Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

De Meurders Methode

Featured Replies

Geplaatst

Hallo jinglevrienden,

Wie heeft een opname van de uuropener Meurders Methode ("oftewel; hoe Felix drie uur lang strijd levert tegen de slaap op het Gooise matras"), dan wel een hele uitzending? Uitzendingen waren halverwege jaren 70.

Zou top zijn! Alvast bedankt.

Benno

Geplaatst

Het programma is uitgezonden van 11 oktober 1973 tot 28 augustus 1974 tussen 04:00 en 07:00 uur. Van 7 januari 1986 tot 7 oktober 1986 was de naam even terug op de Nederlandse radio. Het programma Gesodemeurders veranderde van naam en werd gedurende deze periode De Meurders methode genoemd. ( http://www.radiopedia.nl/wiki/De_Meurders_methode_ )

Ik weet het niet zeker maar ik denk dat wel wat uit de periode 73/74 heb liggen. Zal vanavond eens kijken.

Geplaatst
  • Auteur

Kijk, Vincent, daar word ik nou hééél bij van. Zeer bedankt voor het posten van deze airchecks, de uuropener en zelfs The Jaye Bros met Rag mop. De uuropener die daaraan voorafgaat is inderdaad de jingle die ik al heel lang zocht. Dankjewel!!

Ik twijfel nog wel over de periode 11 oktober 1973 tot 28 augustus 1974 uit de radiopedia, want voor mij gevoel heeft het programma langer gelopen dan slechts 1 seizoen. Het was wel tussen 04:00 en 07:00 uur, net voor Vaak 's Ochtends van Klaas Vaak.

Het was inderdaad ook NOS, luister maar naar de uuropener, waar de WNOX-jingles nog langskomen, die de NOS kundig verknipte tot NOS door de W er af te halen en de K-klank uit de X. Zo krijg je NOS. Illegaal? Nee hoor, het was toch de keurige NOS????

Zeer bedankt!

Benno

Geplaatst

Gisteravond heb ik met de koptelefoon op lekker naar een stukje van deze Meurders opnames geluisterd.

Geweldig !

Ik ben altijd een grote fan van Felix geweest en gelukkig was mijn beeld van hem niet vertroebeld.

Die kerel heeft altijd met kop en schouders boven de rest uit gestoken.

Rien

Gearchiveerd

Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.