Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Werkspoor, een stukje Nederlandse trots

Featured Replies

Geplaatst

Afgelopen week had ik als opgaaf bij "Waar is dit" het oude gebouw van Werkspoor in Amsterdam genomen.

Omdat ik daar vroeger als monteur regelmatig kwam en ik verder ook in treinen ben geinteresseerd, ben ik eens gaan zoeken wat er over dit bedrijf te vinden was. Dat bleek gelukkig heel veel te zijn en een filmpje wil ik jullie niet onthouden. Het gaat in dit geval over de NS 1200 locomotief. Deze film duurt maar liefst 30 minuten. De opbouw wordt volledig gevolgd, met de nadruk op het bouwen van de elektromotoren. Ik hoop dat jullie er net zo als ik van zullen smullen.

Rien

http://youtu.be/b78jc-zu4gQ

Geplaatst

Werkspoor maakte ook produkten van kunststof.

Hierdoor is het gewicht van de carrosserie van de reportagewagen slechts 300 Kilo.

Niels

dkcq1FCH3ITw.jpg

Geplaatst
  • Auteur

Mooi filmpje Rien, van de mooiste lok ooit van de NS.

Cas.

Ja Cas, ik vond het ook altijd een imposante lok. In mijn middelbare schooltijd zag ik hem vaak voorbij komen omdat ik dan de spoorlijn Dordrecht-Breda moest oversteken.

Rien

Geplaatst

Leuk om te zien! En dat uitzagen van communitatoren.. Dat heb ik ook nog gedaan, maar dan bij trolleybussen! Pokkewerk!

Geplaatst

Afgelopen week had ik als opgaaf bij "Waar is dit" het oude gebouw van Werkspoor in Amsterdam genomen.

Omdat ik daar vroeger als monteur regelmatig kwam en ik verder ook in treinen ben geinteresseerd, ben ik eens gaan zoeken wat er over dit bedrijf te vinden was. Dat bleek gelukkig heel veel te zijn en een filmpje wil ik jullie niet onthouden. Het gaat in dit geval over de NS 1200 locomotief. Deze film duurt maar liefst 30 minuten. De opbouw wordt volledig gevolgd, met de nadruk op het bouwen van de elektromotoren. Ik hoop dat jullie er net zo als ik van zullen smullen.

Rien

http://youtu.be/b78jc-zu4gQ

Een ver achterkleinkind van Werkspoor is Stork - RMO die nog steeds draaistellen maakt.

Rob Veld

Gearchiveerd

Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.