Spring naar bijdragen

Radiothemes and stationsongs


simonfex

Aanbevolen berichten

Als je van radio-themes en hele lange jingles houdt, dan raad ik je aan om deze prachtige compilatie eens te beluisteren:

(bron: jinglemad)

Downloaden, branden op een CD en dan met 140 (dB) op de A2.

In die compilatie zit een Britse re-sing van een stationsong uit The Magic of Boston, waarvan dit het origineel is http://snd.sc/J7ZbL8

In Nederland zijn er niet zoveel stationsongs die ik kan waarderen. Uitzonderingen vormen een paar lange jingles uit The Best Show (TROS) én een ‘song’ uit het jinglepakket van Radio VRL, een Amsterdams piratenstation uit de jaren ’80. Dat is een track die ontelbare malen is ingezongen voor ‘tig andere stations. De VRL- en een Duitse versie vind ik de beste. Als ik ze gevonden heb, dan post ik ze. (Wellicht dat iemand anders mij voor kan zijn.)

Groeten Simon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

VRL Amsterdam was het station van mijn wijlen neef Harry die oorspronkelijk enkele jingles had geleend van Vrije Radio Leuven uit een demo van Top-Format.

Later heeft hij de meest bruikbare jingles gekocht en de door jou genoemde stationcall laten inzingen.

Er zijn 2 gezongen versies van.

Beide staan als kop en staart op bijgaande compilatie die ik enkele jaren geleden als 'tribute' voor mijn neef zijn zoon heb gemaakt.

Het betreft de Amsterdamse piraten waar we allebei in meer of mindere mate mee te maken hadden inclusief enkele commercials.

http://www.mediafire.com/?sd2j9u2dz5eddu5

Link naar opmerking
Deel via andere websites

VRL Amsterdam was het station van mijn wijlen neef Harry die oorspronkelijk enkele jingles had geleend van Vrije Radio Leuven uit een demo van Top-Format.

Later heeft hij de meest bruikbare jingles gekocht en de door jou genoemde stationcall laten inzingen.

Er zijn 2 gezongen versies van.

Beide staan als kop en staart op bijgaande compilatie die ik enkele jaren geleden als 'tribute' voor mijn neef zijn zoon heb gemaakt.

Het betreft de Amsterdamse piraten waar we allebei in meer of mindere mate mee te maken hadden inclusief enkele commercials.

http://www.mediafire.com/?sd2j9u2dz5eddu5

Yep, dat is 'm. Dank je wel, erg leuk om weer te horen. Dit was toch een Tanner-pakket?

Off topic: hoe lang heeft VRL nog bestaan; was daar niet ene Rob de baas en wat is er gebeurd met Henk van Velzen (Nanno H.)? Nogmaals dank. Simon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yep, dat is 'm. Dank je wel, erg leuk om weer te horen. Dit was toch een Tanner-pakket?

Off topic: hoe lang heeft VRL nog bestaan; was daar niet ene Rob de baas en wat is er gebeurd met Henk van Velzen (Nanno H.)? Nogmaals dank. Simon

Hoelang VRL heeft bestaan weet ik niet meer.

Rob was financier en stelde zijn woning beschikbaar, inhoudelijk heeft hij zich niet of nauwelijks met het station bemoeid (...)

Ik kwam Rob tot een jaar of tien terug nog weleens tegen omdat hij hier om de hoek woonde.

Goeie kans dat hij inmiddels is overleden, immers, hij was in de jaren tachtig al aardig op leeftijd.

Het pakket was inderdaad Tanner, uit mijn hoofd "Airshow" genaamd en de stationcall van "The spirit of..."

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De compilatie van Harm begint met een stationsong uit Tanner's The Spirit Of.. Dit http://www.mediafire.com/download.php?v4pe2a2qbfw544h is het origeel (van de demo), dat overigens stukken minder is dan de VRL-versie.

Helemaal super ook de VRL-versie kende ik nog niet !

Heb je misschien ook de volledige "The Spirit of..." demo Simon ?

Het is mijn absoluut favoriete 80s/90s stationsong van de vrije en piraten stations !

Hoe meer versies hoe beter *lol* !!!

Hier is die bijvoorbeeld van Radio Souvenir of Souvenie Antwerpen:

Please login or register to see this link.

(met dank aan Joeri Toté voor de jingle opname)

en natuurlijk... Radio Centraal Den Haag !!!:

Please login or register to see this link.

(met dank aan Dick Verheul voor de jingle opname)

er moeten nog veel meer versies van bestaan dus als iemand nog een ongetwijfeld prachtige versie van zijn of haar station heeft liggen... ik hoor hem graag :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk om te horen. Ja, ik zal die demo wel een keer posten.

De VRL-versie staat nog steeds op één. De Duitse versie van RSH is ook fantastisch. Ik kan die echter niet zo snel vinden, dus als iemand....

Hier "the spirit" jingles van Top Format voor RSH, de laatste aan het einde DE stationsong :

Please login or register to see this link.

of alleen de prachtige song:

Please login or register to see this link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals beloofd is hier die demo van Tanner's Spirit of.. (helaas in mono)

Leuk om te horen uit welk pakket de nieuwsjingles en -pingels komen die Radio Mi Amigo in 1977 en 1978 gebruikte! Het duurde dus wel even voor dit pakket officieel de oceaan overstak. Uit welk jaar is het eigenlijk?

Frank van der Mast (Jan de Hoop) op 25 maart 1977:

http://www6.zippyshare.com/v/82674253/file.html

Martin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier dan twee station songs van de Haagse etherpiraat Radio STAD Den Haag:

Luister/download: Please login or register to see this link.

Luister/download: Please login or register to see this link.

Van de Zomerrap bestaat ook een clip:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

OOh Harmen ik kom net deze tegen ... wellicht heeeel lang geleden nog eens van jou gekregen ?

Luister/download: Please login or register to see this link.

Als dat zo is moet het heeel lang geleden zijn ;) Kan me niet heugen deze ooit gehoord te hebben.

Ooh ?? File datum is van 14-6-2002, heb er ook nog een paar met file datum 30-5-1998 waaronder deze leuke jingle:

Luister/download: Please login or register to see this link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6400
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    kees o
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.