Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Vanaf vandaag de Top 40 uit 1965 op de stream. Bijzonder is de Tipparade. Die was er nog niet. En nu wel. Ongeveer dan. Het gedrukte exemplaar kun je elke week downloaden vanaf de site. Krijgen verzamelaarswaarde. En zo ook. Adviezen voor de samenstelling aan het bekende adres. Het Top 40 spel voor dit jaar wordt het zoeken naar de niet orginele single uitvoeringen (vandaag de 1ste voor gevorderden, de Stones met Time on my side, de single die in NL uitkwam kende een uiterst lullig orgeltje). Kortom, 60 platen (en beetje meer) uit de tijd dat je nog in je korte broek liep (en bij je platenhandelaar lag ie klaar, dat gedrukte exemplaar) (dat later knap wat waard werd).…

• 2 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  2. Gast Pd4sam
    Started by Gast Pd4sam,

Ik heb op spotnet (usenet) een nieuwe blu ray gevonden over Veronica. Veel beelden waren mij bekend, maar sommige weer niet. Op YouTube staat een promo.

• 10 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  3. Started by MvdVen,

Hajo Backhus: Radio Veronica and RNI in 1973 Theo Dencker's cherry on the cake

• 4 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  4. Started by Jan-Fre,

Ik heb een nieuwe foto gevonden van de MS Olga. Misschien zegt je dat niks, maar het is de MV Mi Amigo, voordat het werd verbouwd tot zendschip. Kenden we al de foto van het scheepje aan de kade, nu is er ook een foto van een varende Olga, met een grote deklast. De foto is waarschijnlijk uit het begin van de jaren '50. Downloaden kan je de foto hier: http://www.mijnbestand.nl/Bestand-OIEY4RNGJ7ZA.jpg Een prettig weekend gewenst aan allen! Jan-Fré

• 11 antwoorden
    • 3,2k weergaven
  5. Started by Armand,

Nou las ik op de site van de Stichting Norderney dat er een nieuwe aflevering zou komen en ik was ook verheugd te horen dat Thimon in de aankondiging melding maakte na een half jaar terug te zijn maar vervolgens heeft hij het over november 2017 Kan zijn dat ik vorige week per ongeluk de klok een paar maanden vooruit heb gezet ipv een uur, maar voor mijn gevoel klopt er iets niet Komen er überhaupt nog nieuwe afleveringen ?

• 1 antwoord
    • 1,2k weergaven
  6. Started by Juul,

Ik ben de laatste dagen erg veel aan het mailen met Joost ( Willem). En er komt inmiddels zo veel info naar boven die ik nog niet wist en ook nergens staat. Maar..........ik ga het allemaal verwerken op onze website. Ben er wel blij mee. Zoals ik mailde gisteravond: "Ha die Willem, Wat ben ik blij dat we jou nog hebben ! Zo wordt onze geschiedenis steeds stukje voor beetje aangevuld door mensen die er bij waren. Want je weet dat Ad en ik later kwamen. En alles wat ik opteken is wat ik te horen krijg van de mensen die er bij waren ( de oral history heet dat tegenwoordig)"

7. Onlangs heeft Dirk Pitt in de nieuwsgroep Pirate Radio een interessante versie gegeven over de plotselinge verdwijning van de Hosanna( Zeebrugge 592). De Belgische trawler die de Mi Amigo eind zeventiger jaren geregeld bevoorraadde. http://members7.boardhost.com/PirateRadio/msg/1424009201.html Dirk was naar zijn zeggen op 15 februari 1980 getuige van een aanvaring in het Kanaal tussen de Hosanna en het vrachtschip Derbyshire. Doordat de Hosanna in tegengestelde richting koerste kwam het in aanvaring en zonk rond 13.25 uur Engelse tijd. Binnen 25 minuten was er een reddingshelikopter van Manston ter plaatse en heeft de lichamen geborgen. De positie van het gezo…

8. ‘Veronica’ als maatstaf De Nieuwe Koers is een sinds 1969 bestaande uitgave waarbij men stelt een geloofwaardig opinieblad te zijn. ‘Met diepgravende, verbindende en betrokken journalistiek. Het snelle oordeel voorbij, de ontmoeting voorop.’ Een uitgave vooral gericht op Christenen. In het knipselarchief van Max Lewin, dat onze Stichting Media Communicatie jaren geleden overnam, vond ik een artikel over de demonstratie, die op 18 april 1973 in Den Haag werd gehouden door meer dan 100.000 voornamelijk jongeren. Dit met als doel te pleiten voor het behoud van Radio Veronica en andere zeezenders. 65 plussers van nu hebben daar nog steeds ui…

9. Started by wim1958,

Vanmorgen zag ik dat de snelkoppeling naar de Stichting Norderney ( www.norderney.nl )niet meer werkte en ontdekte dat daar nu 192 aan toegevoegd is . Dus een verandering ? of ging er bij mij iets fout ?

• 10 antwoorden
    • 3k weergaven
  10. Started by Hans van Mokum,

R.E.M. – Radio en TV Noordzee Ben Zwaan - 02 december 1964 Hopelijk werkt dit linkje wel goed. http://www.mijnbestand.nl/Bestand-NJP766RAMUBU.mp3%5B

• 1 antwoord
    • 775 weergaven
  11. Started by Juul,

De afgelopen tijd zijn we met onze website ( www.norderney.nl ) druk bezig geweest. Er zijn diverse nieuwe servers in gebruik genomen. Het was nogal een operatie maar nu werkt alles weer naar behoren hopen we. Ook is onze donateur-leden deel "ververst". Sinds vanavond staan er weer een aantal nieuwe-oude programma's op die te beluisteren zijn. Het aantal zal de eerst komende dagen steeds verder uitgebreid gaan worden. Wat is er zoals te beluisteren? Kijk daarvoor naar "nieuws" op onze website. Juul

• 0 antwoorden
    • 1k weergaven
  12. Started by MvdVen,

In december 1996 ging mijn website "Offshore Radio Links" voor het eerst online. Een paar jaar later werd het de "Offshore Radio Guide" (offshore-radio.de). In de afgelopen 27 jaar zijn daar geleidelijk hansknot.com, radioday.nl, seesender.de, radiocaroline.de en broadcasting-fleet.com aan toegevoegd. Nu is het tijd voor een modernere lay-out en vooral een stroomlijning van de verschillende pagina's. Het nieuwe internetplatform "Offshore Radio Nostalgia - A kaleidoscope of the Watery Wireless era" is nu online. Het bevat honderden artikelen van Hans Knot, interessant nieuws, bijdragen en links en toegang tot 30.000 foto's en talloze vid…

13. Started by Juul,

bron: Spreekbuis - Stichting Norderney. https://www.spreekbuis.nl/nieuwe-website-192-radio/

14. Gast
    Started by Gast,

Tergend langzaam vordert de bouw van de nieuwe zendmast op de Ross, zie hier de stand van zaken http://www.radiostructures.com/blog/radio-caroline-update/ Paul de Haan

• 8 antwoorden
    • 2,8k weergaven
  15. Gast adiaan
    Started by Gast adiaan,

Hiermede wens ik een ieder een ZEER GELUKKIG en GEZOND 2017

• 0 antwoorden
    • 785 weergaven
  16. Started by cdb,

Kwam deze laatst tegen op Radio Veronica fanclub. Nog nooit gezien. Nieuwjaarskaart uit 1965. Dank aan Hans Knot. Dan zijn er vast wel meer lijkt mij.

• 2 antwoorden
    • 2k weergaven
  17. Nieuws fragmenten-63 min-1974-1983-deel 2 https://pixeldrain.com/u/BtvW3716

18. Gast Pd4sam
    Started by Gast Pd4sam,

De lokale omroep in Hoek van Holland, de WOS, heeft een nieuws item gemaakt over de gerestaureerde boordstudio. http://player.vimeo.com/video/97408568

• 9 antwoorden
    • 2,6k weergaven
  19. Started by cdb,

Veronica Advertentie 1964-04-25 Niemeijers Adviescentrum voor de Pijprokers (NAP) nieuws op Radio Veronica

• 0 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  20. Started by Armand,

Hoor ik nu (13-01-2018 12:00 uur) een nieuwsbericht op de stream ?

• 7 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  21. Hallo allemaal. Allereerst: Want een geweldig forum is dit! Gevonden via Google maar meteen verkocht 😉 Mijn vraag: Ik ben voor een radioprogramma op zoek naar de nieuwsdrone die Veronica onder het nieuws gebruikte toen ook de 'geleende' opener van Pepper @ Tanner (Odessey70) werd gebruikt. We willen graag ook het nieuws in de juiste (zeezender-)stijl brengen. Wie o wie weet welk 'bedje' of drone dat is?

• Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 803 weergaven
  22. Started by Fons,

Wie heeft deze nieuwspiepjes afkomstig uit het programma MONO van de VOO voor mij in FM kwaliteit? http://www.mediafire.com/listen/5599b47y2jhbbmt/nieuwspiepjes.mp3

• Vind ik leuk
    • 5 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  23. In een interessante column van de' Goeroe uit het Hooghe Noorden ' over Radio Sinar Sang Surya stond een programma overzicht van de uitzendtijd. Mijn oog viel op het programma daarna. Dat heette 'NIKS' en werd door Henk van Dorp gepresenteerd . Ik kan me daar absoluut niets meer van herinneren en heb er ook geen downloads van gezien. Was dit soms de voorloper van het 'cult' programma ' Help' (er zit een Olifant in de tram) ? Salut Leendert

• 20 antwoorden
    • 3,5k weergaven
  24. (Ook) Goeiemorgen, ik bedoel middag! Sinds een tijdje luister ik dagelijks op m'n werk met veel plezier naar 192Radio, vooral de oude integraal herhaalde uitzendingen vind ik prachtig. Vanmorgen (4-1) vlak voor 8 uur (moet dus Ook Goeiemorgen zijn geweest) speelde de NL groep ALDERMAN een mooie unplugged versie van hun single Come In The Evening, gevolgd door een interview. Dit zal een uitzending uit 1971 zijn geweest, aangezien ze in dat jaar de plaat uitbrachten. Mijn vraag is: kan ik op 1 of andere manier deze opname opnieuw horen of downloaden? Kan iemand me vertellen of deze uitzending van Ook Goeiemorgen nog eens herhaald zal worden, of heeft iemand 'm misschien als…

• 6 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  25. Gast thevandijks
    Started by Gast thevandijks,

Alles op een rijtje: http://www.radiosite.sohosted.com/pagina010.htm Groet Hans

• 7 antwoorden
    • 1,6k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.