Spring naar bijdragen

Juul en Tom Collins


Juul

Aanbevolen berichten

Ik was iets aan het opzoeken in de vele filmpjes die we in ons archief hebben uit de Veronica zeezenderperiode.

Ad Bouman heeft heel veel gefilmd en oud collega Atze Veenstra heeft de films allemaal gerestaureerd en gedigitaliseerd.

Hier een klein stukkie uit zo'n film. Ik ben aan de slag met Tom Collins.

En ook een "still" uit de film.

Juul

beelden: © Stichting Norderney.

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-B48U7JDWVWRD.mp4

Juul

CG4kiz6Sd.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was iets aan het opzoeken in de vele filmpjes die we in ons archief hebben uit de Veronica zeezenderperiode.

Ad Bouman heeft heel veel gefilmd en oud collega Atze Veenstra heeft de films allemaal gerestaureerd en gedigitaliseerd.

Hier een klein stukkie uit zo'n film. Ik ben aan de slag met Tom Collins.

En ook een "still" uit de film.

Juul

img]

Bedoel je met "still" dat ik wel beeld zie maar geen geluid hoor Juul?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedoel je met "still" dat ik wel beeld zie maar geen geluid hoor Juul?

Oh, sorry, dat is een term die m'n tv collega's altijd gebruiken. In "gewone" taal. Stilstaand beeld. In dit geval een "screen shot"

Neem mij niet kwalijk, geval van "beroeps deformatie"

En er zit in het filmpje ook geen geluid. Zat niet op Adri z'n camera.........

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh, sorry, dat is een term die m'n tv collega's altijd gebruiken. In "gewone" taal. Stilstaand beeld. In dit geval een "screen shot"

Neem mij niet kwalijk, geval van "beroeps deformatie"

En er zit in het filmpje ook geen geluid. Zat niet op Adri z'n camera.........

Juul

Dank, nou dan zie ik hem gewoon in de Windows Media player.


Even een vraagje aan allen hier die er meer verstand van hebben dan ik. Kan dit bestand (mpeg4) niet afspelen met m'n Windows mediaplayer. Weet iemand hoe dat kan, en wat ik er aan moet doen om het wel te kunnen? Thx, Heather.

Even je Windows Media Player upgraden naar de laatste versie of de juiste drivers installeren.

Bij mij speelt het gewoon af in de WMP.

Douwe

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een vraagje aan allen hier die er meer verstand van hebben dan ik. Kan dit bestand (mpeg4) niet afspelen met m'n Windows mediaplayer. Weet iemand hoe dat kan, en wat ik er aan moet doen om het wel te kunnen? Thx, Heather.

Ik kan hem wel met quick time player afspelen ( in windows maar het is een apple programma)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook collega Ruud Doets heeft z'n films "ingeleverd' en zijn nu gedigitaliseerd. En een snelle blik leerde mij dat er fragmenten zijn van de beroemde 1 april grap uit 1964.

Niet alleen foto's dus maar nu ook bewegende beelden. T.z.t zal ik ze er eens uit monteren en wellicht "openbaren'

En zo wordt ik nog telkens verrast na zoveel jaar.....

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een vraagje aan allen hier die er meer verstand van hebben dan ik. Kan dit bestand (mpeg4) niet afspelen met m'n Windows mediaplayer. Weet iemand hoe dat kan, en wat ik er aan moet doen om het wel te kunnen? Thx, Heather.

Op deze site kun je allerlei bestanden converteren naar een ander formaat.

http://www.online-convert.com/

bijvoorbeeld dus ook mp4 naar wmv of iets dergelijks.

hopelijk kun je er iets mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar kan een Windows systeem dan wel aan, behalve dat "wmv" ?

Juul

Hoe bedoel je of windows dit aankan.???

Als je bijv. een mp4 bestand hebt en het speelt niet af kun je dit bestand uploaden naar deze site, daar wordt het geconverteerd in een bestand met extensie naar eigen keuze.

Deze extensie moet je uiteraard eerst wel opgeven.

Ik maak er met regelmaat gebruik van.

Je kunt een diversiteit aan bestanden daar gratis om laten zetten, dus niet alleen maar filmpjes of muziek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6436
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    standby
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.