Spring naar bijdragen

Radio Seagull stopt morgen met uitzenden via AM 1395


Vincent

Aanbevolen berichten

Deze hele handel zit dus op 1602, de boosdoeners zitten dus in Spanje, maar om welke Spanjool gaat of is nu uit de lucht? Is de lijst volledig?

Country Station (web site link) Transmitter (GoogleMaps link)

* = high precision kW Remarks Live audio

E SER Radio Segovia 24h Segovia/San Agustín * 5 EAJ64, assigned 1 kW

E SER Radio Linares 24h Linares 5 EAJ37, assigned 1 kW, SER Andalucía

E SER R.Onteniente 24h Onteniente=Ontinyent * 5 EAJ30, assigned 1 kW, SER Com.Valenciana

E SER Radio Cartagena 24h Cartagena * 5 EAJ54, assigned 1 kW, SER Murcia

EGY ERTU Radio Matruh Siwa * 10

EGY ERTU various Nag Hammadi * 10

F Radio Orient 24h Nîmes/Les Capitelles * 1

FIN Scandinavian Weekend R. 0700-1900 fi [sa] Virrat * 0.4

G BBC Radio Kent BBC Radio 5 Live 0000-0600 en, 0600-2400 en Tonbridge/Rusthall * 0.25 switch off trial 21.09.2012, reactivated

G Desi Radio London/Glade Lane * 0.07

G Horse Racing RSLs Doncaster 0.001

G Horse Racing RSLs York 0.001

G Horse Racing RSLs Ascot 0.001

G Motor Racing RSLs Brands Hatch * 0.001

G Motor Racing RSLs Silverstone 0.001

G Motor Racing RSLs Oulton Park 0.001

G Motor Racing RSLs Castle Coombe 0.001

G Motor Racing RSLs Snetterton 0.001

G Motor Racing RSLs Donington Park 0.001

GRC ERA Net Samos 1

HOL Radio Seagull/Radio Waddenzee Radio Waddenzee 0500-1700 nl, Radio Seagull 1700-0500 en Harlingen/Pietersbierum * 1/0.5

IRN IRIB Radio Iran Semnan Semnan * 10 Sedaye Jumhuriye Islamiye Iran

IRN IRIB Radio Iran Radio Fars 24h fa Kazeroun * 1

IRN IRIB Radio Iran 24h fa Estahban * 1 Sedaye Jumhuriye Islamiye Iran

IRN IRIB Radio Iran 24h fa Bahabad Sedaye Jumhuriye Islamiye Iran

IRN IRIB Radio Iran Khuzestan 0300-2100 fa Dezful * Sedaye Jumhuriye Islamiye Iran

POL Twoje Radio Cieszyn 24h pl Cieszyn * 1

POL Twoje Radio Sanok 24h pl Sanok * 0.8

POL Twoje Radio Iłża Twoje Radio Iłża 0700-0800 pl, Twoje Radio 0800-1800 pl, Twoje Radio Iłża 1800-1900 pl, Twoje Radio 1900-0700 pl Iłża * 0.1

POL Twoje Radio Wawel 24h pl Kraków

QAT QBS 0245-0700, 1300-1900 Doha=Ad-Dawha 1

ROU Radio CNM Arad 1

ROU Radio Vocea Speranţei Bistriţa 1 Voice of Hope, ex Micul Samaritean, Favorit FM

ROU Radio Vocea Speranţei Tulcea 1 Voice of Hope, ex Micul Samaritean

ROU Radio Vocea Speranţei Piatra Neamţ 1 Voice of Hope, ex Micul Samaritean

ROU Radio Sud-Est Slobozia 0.5

RUS (temporary) Radio Zeleny Glazh 1700-2000 Moskva * 0.1

SDN SRTC Sudan Nat. Radio Kaduqli=Kadugli * 5

SRB Radio Beograd 1 Leskovac 0500-2300 sr Leskovac * 1

zie

http://www.mwlist.org/ul_login.php?sprache=en

Paul de Haan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi overzicht Vincent. De vraag is dus welke stopt,of stoppen alle daar in Spanje. Op 1602 hoor ik vaak s avonds Spaans voetbal,keihard. Veel van die Engelse stations zijn 1 watt evenementen zenders.

Zal vanavond als het donker is eens luisteren zonder externe antenne, dat is hoe je normaal via een middengolf ontvanger luisterd.Hier heb ik in de keuken en serre prima middengolfontvangst, woonkamer veel minder.

Paul de Haan.


Mooi overzicht Vincent. De vraag is dus welke stopt,of stoppen alle daar in Spanje. Op 1602 hoor ik vaak s avonds Spaans voetbal,keihard. Veel van die Engelse stations zijn 1 watt evenementen zenders.

Zal vanavond als het donker is eens luisteren zonder externe antenne, dat is hoe je normaal via een middengolf ontvanger luisterd.Hier heb ik in de keuken en serre prima middengolfontvangst, woonkamer veel minder.

Paul de Haan.

Viel me nog even op, die zender in Bilbao staat dus niet in dat overzicht,de kringen zijn andere locaties dan Bilbao

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze hele handel zit dus op 1602, de boosdoeners zitten dus in Spanje, maar om welke Spanjool gaat of is nu uit de lucht? Is de lijst volledig?

Country Station (web site link) Transmitter (GoogleMaps link)

* = high precision kW Remarks Live audio

E SER Radio Segovia 24h Segovia/San Agustín * 5 EAJ64, assigned 1 kW

E SER Radio Linares 24h Linares 5 EAJ37, assigned 1 kW, SER Andalucía

E SER R.Onteniente 24h Onteniente=Ontinyent * 5 EAJ30, assigned 1 kW, SER Com.Valenciana

E SER Radio Cartagena 24h Cartagena * 5 EAJ54, assigned 1 kW, SER Murcia

EGY ERTU Radio Matruh Siwa * 10

EGY ERTU various Nag Hammadi * 10

F Radio Orient 24h Nîmes/Les Capitelles * 1

FIN Scandinavian Weekend R. 0700-1900 fi [sa] Virrat * 0.4

G BBC Radio Kent BBC Radio 5 Live 0000-0600 en, 0600-2400 en Tonbridge/Rusthall * 0.25 switch off trial 21.09.2012, reactivated

G Desi Radio London/Glade Lane * 0.07

G Horse Racing RSLs Doncaster 0.001

G Horse Racing RSLs York 0.001

G Horse Racing RSLs Ascot 0.001

G Motor Racing RSLs Brands Hatch * 0.001

G Motor Racing RSLs Silverstone 0.001

G Motor Racing RSLs Oulton Park 0.001

G Motor Racing RSLs Castle Coombe 0.001

G Motor Racing RSLs Snetterton 0.001

G Motor Racing RSLs Donington Park 0.001

GRC ERA Net Samos 1

HOL Radio Seagull/Radio Waddenzee Radio Waddenzee 0500-1700 nl, Radio Seagull 1700-0500 en Harlingen/Pietersbierum * 1/0.5

IRN IRIB Radio Iran Semnan Semnan * 10 Sedaye Jumhuriye Islamiye Iran

IRN IRIB Radio Iran Radio Fars 24h fa Kazeroun * 1

IRN IRIB Radio Iran 24h fa Estahban * 1 Sedaye Jumhuriye Islamiye Iran

IRN IRIB Radio Iran 24h fa Bahabad Sedaye Jumhuriye Islamiye Iran

IRN IRIB Radio Iran Khuzestan 0300-2100 fa Dezful * Sedaye Jumhuriye Islamiye Iran

POL Twoje Radio Cieszyn 24h pl Cieszyn * 1

POL Twoje Radio Sanok 24h pl Sanok * 0.8

POL Twoje Radio Iłża Twoje Radio Iłża 0700-0800 pl, Twoje Radio 0800-1800 pl, Twoje Radio Iłża 1800-1900 pl, Twoje Radio 1900-0700 pl Iłża * 0.1

POL Twoje Radio Wawel 24h pl Kraków

QAT QBS 0245-0700, 1300-1900 Doha=Ad-Dawha 1

ROU Radio CNM Arad 1

ROU Radio Vocea Speranţei Bistriţa 1 Voice of Hope, ex Micul Samaritean, Favorit FM

ROU Radio Vocea Speranţei Tulcea 1 Voice of Hope, ex Micul Samaritean

ROU Radio Vocea Speranţei Piatra Neamţ 1 Voice of Hope, ex Micul Samaritean

ROU Radio Sud-Est Slobozia 0.5

RUS (temporary) Radio Zeleny Glazh 1700-2000 Moskva * 0.1

SDN SRTC Sudan Nat. Radio Kaduqli=Kadugli * 5

SRB Radio Beograd 1 Leskovac 0500-2300 sr Leskovac * 1

zie

http://www.mwlist.org/ul_login.php?sprache=en

Paul de Haan

Heb het bericht gelezen in de nieuwsgroep, het schijnt dat er Spaanse middengolf zenders gaan stoppen vanaf 1 mei dit jaar

Euskadi Irratia (1197 / 1386 / 1476 kHz),

Radio Euskadi (756 / 819 / 963 kHz)

Radio Vitoria (1602 kHz).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb het bericht gelezen in de nieuwsgroep, het schijnt dat er Spaanse middengolf zenders gaan stoppen vanaf 1 mei dit jaar

Euskadi Irratia (1197 / 1386 / 1476 kHz),

Radio Euskadi (756 / 819 / 963 kHz)

Radio Vitoria (1602 kHz).

Dan blijven er nog 3 Spaanse, wat Engelse en Poolse zenders over. De frequentie blijft, als het donker is, voor grotere afstanden onbruikbaar.

Even nog een verzoekje (voor alle forumleden): Kijk eens terug in dit draadje. Probeer aub alleen die tekst te citeren waar je op wilt reageren. Wil je niet citeren, gebruik dan de knop 'Reactie plaatsen'. Daarmee houd je het draadje leesbaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan blijven er nog 3 Spaanse, wat Engelse en Poolse zenders over. De frequentie blijft, als het donker is, voor grotere afstanden onbruikbaar.

Even nog een verzoekje (voor alle forumleden): Kijk eens terug in dit draadje. Probeer aub alleen die tekst te citeren waar je op wilt reageren. Wil je niet citeren, gebruik dan de knop 'Reactie plaatsen'. Daarmee houd je het draadje leesbaar.

Ik borduur even door op wat te doen als het donker is en dat mbt het overbruggen van grote afstanden.

Wat zijn grote afstanden? Groningen, Friesland, Noord Holland? Kun je vergeten. Ik heb het nooit uitgeprobeerd maar welk cirkeltje kun je rondom de 1602 zendlocatie leggen< hoeveel km> s avonds als het donker is en dan nog een ruisvrij signaal ontvangen op 1602? Want daar gaat het natuurlijk om. Stel dat de gemiddelde luisteraar nog bereid is s avonds op de middengolf naar "een goed stuk muziek " te luisteren. Eerste eis is dan een absoluut ruisvrij ongestoord signaal, vergelijkbaar met de 747 zoals die landelijk op keukenradio's of autoradio's te ontvangen is. Alles wat niet aan dat nivo qua sterkte voldoet wordt niet beluisterd door de gemiddelde luisteraar die nog bereid is middengolf te luisteren en te scannen op goede muziek. Kijk, wij weten hoe de middengolf loopt van hoog naar laag, zelfs met het licht uit kan ik aangeven waar ik ongeveer op de middengolf afstem, maar ik ben ook niet normaal< op dat gebied> . Ik vermoed dat op vrij kort afstand van de zendlocatie< 25 km> het signaal s avonds al begint te zagen,klapperen en wapperen. De gewone luisteraar haakt dan af. Je kunt je dus afvragen wat het nut is om 1602 s avonds in bedrijf te houden, ik herinner mij uit de gouden dagen in de 60's dat vele zeezenders om 2100 uur of in ieder geval om middernacht de zaak uitzetten. En dat in een tijd waar s avonds nog radio werd geluisterd. Welk % luisteraars zou s avonds na 1900 uur nog luisteren tov overdag luisteren?

Het zal een fractie zijn. Wie blijven luisteren zijn mensen onderweg in de auto en die stemmen af op fm en dan welop een station dat gedurende en langere reis zowel in km's als tijd storingvrij is te ontvangen.

De voertaal van Seagull is Engels, het hele station heeft een "Engelse " ondertoon, dat vind ik persoonlijk juist aantrekkelijk, maar we hadden al vastgesteld dat ik niet de normale radioluisteraar ben. Het is maar de vraag of in een cirkel van 25 km rondom de Friese zendlocatie van 1602 de gewone Friese luisteraar een boodschap heeft aan Pan European Radio Seagull, krekt!

Hoe de stroomkosten zijn voor de 1602 en de daarbij behorende rekening dat weet ik niet. Maar als vanaf 19.00 uur tot de volgende ochtend 7.00 niemand zich Pan European voelt aangetrokken en de kosten van electra toch betaald moeten worden dan wist ik het wel. UIt!

Wat is wijsheid?

Paul de Haan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Paul,

Je bent niet de enige luisteraar die 'niet normaal' is. Hier staat een dure ontvanger met een behoorlijk prijzige antenne in de achtertuin. In de avonduren wil nog wel eens naar de 75 meterband luisteren: Radio Hot Hits. Beetje Luxy jaren 80 gevoel, incl de fading.

Maar het gaat over de 1602. Als ik mijn antenne richting Friesland draai wil het overdag wel lukken om een redelijk ontvangst te hebben. Radio Waddenzee dus. Nu de dagen wat langer worden is ook Seagull de eerste uurtjes nog te ontvangen. Maar zodra de zon dreigt onder te gaan is het over. Britse en Spaanse zenders komen genadeloos hard binnen. Van Seagull blijft er niks meer over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik herinner mij uit de gouden dagen in de 60's dat vele zeezenders om 2100 uur of in ieder geval om middernacht de zaak uitzetten. En dat in een tijd waar s avonds nog radio werd geluisterd.

Dat was alleen de beginperiode 1964/1965 en natuurlijk niet meer tijdens het hoogtepunt 1966/1967.

Luxembourg 208 zond altijd tot diep in de nacht uit en had zelfs nog in de jaren 70, gedurende de nacht, ook nog aardig wat reclames.

Robin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6430
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    AppieK
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.