Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

telefoonterreur

Featured Replies

Geplaatst

Officiële verklaringen lijken vaak erg duidelijk en als alleen maar ‘juist’ over te komen. Enorm veel klachten over het bedrijf T-online van Telecom, zeg maar op de ouderwetse manier, het belangrijkste Duitse telefoonbedrijf, dat haar angels alom heeft vastgezet in vele landen. Men had een verklaring, nadat ze openlijk voor het volk des vaderland via Youp van ‘t Hek bij herhaling was aangepakt.

Een woordvoerder van Telecom kwam, waarschijnlijk met een valse glimlach, tot de volgende verklaring: “Wij erkennen dat ook binnen ons bedrijf fouten worden gemaakt. Dat willen wij niet goedpraten en daar doen we wat aan. De oproep aan grote bedrijven om te luisteren naar hun klanten en hen niet van het kastje naar de muur te sturen, is duidelijk. Wij zijn ons ervan bewust dat niet altijd alles vlekkeloos verloopt, daarom blijven we werken aan een verdere verbetering van onze dienstverlening.

Een deel van de dienstverlening, vooral in eigen voordeel, wordt gedaan uit een heus callcenter, waar meter bij meter computerschermen staan opgesteld met daarachter allerlei ‘Miepen’ die vooraf een grondige training hebben gekregen in vooral datgene te doen wat het wordt opgedragen, om op die manier zoveel mogelijk tevreden, deels nieuwe klanten, te krijgen. Ze dienen op een beleefde manier de te bellen slachtoffers ter woord te staan. Maar echt luisteren naar de klant is er vaak niet bij. Nee, de regels van de opdrachtgever dienen strikt te worden gevolgd.

Zo werden we woensdagavond, het zal half negen zijn geweest en de etenstafel was al heel lang afgeruimd, opgebeld door een dame van een callcenter, dat werkt voor Telecom. Ik nam op, zoals ik mijn hele leven al een telefoongesprek begin (tenminste sinds ik op die manier kan communiceren): ‘Goedenavond, met Hans Knot’. Miep stelde vervolgens: ‘ja meneer Knot met….(onverstaanbare naam) ik wil u graag…’. Het gesprek werd haar meteen onderbroken doordat ik haar er op wees dat ik niet als ‘meneer’ wens te worden aangesproken, waarna meteen van haar kant weer ‘meneer’ werd gebruikt. Uiteraard wees ik er haar op dat ik haar voor de tweede keer diende te vertellen dat ik mijn telefoongesprek begon met ‘Hans Knot’ en derhalve alleen maar op die manier wens te worden aangesproken. Ze ging niet op deze opmerking is maar ging door met haar voorgeprogrammeerde relaas en vroeg of het gesprek gelegen kwam. Als antwoord stelde ik dat het er aan lag waarvoor ze me belde. Duidelijk is dat ik noch een bevestiging noch ontkenning op haar specifieke vraag gaf.

Desondanks raaskalde ze verder met de opmerking dat ze me een goedkope ‘twee-in-één’ aanbieding kon doen. Wat voor aanbieding werd niet duidelijk, alleen meldde ze in een adem door dat ik wel niet veel zou telefoneren. Had ik hier niet alleen te maken met iemand die nodig een goede cursus gesprekstraining diende te volgen, maar ook nog met iemand die pseudospionne was? Immers kon ze in mijn rekeningoverzicht zien dat ik weinig gebruik maak van het telefoonverkeer nu er legio andere mogelijkheden zijn om op een gezonde manier te communiceren? Ik vroeg haar dan ook of ze inzicht had in mijn gesprekkenpatroon. Een koel ‘nee’ was het enige dat ze uitte. Ik heb haar maar voorgelogen dat ik een enorm uur bedrag kost als ik wordt gebruikt en dat dit uur was ingegaan aan het begin van het gesprek.

Nadat ik dit nog eens herhaald had ging de domme Miep in de fout door geprogrammeerd te stellen dat ik eerder had gezegd ‘dat het uit kwam dat dit gesprek werd gevoerd’. Ook hieruit bleek weer dat ze was geprogrammeerd en niet goed had geluisterd naar mijn eerste antwoord op een vraag van die duiding. Toen ik nogmaals stelde dat er een rekening zou komen voor het geldende uur bedrag geraakte Miep uit haar rol, want ze werd boos en wenste het gesprek niet verder te voeren. Domme Miep wist niet eens meer beleefd ‘Goedenavond’ te zeggen en op het scherm, dat voor haar neus stond, diende ze vervolgens in te vullen dat deze missie was mislukt en dus een lagere score was gehaald die avond. Zo maar een voorbeeld van telefoonterreur. Maar hoe het ook anders kan vertel ik een andere keer.

Geplaatst

Aanmelden bij het bel me niet register scheelt heel veel frustratie! Alleen van de postcode loterij kom ik niet af, die belt soms zelfs op mijn werk! (en niet om te vertellen dat ik de hoofdprijs heb!)

Groet Hans

Geplaatst

Van telefoonterreur heb ik al jaren geen last meer. Wel van die glibberige figuren aan de deur die door een energiemaatschappij zijn ingehuurd.

Opzouten ! Sinds kort heb ik een snijplotter tot mijn beschikking, dus ik denk dat ik een bordje maak met daarop de melding dat verkopers van energiemaatschappijen ter plekke door onze hond wordt verschalkt (welke hond ....) En ja, die Postcodeloterij .......

Ome Henk : " Word ik van de week gebeld door de Nationale Postbode Loterij, dat die postbode bij ons in de straat was gevallen. Of dat ik het kan helpen dat ie niet kan fietsen ! "

Rien, die u een prettige voortzetting van de maaltijd wenst. Met spekjes en zo .....

Geplaatst

Ik heb zo sticker op de deur van geen reclame enz. En als ze aan de deur komen wijs ik op de deur naar die sticker en vraag of ze kunnen lezen.... en gooi de deur dicht.

En van die telefoon terreur heb ik geen last, omdat ik me juist NIET heb aangemeld bij bel me niet, want er zijn veel bedrijven die dat juist gebruiken om te bellen, heb genoeg kennissen die dat hebben ervaren.

Geplaatst
  • Auteur

Lees mijn verhaal wel met de nodige humor heren. Ik heb weer een paar heerlijke minuten plezier beleefd. Die Miep werd klemgezet, iets wat ze juist geleerd had niet te overkomen.

  • 3 weeks later...
Geplaatst

om maar te zwijgen van klm en hun eeuwige gezeur over de credit card van ze.

na 5 minuten veranderde ik de toon met, lieve jonge dame, wat draagt u?

bent u vrijgezel, als ik die credit card straks heb kan ik u constant lieve dingen sturen en wellicht eens uitgaan.

verbinding verbroken, en nog bellen ze me.

Geplaatst

Ik heb sinds de aanmelding bij het bel me niet register geen last meer van telefoontjes rond etenstijd, soms belt de postcode loterij op mijn GSM, en dan is altijd mijn standaard vraag heb ik de hoofdprijs? Mensen aan de deur heb ik eigenlijk nooit last, nu is de bel altijd kapot en misschien worden verkopers afgeschrikt door de sticker op de deur "IK JIJ WIJ SP" ... :-)

Groet Hans

Gearchiveerd

Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.