Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.189 discussies in dit forum
-
Drie kwartier John Lewis. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 710 weergaven
-
-
Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: Uitzending op de stream van 192 Radio, zaterdag 9 januari 2016, 20-22 u. Productie: Ronny Harnie. Na een paar weken ‘speciale uitzendingen’ is er vanavond weer een gewone UK Top 40. We gaan terug naar week 2 in 1970. Op 1 vinden we Rolf Harris met Two Little Boys. Nieuw in de lijst zijn The Pioneers op 40, Frank Sinatra op 37, Jonathan King op… [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: Uitzending op de stream van 192 Radio, zondag 14 februari 2015 20.00- 22.00 uur en 19 februari 2016, 23.00 - 01.00 u. Presentatie: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]en Koen Edeling Verbeeld ik het me nou, of zijn in dit top-popjaar meer dan gemiddeld de liedjes optimistisch van aard? Natuurlijk is bijvoorbeeld liefde altijd een geliefd onderwerp, maar het gaat deze keer zelden over mislukte of verbroken liefdes. Ze zijn er wel, hoor, van Leroy van Dyke bijvoorbeeld, van Roger Miller… [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: Uitzending op de stream van 192 Radio, zondag 15 mei 2015 20.00- 22.00 uur en 20 mei 2016, 23.00 - 01.00 u. Presentatie: [verborgen inhoud] en Frans de Graaff Twee uur genieten van bekende en onbekende klanken. De bekende spreken voor zich, dus ik zou er eigenlijk geen speciale aandacht aan moeten geven, maar ja, als er dan zo’n praxchtig nummer tussen zit als Did You Ever Have to Make Up Your Mind, dan kan ik de verleiding toch… [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
Gisteren 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 669 weergaven
-
-
Van de Golden Radio NL server Radio Caroline 01-08-79 Gangboord met Johan Visser 1600 - 1700 uur [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 678 weergaven
- 1 follower
-
-
Gevonden op het internet (uploader onbekend) : [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 691 weergaven
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 679 weergaven
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Van de Golden Radio NL server, met dank aan Jean Pierre Legein Monique - 19850427 - 1000-1200 - Ad Roberts Show [Zogezegde Spanje Tape 1200-1400] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 988 weergaven
- 1 follower
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 956 weergaven
-
-
-
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
Radio Caroline [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 917 weergaven
-
-
Caroline 963 Jamming 963 with Fergie McNeal 1800-1900 26/08/85 [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 771 weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Laser Hot Hits [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Gisteren gaf Juul aan dat hij ook wel graag naar korte golf opnamen (van RNI) luistert. Het valt me op dat de geluidskwaliteit in termen van bandbreedte prima is. Het signaal loopt zeker door tot 6.5 kHz en klinkt daardoor redelijk helder. Dit zijn een paar opnamen, gemaakt door James Hutchison in de UK. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Die laatste opnamen begint met 3 minuten afsluiting Nederlandstalige uitzendingen en start Engelse talige uitzendingen (20:00-20:03), gevolgd door 4 minuten Roger Kent (20:23-20:27), 2 minuten Roger Kent (21:00-21:02) en 37 minuten Brian Mckenzie (22:00-22:…
-
- 0 antwoorden
- 394 weergaven
-
-
Deze opname komt van een cassette van ANORAKS UK. Ik realiseer me dat de meesten deze opname (in welke vorm dan ook) wel zullen hebben, maar voor degenen, die 'm nog niet hebben: [verborgen inhoud] De A- en B-kant van de cassette zitten als separate files in de DL.
-
- 0 antwoorden
- 671 weergaven
-
-
Het is al weer 45 jaar geleden, zo goed als een half mensenleven, 1977. Frank van der Mast aan boord van de Mi Amigo met School's Out. Met dank aan Harm Koenders Radio Mi Amigo - 26 Oktober 1977 - 1700-1800 uur - Live Frank van der Mast - School's Out [verborgen inhoud] Enjoy Henk Kruize
-
- 0 antwoorden
- 876 weergaven
-
-
Samantha Dubois (Ellen Kraal) was een van de meest kleurrijke figuren uit de geschiedenis van Radio Caroline, ze had nogal een hoog "amoureus" gehalte en als vriendin van Peter Chicago kwam ze de Caroline familie binnen in 1973. Helaas is ze veel te jong overleden en met haar zijn ook de vele verhalen die ze over haar Caroline tijd had kunnen vertellen verdwenen. Met dank aan de downloadclub die mij in 2003 voorzag van deze opname Radio Caroline - 20 Maart 1976 - 00:53uur - 02:23uur - Live - Samantha Dubois [verborgen inhoud] Enjoy Henk Kruize
-
- 0 antwoorden
- 926 weergaven
-
-
Een aardig artikel dat ik vond in het archief van aandeelhouder Flip Krant uit Bussum (Splendid reclame) 4 dec 1959. knipsel bron: de Telegraaf
-
- 0 antwoorden
- 345 weergaven
- 1 follower
-
-
Beste verzamelaar, Ik heb veel verzamel spullen van de zeezenders. DVD's, LP's, boeken enz. Ik kan per bericht helaas maar 1 foto toevoegen. Dus houdt mijn komende oproepen in de gaten!! Hartelijke groet, Koos de Ruijter Dieren
-
- 0 antwoorden
- 87 weergaven
-
-
Vers uit het cassettedeck, twee programma's van elk twee uur met de Rock & Roll show van Brian McKenzie. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] En een scan van de cassette's waarmee in 1974 deze uurtjes zijn opgenomen:
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Tom Hardy en Tony Allen. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Twee jaar Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]