Spring naar bijdragen

Het internet biedt wel heeeeel veel ....


rien1959

Aanbevolen berichten

Zoals jullie misschien hebben gelezen was ik aan de slag gegaan met Storm maar, beuk maar van Geert de Bruin.

Ik dacht het even samen te voegen met een stereo track van the American Breed. Het bleek dat er zachtjes gezegd nogal wat zweving en flutter in de opname te zitten van Geert. Iets wat funest is bij het samenvoegen want je krijgt ongewenste phasing effecten en plaatsingsproblemen in het stereobeeld. Na heel veel geworstel was ik er mee gekapt en had ik de hoop opgegeven. Nu is er software te koop die dit probleem kan oplossen maar over de prijs zullen we maar zwijgen. Je kunt het zelfs huren en dat zegt genoeg, lijkt me ;)

Na wat zoektochten in de kelders van het internet vond ik dit pakket maar dan met alle virussen en malware gratis er bij. Om een lang verhaal kort te maken, ik had alles gescand en onmiddellijk weg gegooid wat niet deugde en tenslotte hield ik niets over. Tenminste, dat dacht ik ......

Vanochtend had ik al de demo van die software gedownload en het los gelaten op Storm maar, beuk maar. En je kunt zeggen wat je wilt, dit programma deed echt wat het beloofde. Keurig was alle zweving er uit en je kon zelfs aan een blauwe lijn zien hoe de correctie liep ! Probleem was alleen dat het slechts stukjes van 7 seconden liet horen. Om nou het hele nummer in stukjes van 7 seconden aan elkaar te plakken ging me te ver, dus software maar weer verwijderd en op zoek naar wat anders.

Zit ik nogmaals in mijn downloads te kijken en wat vind ik daar ? Ik lees de tekstfiles en besluit op setup te klikken ......

Na enkele ogenblikken kreeg ik de melding dat alles succesvol was geinstalleerd .... huh ?

Ik dacht nog 'het zal wel' maar inderdaad het programma was werkend ! Ik heb Geert zijn creatie nogmaals ingevoerd en jawel, het werkt. Nu maar eens kijken of het wat gaat worden. Hopelijk wordt Juul niet boos ...... (geintje)

Rien, die weer wat te doen heeft (oh ja ?)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou laat maar horen dan.....

Nee Juul,

het feest gaat niet door. Zelfs die speciale software kon er af en toe geen pap meer van koken.

Ik vermoed dat het niets gaat worden. Maar je weet het bij mij nooit .... opgeven doe ik niet snel !

Ook ontdekte ik nog wat verschillen in de nummers die hetzelfde zouden moeten zijn. Zelfs de door jouw aangeleverde versie is weer korter dan die door Geert is gebruikt.

Vreemd ...... maar wel leuk ;)

Rien

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij liep in die tijd geen consumenten bandrecorder op dezelfde snelheid.

Wellicht kan dat het verschil in lengte verklaren?

Nee, dat is het niet want ik maak alle muziek gelijk in tempo. Anders zou ik er ook nooit een mix van kunnen maken.

Als ik het zo snel bekijk heb ik drie verschillende versies te pakken en wie weet zijn er wel meer

Vandaag zal ik nog eens verder zoeken en kom ik er niet uit dan wordt het de digitale schaar .....

Rien

Aanvulling :

Hier onder een uitsnede van Mixcraft met daarop 4 sporen. Op spoor 1 de stereo versie met zang in het midden, spoor 2 origineel van Geert, spoor 3 mono track van Juul, spoor 4 stereo andere versie met zang op 1 kanaal

2a88260ac2d75e5ad3354b24dce8ba01.jpg (Wat is hier aan de hand ? Foto's plakken lukt niet meer ?)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Jullie hebben nog wat van me te goed .... belofte maakt tenslotte schuld.

Vorige week ben ik geruime tijd bezig geweest met Storm maar, beuk maar en het viel allemaal niet mee.

Uiteindelijk heb ik het een weekje laten liggen en net heb ik nog wat kleine dingetjes aangepast.

De zweving uit Geert zijn opname is zo ver mogelijk onderdrukt en het is een leuke opname geworden, denk ik.

Geert de Bruin met 'Storm maar, beuk maar' in stereo : http://www21.zippyshare.com/v/68247263/file.html

De instrumentale stereo versie die ik heb gemaakt uit diverse opnames : http://www21.zippyshare.com/v/939019/file.html

Even had ik nog het idee om met een paar medeforummers het lied als koortje in te zingen op deze stereo track. Maar dat gaat misschien een beetje te ver .....

Rien

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6407
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    strichacht
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.