Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.189 discussies in dit forum
-
Slechts één uurtje. Op zaterdag 12 mei zouden de uitzendingen officieel beginnen en dus is de stroom testuitzendingen opgedroogd. Nog ééntje, tussen 11 en 12. [verborgen inhoud] Jan-Fré
-
- 3 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
Vrijdag 11 mei 1979 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Jan-Fré
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Wegens het erg druk zijn is het er de afgelopen paar dagen niet van gekomen om de Delmare testuren te posten. Vandaar nog even een inhaalslagje op deze zondagavond. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Enjoy! Jan-Fré
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Twee opnamen van testuitzendingen op de kortegolf. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Twee keer een half uurtje aan boord opgenomen met Richard Straines. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 894 weergaven
-
-
Rob Hudson, Rene van Elst en Martin Fisher. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 964 weergaven
-
-
Rene van Elst, Rob Hudson, Tom Hardy en Tony Allan. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 935 weergaven
-
-
Die ene keer dat ik een rondvaart maakte langs ‘de schepen’, lag de Mi Amigo blijkbaar net wat te noordelijk om te ronden en het bleef dus bij de Norderney en de Mebo 2. Als hartstochtelijk Veronica-fan boeide die laatste me minder. Ja, ik weet het: triest, triest, triest. Als ik er met mijn-camera-van-nu nog eens langs zou kunnen varen, zou ik kaartjes-vol schieten. Maar ik had toen mijn camera-van-nu niet. Ik had mijn camera-van-toen. Met één duur rolletje. En de meeste foto’s waren al opgegaan aan ‘mijn Norderney’. Maar goed… toch nog drie gave plaatjes. Zomaar weer teruggevonden en dus ‘een must’ voor op mijn site! http://renevandenabeelen.net/…
-
- 4 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Roger Day in 1973 op Radio Caroline. Is dit de zelfde persoon die in de jaren 60 ook voor Caroline werkte? [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Rene van Elst, Ad Roberts, Tom Hardy en James Kaye. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 20 antwoorden
- 5,4k weergaven
-
-
De testtapes van 9 mei 1979 die ik in mijn archief heb: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Mocht iemand nog ontbrekende uurtjes hebben liggen...... Jan-Fré
-
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
-
-
Twee uur Liz West uit 1985. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 930 weergaven
-
-
Druk druk druk, maar hier zijn ze dan, de testprogramma's van 8 mei 1979. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Zo, nu slapen, morgen weer werken en nieuwe files. Jan-Fré
-
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
-
-
Ren van Elst, Ad Roberts, Tom Hardy en Tony Allan. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Uurtje met Tom Hardy. [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1k weergaven
-
-
Na de avonturen met de Aegir en de Scheveningen 54 ging Delmare het in 1979 nogmaals proberen. De Martina werd in stelling gebracht. Vroeg in het jaar werd begonnen met het inrichten van de studio's en volgens Gerard moest er vanaf 7 mei 1979 worden getest. Omdat het die eerste week nog wel druk zou zijn met andere werkzaamheden werd de hele eerste testweek op tape opgenomen. Het zou anders lopen. Op 7 mei lag de Martina nog niet op zee. De tapes waren voor niets opgenomen. Pas vanaf 2 juni 1979 zouden de landrotten weer iets vernemen van Delmare. Het werd een fascinerende periode van een paar maanden. Hierbij dan de tapes die voor de testweek waren opgenomen. Mocht…
-
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
-
-
Ton van der Wal, Ad Roberts, Herman de Graaf, Rob Hudson en Tom Hardy. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
Weer ongeveer 44 minuten van Radio Mi Amigo. Ditmaal met Peter van Dam en ook dit is weer een zoekplaatje. Ergens na 20 september 1975? Met Peter Gaat Het Beter. Ook dit is weer een tape uit de Bob Bootsma verzameling. [verborgen inhoud] Photo: [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Studio uurtje met Tony Allen. [verborgen inhoud]
-
- 6 antwoorden
- 2,2k weergaven
-
-
,,Het doet me denken aan mijn begin, toen ik drie maanden aaneen als dj in volstrekt isolement op het zendschip van Radio Caroline en Radio Mi Amigo alleen maar bezig was met het maken van programma's", zegt Ruud Hendriks dit weekend in een interview in De Volkskrant. Hieronder de volledige tekst. de Volkskrant, 4 mei 2013 zaterdag Start Me Up DOOR ROB GOLLIN Ruud Hendriks bracht commerciële televisie naar Nederland met RTL en begon Sport 7 en Het Gesprek - beide mislukt, maar zo gaat dat soms. Nu begeleidt hij jonge ondernemers in de internetsector. Wat zijn Hendriks' lessen? Zo ziet het universum van Ruud Hendriks (54) er vandaag de dag uit,…
-
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Drie uur met Nico Steenbergen en Paul May. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Een ochtend met Klaas Vaak en Hans Mondt. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 5 antwoorden
- 2k weergaven
-
-
Een middag met Chiel Montagne, Klaas Vaak en Rob Out. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Ruim 4 uur met Ad Roberts en Ron Hudson. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
De non-stop UK Top 40 verschuift vanavond een uurtje en wordt uitgezonden op www.192radio.nl van 21u tot 23u (dit uitzonderlijk in verband met de 4 mei-herdenking) De volledige lijst van 6 mei 1972 vind je hier: http://norderney.nl/EE/index.php/site/norderney_top40_en_tipparade/#uktop40_lijst Veel plezier ermee
-
- 3 antwoorden
- 1,6k weergaven
-