Geplaatst 29 juli 201213 jr. Vanuit Schönebeck Op 26 juli schreef Werner Schneider ons vanuit het oosten van Duitsland. Hij is al decennia lang lezer van ons tijdschrift maar ook een grote liefhebber van de toenmalige zeezenders. Hij denkt ons een verrassing te kunnen brengen door te melden dat hij op de 6070 kHz een uitzonderlijk station heeft gevonden. Via deze frequentie worden al geruime tijd historische uitzendingen van RNI uitgezonden, voornamelijk uit 1970 en 1971. Werner: ‘En de programma’s worden telkens gevolgd door het nummer: ‘Go to the Mirror’, afkomstig van de LP ‘Tommy’. De ontvangst overdag komt hier binnen met S1, inclusief atmosferische en andere storingen. Na zonsondergang wordt het signaal trouwens sterker door en is het vergelijkbaar met het signaal van Oost Europese en Midden Oosten zenders, die ik hier ontvang.’ Oude transistor Werner is geheel dankbaar dat hij zijn oude radio, uit de DDR tijden, kan gebruiken om het totaal – met de uitgezonden programma’s, geheel nostalgisch te maken. ‘Het geeft me een enorme nostalgische kick en brengt het gevoel van de zomer van 1974 terug, uit de tijd dat RNI zelf nog echt in de ether was. Ik ben er vast van overtuigd dat dit geen illegale zender is, maar dat iemand een licentie heeft gekregen voor gebruik op de 6070 kHz. Ik vraag me dan ook af of er in Nederland dergelijke signalen zijn doorgekomen. Wie meer weet graag even mailen aan HKnot@home.nl Hans Knot
Geplaatst 29 juli 201213 jr. Hans, hier staat denk ik wat je zoekt: http://www.iradiocafe.nl/forum/thread-2307.html
Geplaatst 29 juli 201213 jr. Auteur hartelijk dank dus, ik print het uit en stuur het mee naar Werner groet Hans
Geplaatst 29 juli 201213 jr. Legaal op KG kan iedereen. Er is een geweldige overcapaciteit, dus alles iz zo'n beetje te huur. Is ook niet zo duur. Eric van Willegen met KBC doet het ook. De mensen van 6070 hebben volgens mij hun eigen zender, daar kun je in Dld kennelijk vergunning voor krijgen, maar je mag ook in NL je eigen KG zender beginnen, je krijgt altijd vergunning.
Geplaatst 29 juli 201213 jr. Voor de geintresseerden, het goedkoopste tarief voor 100 kw op de rondstraler (Europa) is 75 eu.
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.