Spring naar bijdragen

Welkom in Utopia 1988


Juul

Aanbevolen berichten

Ik kreeg het verzoek om de uitzending over de Frank Boeijen Groep van 29 augustus 1988 nog een keer beschikbaar te stellen.

Welnu, hier is ie met de relevante gegevens.

33kw086.jpg

De onderstaande foto nam ik tijdens onze mixage. Ik weet het nog goed, het was een uur of 03.00 in de vroege ochtend. Je ziet NOB technicus Dick Luchtenburg ( voorgrond) en bandlid Jos Haagmans bezig met de mixage in VARA 8.

20ao7.jpg

Die mixage ging naar een SONY 1630 master. ( zie afbeelding ).

4qsyop.jpg

Dus voor de "leken" onder ons, dat is de digitale band waarop de opname was weggeschreven tijdens de mix van 24 kanalen digi naar 2 kanalen stereo en waarmee we de montage deden om tot een volledig radioprogramma te komen. De studio waar we dat deden was AVRO RK 6. Ik heb de foto's al eens eerder laten zien maar vooruit, bij dit onderwerp passen ze mooi. AVRO RK6 was een volledig digitale montage studio. De grote kasten die je links ziet daarin zitten de SONY 1630 tapes  die remote vanuit

het mengpaneel worden bediend. 


De andere foto laat technicus Ad Vink zien tijdens de montage.



fp56cg.jpg

xn96y1.jpg




"De Frank Boeijen Groep - WELKOM IN UTOPIA"




De TROS RADIO maakte 6 november 1987  DIGITALE 24 sporen opnamen vande Frank Boeijen Groep in theater De Reehorst  te Ede.



DIGITALE Opname en mixage : Dick Luchtenburg


DIGITALE montage : Ad Vink.


Radio productie : Juul Geleick.




Hier is de mix  van het volledige concert.

Inmiddels zijn Dick Luchtenburg, Ad Vink en ik met een welverdiend pensioen............

©TROS radio

http://www48.zippyshare.com/v/45953425/file.html

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De naam Nico de Haan kwam ik gisteren ook tegen als technicus op een live LP van Jasparina de Jong uit 1969 opgenomen door de NOS.

Over het onderwerp: het blijft voor mij de "Frank-kan-mij-niet Boeijen-groep".

Niels

Nico is later baas geworden van alle NOS-NOB technici. Geweldige man, alles kon bij hem.

Helaas is ie een aantal jaren geleden overleden.

En over Frank, gelukkig dat smaken verschillen.

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...
  • 5 months later...

Juul bedankt. Heb het net beluisterd, klopt het dat op 52:02 er een hik in de opname zit?

Geen idee, moet ik vandaag even beluisteren.

 

 

Juul

 

Even later......Ik heb de originele uitzend DAT er even bij gepakt en inderdaad, de hik zit ook hier in.  Nooit geweten, je bent de eerste.

 

Ik kan later vandaag nog wel even naar de afzonderlijk gemikste nummers kijken. Ik ben benieuwd. 

Ja, DAT tapes het was toen  een prachtige vinding maar o zo kwetsbaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • 11 months later...

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6447
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Woodstock1973
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.