Spring naar bijdragen

Vuurwerk-idioten aan het werk ....


rien1959

Aanbevolen berichten

Afgelopen dagen werd er bij ons in de wijk al verschrikkelijk geknald met vuurwerk.

Niet dat ik daar een probleem mee heb. Ik ben ook jong geweest ......

Er zaten echter enkele randdebielen tussen die zie zeer zwaar illegaal vuurwerk afstaken.

Gisteren was er recht voor ons huis een enorme klap die zo zwaar was dat ik blij was dat de ramen er nog in zaten.

In de loop van de avond bleek wat er was gebeurd. Er was een gietijzeren putdeksel opgeblazen en de put stond nu open ..... politie erbij, enz.

In de straat verderop was bij diverse putten hetzelfde geprobeerd maar gelukkig niet geslaagd. Wel is bij een van die putten het binnenwerk volledig vernield ! Hoe krijg je het voor elkaar ? De daders liggen natuurlijk op het kerkhof, maar we kunnen met elkaar als gemeente wel voor de kosten opdraaien. Hopelijk vinden ze uit wie het hebben gedaan zodat ze de kosten kunnen verhalen.

Het loopt zo langzamerhand behoorlijk uit de hand met al dat illegale spul. Maar ja, hoe hou je het tegen ?

Rien (die niet snapt waarom er met oudejaar wordt geknald)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het probleem oplossen is heel simpel, vuurwerk 365 dagen per jaar illegaal maken.

Maar ja, wat weegt zwaarder, de btw op het vuurwerk of de schade die wordt aangericht......

Inderdaad, Peter. Je hebt gelijk. Kwestie van opvoeding hé?

Dit gebeurde er in Hilversum.

http://www.gooieneemlander.nl/regionaal/gooivechtstreek/article19851403.ece/Auto-aan-Hilversumse-Boslaan-opgeblazen?lref=mostread

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar ja, wat weegt zwaarder, de btw op het vuurwerk of de schade die wordt aangericht......

Ik denk dat de schade veel hoger is dan de BTW. Er was iets van 70 miljoen euro verkocht dus iets van 14 miljoen aan belasting.

En ja, totaal verbieden zou kunnen al tref je dan weer de mensen die wel normaal met vuurwerk omgaan.

Rien

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het probleem oplossen is heel simpel, vuurwerk 365 dagen per jaar illegaal maken.

Dan heb je toch eens in de 4 jaar een probleem. Schrikkeljaar :-)

Ik kan mij eigenlijk geen jaarwisseling voorstellen zonder vuurwerk, maar het was dit jaar inderdaad wel extreem wat harde knallen betreft.

Blijkbaar kan niet iedereen omgaan met de vrijheden die men heeft. Inderdaad een kwestie van opvoeding.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En wat ik zie is dat de afkomst van de jeugd niet uitmaakt. Turk, Marokaan, Antiliaan, Surinamer, Hollander, alle rangen, standen en kleuren.

Hier precies hetzelfde en als ik mijn kinderen mag geloven zijn de daders van de vernielingen in onze wijk gewoon Nederlanders.

Rien (die een aantal ettertjes op hun kop in de put wil hangen, nou ja, bij wijze van spreken, anders staat er weer een briesende vader aan de deur)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En om de hoek van de straat (Bunschoten) waarin ik en mede forumlid Henk roos woon(de) gebeurde er dit:

Hopelijk niet met Henk.

http://www.gooieneemlander.nl/regionaal/eemland/article19873823.ece/Gewond-door-vuurwerk-tijdens-rustige-jaarwisseling-Eemland?lref=newsletter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6415
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Gerard Groeneveld
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.