Spring naar bijdragen

April 1984 - Radio Caroline - Alltime Top 500


Vincent

Aanbevolen berichten

Pasen 1984, Radio Caroline bestaat 20 jaar. Dit werd gevierd met de Alltime Top 500. Gisteren heb ik van forumlid Cas een stapel banden meegekregen. Op vijf daarvan staat (zoals het er nu naar uitziet) de komplete uitzending van deze lijst.

De eerste dag is klaar. Komende week volgt de rest.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

En voor de verzamelaars het gedrukte exemplaar van deze lijst: http://www.mediafire.com/?g7rm0fumhtiuawx

Ik zoek nog de namen bij de uitzending. Misschien dat jullie kunnen meehelpen?

http://www.schriel.nl/radio/zenders/zeezender/caroline/carolinetop500/uitzendtijden/index.htm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Veel werk voor je Vincent, bedenk dat dez top 500 al heel lang op goede kwaliteit via Azanorak te verkrijgen is. Het is dus afhankelijk van de locatie waar dit is opgenomen als je de middengolf kwaliteit die via Azanorak wordt geboden kunt evenaren. Ook is er op Azanorak een geremasterde versie verkrijgbaar maar dat spreekt mij niet aan. Deze april versie van de top 500 werd gepresenteerd door Robin Ross, Dave Richards en Simon Barrett. Ik beluister 1 uur en meld me wel even weer.

Paul de Haan.


Ik heb het 1e uur beluisterd sublieme kwaliteit, bijna fm. Overtreft denk ik de kwaliteit van Azanorak. Dus een absolute aanrader, als op die banden de hele top 500 staat heb je een prachtig document. In augustus 84 deden ze het nog een keer dunnetjes over, staat ook op Azanorak maar wel in wisselende kwaliteit. De april versie werd alleen via 963<=319 mtrs> uitgezonden, in augustus draaide de 576 al mee. In december begon Monique dus op 319<963> Na Robin Ross is de presentatie van Dave Richards en daarna Simon Barrett. Dit gedurende de gehele top 500.

Paul de Haan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben benieuwd op welke plek in Nederland deze top 500 is opgenomen en met welke apparatuur< ontvanger, taperecorder> Geen spatje storing te horen,perfect.

Dave Richards maakt nog steeds programma's voor Caroline, in feite dus sinds 84 met enkele "natuurlijke" onderbrekingen. Wat klonk het station goed tot in het najaar van 85, helaas werd toen gekozen voor een "kiddies" format als antwoord op het verdwijnen van Laser. Hartelijk dank Cas dat je toen de recorder hebt laten lopen.

Paul de Haan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Paul,

Ik meen me te herinneren dat de tuner een AKAI AT 2200 was en de recorder een AKAI 4000.

Aan de draaibare ferrietantenne had ik een stuk koperdraad hangen van een meter of 10.

Opgenomen zonder enige vorm geluidsregeling, vanaf de tuner naar de versterker waar ook de bandrecorder op aangesloten stond.

Speciaal voor die top 500 had ik 5 nieuwe BASF tapes aangeschaft.

De opnames zijn gemaakt in Maassluis, waar ik overigens "altijd" een goede ontvangst had van de zeezenders.

Heb net het eerste uur ook geluisterd en ik schrok hoe goed het eigenlijk klonk....

Ben zelfs nu benieuwd wat Vincent nog meer heeft ontdekt tussen die tapes, nou ja, afwachten maar.

Veel luisterplezier, Cas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De tweede dag. Het laatste uur komt helaas van een tape die een niet al te beste conditie is.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Paul,

Ik meen me te herinneren dat de tuner een AKAI AT 2200 was en de recorder een AKAI 4000.

Aan de draaibare ferrietantenne had ik een stuk koperdraad hangen van een meter of 10.

Opgenomen zonder enige vorm geluidsregeling, vanaf de tuner naar de versterker waar ook de bandrecorder op aangesloten stond.

Speciaal voor die top 500 had ik 5 nieuwe BASF tapes aangeschaft.

De opnames zijn gemaakt in Maassluis, waar ik overigens "altijd" een goede ontvangst had van de zeezenders.

Heb net het eerste uur ook geluisterd en ik schrok hoe goed het eigenlijk klonk....

Ben zelfs nu benieuwd wat Vincent nog meer heeft ontdekt tussen die tapes, nou ja, afwachten maar.

Veel luisterplezier, Cas.

Ik had in die tijd een 20 w Akai tuner/versterker en een Aristona tapedeck die ook in een Philips uitvoering werd verkocht, het type met de schuine onderkant. Jouw tapedeck had als ik me niet vergis ook een GX aanduiding,extra harde koppen?. Sony maakte toen ook het bekende schuine type tapedeck, een hele goeie en af en toe nog wel te koop. Hoe de middengolfontvangst van mijn Akai was weet ik niet meer, opnemen deed ik in ieder geval niet, de ontvangst was nimmer storing vrij ,Groningen was gewoon geen locatie om op te nemen. Maassluis toch ook niet direct aan de kust en onder de rook van Rotjedam, dus veel elektra en industrie in de buurt.Maar jouw recordings zijn prima prima.

Paul de Haan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De derde dag:

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En de laatste dag.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alternatief voor de 2 uren omscheven als "bad tape" is om via Azanorak die betreffende uren dan ipv de "CasVincent" uren. Die kwaliteit is aanmerkelijk doffer maar zou je mischien digitaal wat meer hoog mee kunnen geven. In ieder geval hartelijk dank aan Cas en Vincent voor deze historische top 500.

Paul de Haan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

En de laatste dag.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Beste Vincent

Bedankt voor deze top500 van Caroline.

Maar ik had hem als wat Paul al zij via Ray.

Maaaaaaar je levert wel weer mooie kwaliteit aan ons.

Ik zit hem tel uisteren maar geen enkele spat hoor je het lijkt wel DVD kwalitet.

En Cas bedankt voor het beschikbaar stellen.

Vriendelijke Groeten Peter Darch Australia

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6407
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    strichacht
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.