ik heb het niet in mijn bezit, dan post ik dat hier onder deze topic. Voor mij kan dan de topic mp3's 1965 afgesloten worden, want dat jaar is passé op één nummer na dan: Cloda Rogers met Johnny Come Home. Dat blijft voor mij een raa…

• 7 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  14. Gast sky devil
    Started by Gast sky devil,

hoi allemaal ben weer op zoek naar een aantal songs in goede kwaliteit vader abraham - die ene herinnering (veronica uitvoering) peter koelewijn - veronica sorry storm maar beuk (zanger ken ik niet) alvast bedankt voor de moeite groetjes ruud ps zijn er ook fotos bewaard gebleven waar de norderney naast de borkum riff ligt

15. Gast HendrikDelmenhorst

Gezocht: een mp3tje van Ria Valk - Honderd jaar en nog veel meer uit augustus 1966.

• 1 antwoord
    • 715 weergaven
  16. Gast HendrikDelmenhorst

Sinds radio 192 de tipparade ingevoerd heeft, ben ik op zoek gegaan naar wat ik op cd heb van de nummers die de top 40 niet hebben gehaald. Verreweg de meesten heb ik via youtube kunnen achterhalen, maar tot en met week 38 mis ik nog een stuk of vijftien van die nummers, opvallend veel daarvan uit eigen land. Zou nog wel es leuk zijn, als er iemand op het forum is, die mij aan mp3tjes van die liedjes zou kunnen helpen. 128-160 bitrate is genoeg. Ook ben ik nog op zoek naar een paar nummers die in de hitparades van 1959 (mijn geboortejaar) tot en met 1964 hebben gestaan. Het zijn liedjes/instrumentaaltjes die ik in de meeste gevallen ook niet ken.

17. Gast HendrikDelmenhorst

Heel hartelijk dank nogmaals aan iedereen die mij geholpen heeft bij het vinden van de mp3tjes. Enne...mocht nog iemand mij kunnen helpen aan (uit 1965), al is de kwaliteit mager of komt het van vinyl: Cloda Rogers - Johnny come home Dat zou ook geweldig zijn.

• 20 antwoorden
    • 3,1k weergaven
  18. Started by Vincent,

Weet iemand in welke haven in Griekenland de MS Magdalena werd omgebouwd tot zendschip?

• 19 antwoorden
    • 4,5k weergaven
  19. Started by Jan-Fre,

Op 12 augustus 1979 namen Kees Mulder en Jan Olienoot de zender van Delmare over, voor een paar uur dan, daarna verdwenen ze weer van boord. In het uur tussen 9 en 10 was er een poging tot linkup met de Magdalena te horen. Ook draaide Mulder de Mi Amigo tune en werd Oh Magdalena van George Basker voor het team van 272 gedraaid. http://www.mijnbestand.nl/Bestand-UBEZZFTJBFZW.mp3 Enjoy! Jan-Fre

20. Started by dhadders2000,

Heeft iemand er een opname van?

21. Started by Vincent,

Diverse nieuwsberichten van het ANP over de muiterij op de MV Mi Amigo aan het einde van de 1972: ANP-19721228-NieuwsUitzendingenOverMuiterij-28minCaroline ANP-19721230-NieuwsUitzendingenOverBinnenSlepenMVMiAmigo-9min ANP-19730101-NieuwsUitzendingenOverUitvarenMVMiAmigoEnToekomstZeezenders-33min

• 10 antwoorden
    • 3,1k weergaven
  22. Started by Jan-Fre,

In december 1972, tussen kerst en oud en nieuw, vond muiterij plaats op de MV Mi Amigo. Uiteraard koren op de molen van de Hilversumse omroepen, die er flink opdoken. In een tape van Westpoint Sudios 'from the Goudlaan in Groningen' een aantal van die reacties. WestpointStudios-1972.12-MuiterijOpZee (HK-092-3) Nog een bandje gevonden over de muiterij. Hilversum-1972.12-MuiterijOpCaroline (Hk-092-4)

• 2 antwoorden
    • 1k weergaven
  23. Gast Pd4sam
    Started by Gast Pd4sam,

Een aantal jaren geleden was er de musical "Herinnert u zich deze nog?" Wat over Veronica ging. Ik heb deze zelf niet gezien, maar was dit nog wel iets leuks? Of viel het tegen?

24. hoi allemaal zag net in Veronica192 playlist van gisteren Muziek Expres 06-03-1971 - Tom Collins 12-13 werd uitgezonden die heb ik gemist heeft iemand deze ogenomen en zou deze willen plaatsen deze heb ik denk ik nog nooit gehoord ben er benieuwd mijn dank is uiteraard groot. M.v.gg John

25. Started by Rob1955,

Muziek expres 28-03-1964 1400-1500 https://we.tl/t-LPX3CQXyKZ Hits uit zee - Jan van Veen 08-11-1965 1600-1700 https://we.tl/t-S1EwfQYObQ

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 2 antwoorden
    • 1,5k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.