Spring naar bijdragen

Anzichtkaart van Scheveningen haven


wim1958

Aanbevolen berichten

Toen ik de post van Rene zag over de anzichtkaarten waar het Veronicaschip en Scheveningen op stond , herinnerde ik me dat ik nog steeds een anzichkaart heb waar de haven van Scheveningen op staat. Aan de auto s op de kade kun je wel zien dat het zeker eind jaren zestig moet zijn.

Ik heb iets met die kaart en de herinnering aan de bevoorrading van Veronica . Dus ik wilde hem even met jullie delen.

Het is een Spanjersberg kaart.

Please login or register to see this link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aan de linkerkant lagen inderdaad de tenders. Vanaf die kade vertrokken ook de schepen waarop de rondvaarten langs de zendschepen werden gemaakt.

En de Loekie Scheveningen 71 parkeerde daar ook, je weet wel: daarmee kon je sportvissen op de Noordzee. ;)

Deze foto toont diezelfde kade, een aantal jaar geleden, toen beide ex-tenders daar weer een keer lagen, gefotografeerd van schuin aan de overkant, achteraan.

2hecxh4.jpg

Tegenwoordig biedt die haven een totaal andere aanblik. Kleine visserskotters zijn er nauwelijks nog: de markt is in handen van reuzen zoals deze:

n3n095.jpg

jawel: aangemeerd aan diezelfde kade, weer aan het begin

Verder liggen er vandaag de dag van die party-platforms en een boel privé zeilscheepjes en jachten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je bent warm Juul, maar tis niet helemaal correct.

De rederij zit hier:

2cfawck.jpg

Die 'doorgang' waar jij de Ger Anna plaatst, is inderdaad: een doorgang. Volgens mij liggen daar nooit schepen afgemeerd.

Ik weet niet beter dan dat de tenders, rondvaartboten en de Loekie hier lagen/liggen:

30nj1w9.jpg

en dat is, zeg maar, ook zo ongeveer het stuk waar 'men' destijds aankwam op de avond van 31 augustus 74.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank heren.

De plek waar Juul de rederij intekende, ziet er zo uit:

http://goo.gl/maps/Jb86G

De plek waar Rene de rederij neerzet ziet er heel anders uit:

http://goo.gl/maps/NtlA9

Van die laatste is natuurlijk niets meer te maken. Maar het gebouw dat Juul aanwees, zou toch herkend moeten worden door wie er al eens binnen zat.. Om banden te monteren tijdens een 2e kamer vergadering ofzo.. ;) )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6415
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Gerard Groeneveld
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.