Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Vinyl in opmars

Featured Replies

Geplaatst

Tja, Juul...

Ik denk dat muziek steeds minder een "beleving" aan het worden is.

Luister naar de radio: Men heeft het over party's, feesten, enz.. Daar hoord muziek bij, maar dat is verworden tot een bak herrie.

Als je LP's draait ben je actiever met de muziek bezig, is mijn ervaring.

Zelf ben ik ook veel met vinyl bezig, en ik zie om me heen inderdaad dat steeds meer knapen van 15-20 het vinyl omarmen. En dan écht, met een goede platenspeler, versterker en speakers.

Ze kopen vaak ook een goede platenwasmachine, en een fatsoenlijk element. En, ook leuk, ze luisteren steeds meer naar de betere ( tja, in mijn ogen dan..) muziek. Oude muziek, van Bob Dylan, the Beatles, enz, maar ook nieuw werk van Caro Emerald, Calexico, enz..

Steeds meer artiesten zie ik ook nieuwe albums op vinyl uitbrengen. Ik ben er blij mee!

Overigens zie ik bij de jongerne ook steeds meer belangstelling voor de bandrecorder en cassettedeck..

Geplaatst

Tja, Juul...

Ik denk dat muziek steeds minder een "beleving" aan het worden is.

Luister naar de radio: Men heeft het over party's, feesten, enz.. Daar hoord muziek bij, maar dat is verworden tot een bak herrie.

Of je de muziek leuk vind of niet is natuurlijk een kwestie van smaak. Wat betreft parties en feesten zou het maar zo kunnen dat het een verschuiving is. Toen ik nog in een discotheek werkte (tot 5 of 6 jaar geleden) merkte je dat het op bepaalde avonden rustiger was. Vooral als er in den lande een groot feest was. Of er daadwerkelijk een relatie tussen discotheekbezoek en feesten is wil ik even in het midden laten (daarvoor heb ik zeker niet genoeg bewijs), maar het was zeker opvallend te noemen voor de toko waar ik werkte. Het zou dus best kunnen zijn dat deze verschuiving iets van de laatste jaren is. Waar men vroeger naar de lokale discotheek/dancing ging en nu meer naar de feesten. En discotheken zelf zijn natuurlijk ook geen fenomeen van de afgelopen jaren.

Zelf ben ik ook veel met vinyl bezig, en ik zie om me heen inderdaad dat steeds meer knapen van 15-20 het vinyl omarmen. En dan écht, met een goede platenspeler, versterker en speakers.

Ze kopen vaak ook een goede platenwasmachine, en een fatsoenlijk element. En, ook leuk, ze luisteren steeds meer naar de betere ( tja, in mijn ogen dan..) muziek. Oude muziek, van Bob Dylan, the Beatles, enz, maar ook nieuw werk van Caro Emerald, Calexico, enz..

Steeds meer artiesten zie ik ook nieuwe albums op vinyl uitbrengen. Ik ben er blij mee!

Overigens zie ik bij de jongerne ook steeds meer belangstelling voor de bandrecorder en cassettedeck..

Grappig dat je spreekt van 'knapen'. Als je hiermee ook daadwerkelijk mannen/jongens bedoelt, impliceer je hiermee ook dat het bij vrouwen eigenlijk niet speelt?

Geplaatst

Grappig dat je spreekt van 'knapen'. Als je hiermee ook daadwerkelijk mannen/jongens bedoelt, impliceer je hiermee ook dat het bij vrouwen eigenlijk niet speelt?

Nou, veel minder.

Op het analog audio forum zijn wel een paar vrouwen actief, maar daarvan is er slechts één relatief jong ( eind 20).

Daarintegen hebben we zeker 10 mannelijke leden onder de 20! En de hoeveelheid kerels in hun 20's is gewoon erg groot. Ik denk zo'n beetje de helft van de actieve leden!

Tja, en dan zijn er nog een groot aantal mensen in de 30, 40, 50, enz.. De oudste leden zijn in de 70.

Maar dus opvallend veel schoolgaande en studerende jongens, ja!

Gearchiveerd

Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.