Posted January 30, 201213 yr Er was een tijd dat ik wat ontving op 1395 kHz. Maar dat was volgens mij al weer maanden terug. Weet iemand hoe het er nu mee is? Het lijkt wel bij soort avonturen dat men er met veel geweld aan begint, slecht bedrijfsplan en dan plotseling houd het weer op. Juul
January 30, 201213 yr Juul, het is misschien een domme vraag, maar wat is er voor het laatst op 1395 uitgezonden ? Het is een frequentie die ik volgens mij al in geen jaar meer heb beluisterd. In de auto heb ik hem nog wel geprogrammeerd maar geen idee wel station daar zat. Rien
January 30, 201213 yr Author Geen domme vraag Rien, het was toch "BigL" ( en dat was ook al namaak met een geleende naam ). Juul
January 30, 201213 yr Oh ja, dat was ik helemaal vergeten Juul, maar nou je het zegt/schrijft .... Een paar weken geleden zat ik in de auto alle geprogrammeerde zenders op de middengolf te beluisteren, maar dat was veel stilte .... Vroeger luisterde ik op vakantie in Frankrijk altijd naar de middengolf, maar die tijd is helaas voorbij (niet die vakanties gelukkig) Rien
January 30, 201213 yr De 1395 is nog steeds in gebruik. Een overzicht van de stations: http://www.fmscan.org/main.php?f=1395&area=wo&m=s En dit was er net te beluisteren: http://www.mediafire.com/?4u8tal9z2l4rmd1 En zo komt het hier binnen:
January 30, 201213 yr Leuk om te horen ,, en met welk programma doe je dat op een pc . zag de foto ,maar ken dat programma niet om radio op de pc te luisteren ..
January 31, 201213 yr Dat is een This is the hidden content, please Sign In or Sign Up . SDR betekend Software Defined Radio. Is een kastje zo groot als een externe hardeschijf met drie aansluitingen: antenne, stroom en usb uitgang voor naar de computer. Kort samengevat: hij zet het antennesignaal om naar een signaal wat je vervolgens op je computer kan bewerken (onbeperkt filteren, AM, SSB, FM, RTTY, DRM). Op dit moment misschien wel de beste ontvanger voor 0 tot 34000 khz die er te koop is. Hij is niet goedkoop. Prijs ligt rond de € 800,-. En dan ben je er nog niet, want zonder een goede antenne buiten heb je er niks aan.
January 31, 201213 yr Okee bedankt ,, ga het wel onthouden , maar idd het is veel geld , en net wat je hobby is ,,
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.