Spring naar bijdragen

7450 KHZ


Gast

Aanbevolen berichten

Al enige tijd volg ik een vermoedelijk Grieks station dat op 7450 khz met een schitterend signaal elke avond op mijn wereldontvanger binnen komt denderen met uitstekende easy listening. 7450 is buiten de geregelde broadcastband,ik kan maar weinig over dit station vinden. Iemand die er iets meer over weet?

73's

Paul de Haan.

PD52H

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus op fm en op 7405 khz. Vreemde combinatie, FM en shortwave. Ik zal op de site kijken of daar een verklaring is te vinden. Hartelijk dank voor het onderzoek naar it station

Paul de Haan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tja en in de begin jaren zeventig was het toch ook zo dat die combinatie, wanneer de middengolf van RNI er weer eens uitlag, normaal was. Goed station trouwens, dus bedankt Paul

FM was bijzaak voor RNI, het ging om de combi middengolf en 2x kortegolf, das een logische combi, fm en kortegolf niet. Probleem is dat mijn Grieks dusdanig is dat de website een beetje moeilijk leest.

Paul de Haan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Via google translate:

ERT3 - Radio

De Radio Station Macedonië 's ERT3 uitgerust met 3 digitale radio-programma's.

BIJLAGE A - 102 FM

De 102 is de FM-radio-station informatie van Macedonië. Met nieuwsuitzendingen elk uur, en nieuwsprogramma's die deel uitmaken van 70% van het programma, de microfoons 102 FM opnemen dagelijkse politiek en internationaal nieuws, sport activiteiten, en de pols van de Noordelijke samenleving.

SCHEMA B - 95,8 FM

De 95,8 FM opgericht als een cultureel radiostation in Thessaloniki ze met een hoge kwaliteit op alle gebieden van de cultuur.

C-programma

De C-programma van de korte golf het verzenden van de stem van Griekenland in alle continenten. Met speciaal ontworpen programma van 17 uur per dag, is de brug van de Griekse diaspora in Griekenland.

URL: http://tvradio.ert.gr/radio/index.asp?id=21

Als ik dit zo lees is het kortegolfprogramma niet hetzelfde als dat op fm wordt uitgezonden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Via google translate:

URL: http://tvradio.ert.gr/radio/index.asp?id=21

Als ik dit zo lees is het kortegolfprogramma niet hetzelfde als dat op fm wordt uitgezonden.

Aha, de vertaalmachine,die was ik vergeten.Dat kg programma lijkt meookafwijkend van normale uitzendingen, muziek 60er jaren easy listening, uniek want wie draait dat nog.

De Grieken zenden op 7450 wel buiten de reguliere 41 meterband, maar ja, tzijn Griekenzullen we dan maar denken.100kw op 7450 geeft weleen prachtig signaal over een groot deel van Europa.

Paul de Haan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Grieken zenden op 7450 wel buiten de reguliere 41 meterband' date=' maar ja, tzijn Griekenzullen we dan maar denken.100kw op 7450 geeft weleen prachtig signaal over een groot deel van Europa.[/quote']

Ze zenden netjes uit in de omroepband, de 41 meter loopt namelijk van 7200 t/m 7450 khz ( http://www.radiopedia.nl/wiki/Kortegolf ).

Wat mij gisteren opviel is dat er heel weinig fading op het signaal zit. Er komt gewoon een mooi. stabiel signaal van s9+20db hier binnen. Alleen houden ze zich netjes aan de bandbreedte afspraken, dat gaat ten koste van de geluidskwaliteit. Ze zouden er, net als de chinezen op de kortegolf, lak aan moeten hebben en gewoon 20 khz breed moeten uitzenden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6406
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Jozef
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.