Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. [verborgen inhoud]

2. Van de Golden Radio NL server, met dank aan Jean Pierre Legein [verborgen inhoud]

3. Gast Norderney192
    Started by Gast Norderney192,

​De ABTT 101, die ontstond tijdens de 100ste uitzending van de ABTT op Radio Veronica, wordt de komende 2 weken in zijn geheel uitgezonden op 192Radio en de ABTT.nl. Ieder maandag en dinsdagavond van 19.00 uur tot 21.00 uur. De herhaling is op vrijdagavond van 19.00 uur tot 23.00 uur.… Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 924 weergaven
  4. Started by Jan-Fre,

Vanaf de Mi Amigo: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 4 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  5. Started by wim1958,

Ik zat wat te luisteren naar oude Italiaanse hits van begin jaren zestig. Die periode in de Italiaanse muziek vind ik tegenwoordig heel mooi. En toen dacht ik opeens aan het Radio Veronica programma van Mimo. Als jonge jongen destijds vond ik dat maar niks. En nu denk ik opeens , eigenlijk best leuk dat programma. Waren daar goede reacties op van Italianen in ons land? Maar ook vraag ik me af wie zo n programma heeft opgenomen van de radio en bewaard?

• 12 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  6. Gast Norderney192

Top 40 op 192Radio: Uitzending op zaterdag 2 juli 2016 van 13.00 - 18.00 uur op de stream van [verborgen inhoud]. Deze uitzending wordt herhaald op de woensdagmiddag erna van 13.00 - 18.00 uur, zie [verborgen inhoud] Tipparade op 192Radio: ​​Presentatie: Bert van der Laan. Uitzending op zaterdag 5 juli 2016 van 16.00 - 18.00 uur op de [verborgen inhoud]. Deze uitzending wordt herhaald op de woensdagmiddag erna van 16.00 - 18.00 uur, zie [verborgen inhoud]. Sprechen sie Deutsch? Der Heino. We kennen hem allemaal van Blau blau blüht der Enzian. Volgens zijn eigen meesterwerk kan 59% van alle Duitsers als ‘Heino-fan’ betiteld worden. M…

• 0 antwoorden
    • 852 weergaven
  7. Gast Norderney192

Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: ​Uitzending op de stream van 192 Radio, zaterdag 2 juli 2016, 20-22 u. Productie: Ronny Harnie. ​Deze week de UK Top 40 van 8 juli 1961. Een hitlijst met Elvis Presley, Gene Vincent, Jerry Lee Lewis, Duane Eddy, Eddie Cochran, Roy Orbison, Buddy Holly, Cliff Richard en The Everly Brothers erin ... het was midden 1961 de gewoonste zaak van de wereld. Op 1… [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 968 weergaven
  8. Door mijn vele vakanties in Cornwall , UK, luisterde ik daar s avonds graag naar presentator Duncan Warren op BBC Radio Cornwall. Een man met een prachtige posh radio stem. Een tijd geleden zocht ik via internet contact met hem. Er bleek een link te zijn. Wat bleek? Duncan is al vele jaren geïnteresseerd in de geschiedenis van het oude Veronica. Ik geloof zelfs dat hij de Veronica studio in de jaren 70 bezocht heeft. Van de week vroeg Duncan weer iets aan me om uit te leggen over Veronica en toen gaf ik hem de link naar de prachtige site van de Stichting Norderney. Dat was voor hem een begin van een heerlijke onderdompeling in nostalgie en …

• 1 antwoord
    • 680 weergaven
  9. Gast Norderney192

​Vanaf maandag 4 juli is de Jukebox terug! Het verzoekplaten programma de Jukebox wordt door Gerard en Theo nieuw leven ingeblazen op maandagavond van 18.00 uur tot 19.00 uur op 192Radio. … Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 776 weergaven
  10. RNI 1973 12-23 0900-1000 MarcVanAmstel - Buitengaats.mp3 [verborgen inhoud] RNI 1973 12-23 1000-1100 MarcVanAmstel - Buitengaats.mp3 [verborgen inhoud] Groet, Bertus

• 0 antwoorden
    • 877 weergaven
  11. Started by wim1958,

Ik luister graag oude Frans van der Beek shows. Grappig hoe anders Frans klonk in tegenstelling tot veel andere dj s. Frans was natuurlijk niet echt een dj, maar in eerste plaats journalist. Maar hij was zo zichzelf, heel rustig zonder ego. Het begon al met zijn tune, een lekkere jazz big band. Maar ook de platenkeus was best fijn. En een hele goede rustige radio stem. Ik zocht vorige week contact met Frans en kreeg vandaag een berichtje terug. Hij vond het leuk dat ik hem er aan herinnerde dat hij vroeger iedere dag een Franse plaat draaide onder het motto "Iedere dag een franse plaat is ook een geregeld leven" Hij was dat zelf helemaal vergeten. …

• 5 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  12. Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 663 weergaven
  13. Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 828 weergaven
  14. Started by Danny Van Vlaanderen,

Beste radiovrienden, ik ben momenteel naar de eerste avonduitzending aan 't luisteren van radio Mi Amigo (22 aug 1977) met Marc Jacobs. Het was volgens hem een zeer stormachtige avond. Wat ik me dan afvraag : hoe komt het dat bij zwaar stormweer de naald bleef liggen op de draaiende plaat ? Tijdens de uitzending vermeld hij dat het een "boeltje" is in de studio door het schudden van het schip ... er viel zelfs een grote luidspreker naar beneden in de studio ... en toch gaat de naald van de draaitafel niet uit de groef. Waren dit speciale draaitafels ? Ben eens benieuwd Trouwens, nog eens dank aan iedereen die deze oude p…

• 4 antwoorden
    • 1k weergaven
  15. [verborgen inhoud] Opname uit het archief van Ton van Draanen.

• 0 antwoorden
    • 793 weergaven
  16. Afgelopen donderdag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 750 weergaven
  17. Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 872 weergaven
  18. Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 776 weergaven
  19. Started by MvdVen,

45 Radio Delmare foto's uit de collectie van Hans-Joachim Backhus. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  20. Gast Norderney192

Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: ​Uitzending op de stream van 192 Radio, zaterdag 25 juni 2016, 20-22 u. Productie: Ronny Harnie. ​Deze week de volledige UK Top 40 van 53 jaar geleden. Op 1 Gerry & The Pacemakers met I Like It. We draaien ook het b-kantje It Happened To Me. Het gaat om de tweede single van deze Liverpoolse band en het is meteen hun tweede nummer 1-hit… [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 725 weergaven
  21. RNI 1973 06-28 1000-1125 PeterHolland - Live - HouMInDeLucht.mp3 [verborgen inhoud] RNI 1973 06-28 1129-1229 PeterHolland - TonyBerk - FerryMaat - Live - HouMinDeLucht.mp3 [verborgen inhoud] RNI 1973 06-28 1229-1329 PeterHolland - TonyBerk - FerryMaat - Live - HouMinDeLucht.mp3 [verborgen inhoud] RNI 1973 06-28 1329-1429 PeterHolland - TonyBerk - FerryMaat - Live - HouMinDeLucht.mp3 [verborgen inhoud] Groet, Bertus

• 8 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  22. Gast Norderney192

Top 40 op 192Radio: Uitzending op zaterdag 25 juni 2016 van 13.00 - 18.00 uur op de stream van [verborgen inhoud]. Deze uitzending wordt herhaald op de woensdagmiddag erna van 13.00 - 18.00 uur, zie [verborgen inhoud] Tipparade op 192Radio: ​​Presentatie: Bert van der Laan. Uitzending op zaterdag 25 juni 2016 van 16.00 - 18.00 uur op de [verborgen inhoud]. Deze uitzending wordt herhaald op de woensdagmiddag erna van 16.00 - 18.00 uur, zie [verborgen inhoud]. De stiekeme cover Feelings komt binnen van de hand van Morris Albert. Nou ja, dat vond hij zelf. De rechter niet. Het Franstalige Pour Toi van Loulou Gasté leek er wel heel erg …

• 0 antwoorden
    • 590 weergaven
  23. Gast
    Started by Gast,

Zendschip locaties op de webcam! Eigenlijk dekt de vlag de lading niet geheel, maar vooruit, om het in deze rubriek te plaatsen is een beetje gesjoemel toegestaan. Ik ben al jaren een gluurder, niet dat ik hier in Schildmeer aan Zee s avonds in het donker op de loer lig naar prompte 87jarige blondines maar ik ben een webcam gluurder. En niet zo maar webcams, ik ga voor twee belangrijke aspecten. Allereerst moet het een kwalitatief zeer goede cam zijn of een beetje compromis omdat de locatie uniek is. Ten tweede moet het een locatie aan de Noordzee zijn die in de nabijheid van een ex zeezender tussen 1985 en 1990 ligt, dit om de sfeer te pakken. …

24. Gast Norderney192

Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: ​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​Uitzending op de stream van 192 Radio, zondag 26 juni 2015 20.00- 22.00 uur en 1 juli 2016, 23.00 - 01.00 u. Presentatie: [verborgen inhoud] en Kees Brinkerink ​Een muziekprogramma dat begint met Opus 17, even later het vrolijke I Want You en het melancholieke Did You Ever Have to Make Up Your Mind, dat kan niet meer stuk. Zelfs als dat alles was zou ik al blijven luisteren. Maar er is nog zoveel meer! We hadden… [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 565 weergaven
  25. Started by Louis,

Wie oh wie heeft aflevering 13 ( 27-3-76) en 23 ( 7-6-76) van De VVVR? grt Louis

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.