Spring naar bijdragen

The days before jingle cartmachines.


Gast

Aanbevolen berichten

Hoe deden ze dat toch voor de jingle cartmachine?

Zie hier http://www.reelradio.com/reports/mackenzi.html

Met regelmaat zie ik trouwens dat er over carDmachine wordt geschreven, foutje, moet toch echt carTmachine zijn, maar dat even terzijde.

Paul de Haan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelfs bij professionele radio stations kwam ik vroeger Cards tegen, en als je er wat van zei was je natuurlijk weer veel te eigenwijs.

Ja, terwijl het vrij simpel te verklaren is, cart van cartridges.

Maar je zult hedentendage de lieden die er maar op los "appen" < hopelijk goed geschreven, ik doe hier niet aan> de kost moeten geven die niet weten waar dat "appen" van afgeleid is.

What's app doc?

Paul de Haan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat zou je zeggen van gewoon "applicatie" ?

en Paul, voor de cart machine deden we dat gewoon met een bandje..........

Foto © Stichting Norderney

2pyqcuu.jpg

Juul ( die niet Twittert, niet SMS-st, maar gewoon telefoneert...........)

Helemaal juist Juul in beide gevallen. Maar in het artikel waar ik naar verwijs ging het ook gewoon via " een bandje".

Maar goed, bij een cart gaat het uiteindelijk ook om een bandje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap het Paul.

Wij waren voorzien met deze Italiaanse dingen. Het was met "de kennis van nu " een soort Frya-trein machine...........

Maar.......je kon ze wel programmeren, ik gebruikte het nooit omdat er altijd een seconde of 2 tussen zat.

Ook leuk om te lezen.

http://www.oldradio.com/archives/hardware/carts.htm

Juul

7ij9.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap het Paul.

Wij waren voorzien met deze Italiaanse dingen. Het was met "de kennis van nu " een soort Frya-trein machine...........

Maar.......je kon ze wel programmeren, ik gebruikte het nooit omdat er altijd een seconde of 2 tussen zat.

Ook leuk om te lezen.

http://www.oldradio.com/archives/hardware/carts.htm

Juul

7ij9.jpg

Was zeker een voordeelaanbieding, overigens prachtige detailfoto.

En de link.

Voor echte cartfreaks de volgende link

Paul de Haan


.....en dan zoek je een beetje en kom je leuke dingen tegen boordevol jingles

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap het Paul.

Wij waren voorzien met deze Italiaanse dingen. Het was met "de kennis van nu " een soort Frya-trein machine...........

Fyra zal je bedoelen.

Je had liever de Ferrari begrijp ik.

Want Italianen bouwen natuurlijk niet alleen maar slechte dingen

Grote kans dat je als je naar de radio luistert, je naar een Italiaanse zender luistert....

(broadcast Partners heeft wel zelf wat modificaties en verbeteringen aan laten brengen, en zo had de NS het ook moeten doen.)


Ja, terwijl het vrij simpel te verklaren is, cart van cartridges.

Paul de Haan

Ja dat legde ik ook wel uit, maar maakte het alleen maar erger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb in de jaren '80 die dingen nog lopen 'inlussen'. Opnemen op rechterkanaal van een Revox B77. Mono dus. Op lub-tape. Scherp zetten. Wit potloodstreepje achter op de band ter hoogte van de afspeelkop. Terugdraaien totdat het streepje bij de linker bandgeleider staat. Pieptoon aan. Opname op linkerkanaal. Meteen afzetten als het streepje de koppen passeert. Band losknippen (na de opname op het rechterkanaal natuurlijk). Voorzichtig inlussen in de cart. Begin en einde met een speciaal wit bandplakkertje aan elkaar. Niet laten uitsteken natuurlijk. Niet te strak. Niet te los. Cart dichtschroeven. En dan proberen. Meestal lukte het. Er zat een bandsnijdertje op de Revox als ik me goed herinner, maar de omroep had ook losse setjes. Priegelwerk. En dan zat ik niet op een schommelde boot...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb in de jaren '80 die dingen nog lopen 'inlussen'. Opnemen op rechterkanaal van een Revox B77. Mono dus. Op lub-tape. Scherp zetten. Wit potloodstreepje achter op de band ter hoogte van de afspeelkop. Terugdraaien totdat het streepje bij de linker bandgeleider staat. Pieptoon aan. Opname op linkerkanaal. Meteen afzetten als het streepje de koppen passeert. Band losknippen (na de opname op het rechterkanaal natuurlijk). Voorzichtig inlussen in de cart. Begin en einde met een speciaal wit bandplakkertje aan elkaar. Niet laten uitsteken natuurlijk. Niet te strak. Niet te los. Cart dichtschroeven. En dan proberen. Meestal lukte het. Er zat een bandsnijdertje op de Revox als ik me goed herinner, maar de omroep had ook losse setjes. Priegelwerk. En dan zat ik niet op een schommelde boot...

Had je geen "wispot" en een opnamemachine?

Niels

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6400
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    kees o
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.