Spring naar bijdragen

Afn Wiesbaden sign off 31 mei


andre ph5c

Aanbevolen berichten

Een (schrale?) troost voor android- en iPhone (of iPod Touch) bezitters: via de app AFN 360 kun je luisteren naar een selectie van de programma's van Power Network en The Eagle. En als ik het bericht goed begrijp, zijn er uitbreidingsplannen: 'AFN Europe hopes to be able to offer Power Network as a 24/7 streaming audio service on AFN 360 sometime in the future.' Te beluisteren in alle landen waar Amerikaanse militairen zitten, en dus ook in Nederland.

De vroegere deejays uit LA zijn natuurlijk al lang niet meer actief voor AFRTS, voorzover ze nog onder ons zijn. All Things Considered wordt uitgezonden door tientallen radiostations in de VS, ook online, en voor Rush Limbaugh geldt vast en zeker hetzelfde. Voor oude (en nieuwe) top 40s, Oldies shows en de Country Countdown kun je elk weekend terecht op CFN.

Een programma dat nog steeds bestaat: 'The Swinging Years' met Chuck Cecil. In de jaren zeventig en tachtig elke zondagochtend te horen op AFN, en nu nog elk weekend op een jazzstation in LA: http://www.jazzandblues.org/programming/hosts/bios/?host=Chuck%20Cecil

En verder: es war einmal...

Paul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanuit een nostalgisch oogpunt inderdaad jammer dat de zender uitgaat.

Maar wordt er nog naar geluisterd, gezien de reacties hierboven zijn het allemaal herrineringen aan vroeger.

Deze zomer heb ik wat uren opgenomen van Brunssum (http://www.iradiocafe.nl/forum/thread-2391.html), maar dat was nu niet echt de gewelidge power radio van vroeger.

Daarnaast had AFN, in mijn ogen althans, dezelfde status als Luxemburg, Veronica, Mi Amigo etc, bij gebrek aan beter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"mijn" AFN local was Bremerhaven op 1142 khz, 5 kw uit Noord Duitsland, overdag prima signaal.De AFRTS in breng had ik weinig of niets mee, mijn voorkeur lag bij de AFN local shows en iets wat er tussenin zat teweten AFN Europe programma's die dan weer voornamelijk uit Frankfurt kwamen, maar ook van ander locals. In de avond werd 1142 platgewalst dooe de ellende uit het Oostblok en week ik uit naar AFN Franfurt en Munich. In de winter kon je die beide ook tot circa 1000 uur ontvangen in het noorden en wederom vanaf circa 1700 uur, gaf me gelegenheid om de locals goed te kunnen vergelijken. AFN Bremerhaven als echte local verdween op 1142 in 1993 in een emotioneel drie uur durende close down show. het was niet gebruikelijk om emotioneel te worden bij AFN, maar in de laatste 5 minuten hield Armysgt Bill Boyd het niet droog. Dat was voor mij persoonlijk een beetje het einde van "mijn" AFN. Samen met de Britse zeezenders en Lux heb ik door hier altijd wisselend naar te luisteren veel geleerd over de "sound" van diverse radio stations, hun formats etc. Ben nooit bij 1 station blijven hangen. Wel bij dezelfde vrouw, al 40 jaar, maar das een andere hobby.

Paul de Haan.

Paul de Haan.


"mijn" AFN local was Bremerhaven op 1142 khz, 5 kw uit Noord Duitsland, overdag prima signaal.De AFRTS in breng had ik weinig of niets mee, mijn voorkeur lag bij de AFN local shows en iets wat er tussenin zat teweten AFN Europe programma's die dan weer voornamelijk uit Frankfurt kwamen, maar ook van ander locals. In de avond werd 1142 platgewalst dooe de ellende uit het Oostblok en week ik uit naar AFN Franfurt en Munich. In de winter kon je die beide ook tot circa 1000 uur ontvangen in het noorden en wederom vanaf circa 1700 uur, gaf me gelegenheid om de locals goed te kunnen vergelijken. AFN Bremerhaven als echte local verdween op 1142 in 1993 in een emotioneel drie uur durende close down show. het was niet gebruikelijk om emotioneel te worden bij AFN, maar in de laatste 5 minuten hield Armysgt Bill Boyd het niet droog. Dat was voor mij persoonlijk een beetje het einde van "mijn" AFN. Samen met de Britse zeezenders en Lux heb ik door hier altijd wisselend naar te luisteren veel geleerd over de "sound" van diverse radio stations, hun formats etc. Ben nooit bij 1 station blijven hangen. Wel bij dezelfde vrouw, al 40 jaar, maar das een andere hobby.

Paul de Haan.


Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6410
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ljf
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.