Spring naar bijdragen

Vinyl in opmars


Juul

Aanbevolen berichten

Tja, Juul...

Ik denk dat muziek steeds minder een "beleving" aan het worden is.

Luister naar de radio: Men heeft het over party's, feesten, enz.. Daar hoord muziek bij, maar dat is verworden tot een bak herrie.

Als je LP's draait ben je actiever met de muziek bezig, is mijn ervaring.

Zelf ben ik ook veel met vinyl bezig, en ik zie om me heen inderdaad dat steeds meer knapen van 15-20 het vinyl omarmen. En dan écht, met een goede platenspeler, versterker en speakers.

Ze kopen vaak ook een goede platenwasmachine, en een fatsoenlijk element. En, ook leuk, ze luisteren steeds meer naar de betere ( tja, in mijn ogen dan..) muziek. Oude muziek, van Bob Dylan, the Beatles, enz, maar ook nieuw werk van Caro Emerald, Calexico, enz..

Steeds meer artiesten zie ik ook nieuwe albums op vinyl uitbrengen. Ik ben er blij mee!

Overigens zie ik bij de jongerne ook steeds meer belangstelling voor de bandrecorder en cassettedeck..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, Juul...

Ik denk dat muziek steeds minder een "beleving" aan het worden is.

Luister naar de radio: Men heeft het over party's, feesten, enz.. Daar hoord muziek bij, maar dat is verworden tot een bak herrie.

Of je de muziek leuk vind of niet is natuurlijk een kwestie van smaak. Wat betreft parties en feesten zou het maar zo kunnen dat het een verschuiving is. Toen ik nog in een discotheek werkte (tot 5 of 6 jaar geleden) merkte je dat het op bepaalde avonden rustiger was. Vooral als er in den lande een groot feest was. Of er daadwerkelijk een relatie tussen discotheekbezoek en feesten is wil ik even in het midden laten (daarvoor heb ik zeker niet genoeg bewijs), maar het was zeker opvallend te noemen voor de toko waar ik werkte. Het zou dus best kunnen zijn dat deze verschuiving iets van de laatste jaren is. Waar men vroeger naar de lokale discotheek/dancing ging en nu meer naar de feesten. En discotheken zelf zijn natuurlijk ook geen fenomeen van de afgelopen jaren.

Zelf ben ik ook veel met vinyl bezig, en ik zie om me heen inderdaad dat steeds meer knapen van 15-20 het vinyl omarmen. En dan écht, met een goede platenspeler, versterker en speakers.

Ze kopen vaak ook een goede platenwasmachine, en een fatsoenlijk element. En, ook leuk, ze luisteren steeds meer naar de betere ( tja, in mijn ogen dan..) muziek. Oude muziek, van Bob Dylan, the Beatles, enz, maar ook nieuw werk van Caro Emerald, Calexico, enz..

Steeds meer artiesten zie ik ook nieuwe albums op vinyl uitbrengen. Ik ben er blij mee!

Overigens zie ik bij de jongerne ook steeds meer belangstelling voor de bandrecorder en cassettedeck..

Grappig dat je spreekt van 'knapen'. Als je hiermee ook daadwerkelijk mannen/jongens bedoelt, impliceer je hiermee ook dat het bij vrouwen eigenlijk niet speelt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Grappig dat je spreekt van 'knapen'. Als je hiermee ook daadwerkelijk mannen/jongens bedoelt, impliceer je hiermee ook dat het bij vrouwen eigenlijk niet speelt?

Nou, veel minder.

Op het analog audio forum zijn wel een paar vrouwen actief, maar daarvan is er slechts één relatief jong ( eind 20).

Daarintegen hebben we zeker 10 mannelijke leden onder de 20! En de hoeveelheid kerels in hun 20's is gewoon erg groot. Ik denk zo'n beetje de helft van de actieve leden!

Tja, en dan zijn er nog een groot aantal mensen in de 30, 40, 50, enz.. De oudste leden zijn in de 70.

Maar dus opvallend veel schoolgaande en studerende jongens, ja!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6408
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    jac76
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.