Spring naar bijdragen

Cheech & Chong


Juul

Aanbevolen berichten

Hallo Juul, je bent zeker niet de enigste. Ik luisterde vroeger altijd naar een nachtprogramma met Leo van der Goot, hij is/was een groot fan van C&C.

Ze konden mij van de vloer oprapen als hij weer wat van deze heren liet horen. Ik herinner mij iets van een motorrijder die na een ongeval volgeplakt was met pleisters, het verwijderen van deze pleisters en de opmerkingen van de dokter was geweldig. Daarnaast ook nog een item over een bezoek aan een opname studio waar een live-sessie gaande was, dit ging samen met het nuttigen van de nodige coke (geen frisdrank). Ben op YouTube even gaan zoeken, daar staat het nodige op van C&C maar bovenstaande opname's heb ik niet kunnen vinden.

Komt het jou bekend voor ?

Groeten, Johan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja vaag staat mij dat wel bij.

Ik herinner mij vooral "Dave", dat was echt erg goed en een Kerst stuk, Santa Claus and his old lady ( Christmas)

Ik weet dat Jeroen Soer ( † ) ook een grote fan was. Ik heb (bijna) alles op CD en een paar USA singles die ik bij Veronica heb mee genomen.

Leuk dat er nog een fan hier is.

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jazeker! Cheech en Chong leerde ik eind jaren 80 kennen door een oudere collega van de lokale omroep die zo'n beetje alle LP's van de heren uit Amerika had meegenomen. Mijn favorieten zijn vooral de eerste drie albums. "Dave! Dave?.... Dave is not here! No man, i am Dave!", geweldig. En Sister Mary Elephant heeft een nog indrukwekkender "SHUT UP!!!" dan sergeant major Williams uit "It ain't half hot mum".

Ik draai ze wel eens in de auto onderweg naar HvH bijvoorbeeld.

Niels

Gevonden op Youtube: Hoe de "Dave" sketch ontsond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aha, er komen steeds meer fans.

Ja, je moet om ervan te genieten wel goed "USA-Engels" kunnen verstaan maar dan is het ook genieten.

Intussen heb ik 'em van vinyl over gezet (zie hierboven). Mijn favoriet in 6 minuten!

http://www22.zippyshare.com/v/38466697/file.html

Ik heb ondertussen in m'n "ALDI melkdoosje" nog meer obscure singles uit de US gevonden. Wat te denken van Dickie Goodman?.

Het komt er aan.

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6413
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    San
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.