Spring naar bijdragen

Golden Earrings interview door Jan van Veen


Annerob

Aanbevolen berichten

Ik postte dit bestand al eens op een ander forum, maar wellicht zijn er hier ook geïntresseerden:

Het bestand werd mij overhandigd door een forumgenoot op een bandrecorderforum, die weet dat ik graag zeezenderopnamen beluister.

Het betreft een interview met The Golden Earrings. Tevens de wereldpremiere van het dubbelalbum “On the Doubleâ€

Het is uitgezonden op een donderdag, een dikke week voor het album uitkwam. Volgens Wikipedia was dat in januari ‘69, maar de dame die het opnam heeft het erover dat deze band in december ‘68 opgenomen zou zijn.

Presentatie: Jan van Veen

Opgenomen door: Martie Donker

Recorder: Grundig TK-19L

Lokatie: Sneeuwbalstraat, Den Haag

Er is 34 minuten bewaard gebleven, uit een oorspronkelijke 1 uurs opname. Helaas is er later e.e.a. gewist..

Het programma duurde langer, maar het 2e deel is nooit opgenomen. Dat heeft een reden volgens Marc, de zoon van Martie:

Toen mijn moeder dit bandje opnam, was haar bovenbuurjongen net overleden. Die had zichzelf een delirium gezopen en werd door zijn moeder ‘s ochtends in bed aangetroffen. Die middag was dat interview op de radio, maar mijn opa wilde de rouwende bovenburen respecteren. Mijn moeder heeft echt hemel en aarde moeten bewegen om die band op te nemen en mijn opa vond het na het eerste uur wel welletjes. Daarom staat er van het tweede uur dus ook niks op.

Goed, komtie:

http://www.mediafire.com/?da3y2fcg0a8dd2z

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik postte dit bestand al eens op een ander forum, maar wellicht zijn er hier ook geïntresseerden:

Het bestand werd mij overhandigd door een forumgenoot op een bandrecorderforum, die weet dat ik graag zeezenderopnamen beluister.

Het betreft een interview met The Golden Earrings. Tevens de wereldpremiere van het dubbelalbum “On the Doubleâ€

Het is uitgezonden op een donderdag, een dikke week voor het album uitkwam. Volgens Wikipedia was dat in januari ‘69, maar de dame die het opnam heeft het erover dat deze band in december ‘68 opgenomen zou zijn.

Presentatie: Jan van Veen

Opgenomen door: Martie Donker

Recorder: Grundig TK-19L

Lokatie: Sneeuwbalstraat, Den Haag

Er is 34 minuten bewaard gebleven, uit een oorspronkelijke 1 uurs opname. Helaas is er later e.e.a. gewist..

Het programma duurde langer, maar het 2e deel is nooit opgenomen. Dat heeft een reden volgens Marc, de zoon van Martie:

Goed, komtie:

http://www.mediafire.com/?da3y2fcg0a8dd2z

Toch een bijzonder verhaal.

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6406
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Jozef
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.