Spring naar bijdragen

Hooikoorts


Juul

Aanbevolen berichten

Ja, je zal er maar last van hebben, hooikoorts. Ik heb dat een week of 6. Vooral wanneer de Els, de Hazelaar en de Berk, bloeien danwel "bezig" zijn.

Het is een storing van het auto-immuum systeem van ons lichaam.

Hier een aardige website:

http://www.weeronline.nl/Europa/Nederland/Hooikoorts-Voorthuizen/4057535

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Els, Hazelaar, Berk, Beuk, diverse grassen en wat kruidzooi. De Els en Hazelaar zijn eind december al gaan bloeien en de laatste kruiden zitten in november. Top periode (helaas) is als de Berk bloeit. Kortom, op een maandje na hele jaar last hiervan.

Sinds een jaar volg ik op twitter #allergie. Nuttige info over de pollenverwachting afgewisseld met tips en andere wetenswaardigheden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja Juul, januari tm april kunnen deze bomen bloeien en hun pollen verspreiden.Jouw "defect" is dat je lichaam hierop reageert met de aanmaak van IGE in plaats van IGG. Tis mijn vakgebied, al 32 jaar.Hooikoorts loop je ongeveer 30 jaar mee rond, er is dus nog hoop voor je. Als het helemaal uit de hand loopt en het leven in de bloeiperiode

vd bomen rampzalig wordt en je niet met met je viervoeter het bos in kunt is er een goede manier om er van af te komen maar dat kan en mag ik hier niet bespreken.

Gezondheid,

Paul de Haan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja Juul, januari tm april kunnen deze bomen bloeien en hun pollen verspreiden.Jouw "defect" is dat je lichaam hierop reageert met de aanmaak van IGE in plaats van IGG. Tis mijn vakgebied, al 32 jaar.Hooikoorts loop je ongeveer 30 jaar mee rond, er is dus nog hoop voor je. Als het helemaal uit de hand loopt en het leven in de bloeiperiode

vd bomen rampzalig wordt en je niet met met je viervoeter het bos in kunt is er een goede manier om er van af te komen maar dat kan en mag ik hier niet bespreken.

Gezondheid,

Paul de Haan.

Ik weet het Paul.

Maar m'n "afweer systeem" is even in de war. "Auto-immuum" hé?. Kijk maar naar m'n diabetes en schildklier. Hij "ligt" nu stil en met behulp van 3 Thyrax-jes is m'n spiegel weer aanvaardbaar voor de eerstkomende 2 jaar.

Maar met m'n Hooikoorts valt het verder wel mee hoor.

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja Juul, januari tm april kunnen deze bomen bloeien en hun pollen verspreiden.Jouw "defect" is dat je lichaam hierop reageert met de aanmaak van IGE in plaats van IGG. Tis mijn vakgebied, al 32 jaar.Hooikoorts loop je ongeveer 30 jaar mee rond, er is dus nog hoop voor je. Als het helemaal uit de hand loopt en het leven in de bloeiperiode

vd bomen rampzalig wordt en je niet met met je viervoeter het bos in kunt is er een goede manier om er van af te komen maar dat kan en mag ik hier niet bespreken.

Gezondheid,

Paul de Haan.

Dan weet ik ongeveer wat je doet Paul. Die 30 jaar ben ik al gepasseerd. Ik heb ook een kleine 4 jaar bij de allergie poli in het ziekenhuis doorgebracht voor immuum therapie. Helaas, niet gelukt. Ik zal het ermee moeten doen. Afgelopen jaar was echt een drama. Kan me ook behoorlijk ergeren als er weer zo'n opleesjuf op de radio meldt dat het vorig jaar meeviel voor de hooikoortspatienten dankzij een droog voorjaar en natte zomer... even de boompollen vergeten. Voor mij was het voorjaar echt een ramp.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helaas Vincent hebben die immuuntherapieën eigenlijk niet het beoogde resultaat gegeven. Enkel voor hymenoptera-allergieën blijkt het significante verbetering te kunnen geven (lees : bijen- en wespenallergie). Heb vroeger ook immuuntherapie gekregen voor allergie tegen graspollen, en ben er ook zo goed als van 'genezen' (of het aan de therapie of gewoon aan de leeftijd ligt, laat ik in het midden). Feit is dat allergie meer en meer voorkomt (het zogenaamde 'diesel-effect' in vakjargon) : door luchtvervuiling en met name dieselpartikeltjes zouden pollen kleine structurele veranderingen kunnen ondergaan waardoor ze een krachtiger allergeen worden. Wat jouw 'opleesjuf' vertelt is je reinste larie, net bij een droog voorjaar ga je veel meer last krijgen omdat de partikels in de lucht blijven, in een (heel) nat voorjaar slaat een deel van de pollen neer door de regen en is er minder kans dat men reageert (hoewel dit ook weer eerder theoretisch is); de zomer heeft hier geen invloed op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6408
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    jac76
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.