Spring naar bijdragen

Nog meer muziek en geschiedenis


Juul

Aanbevolen berichten

Ja, ik ben een z.g. "kind" van en uit de jaren 60. Het waren mijn pubertijd jaren. Luisteren naar Radio London, Caroline ( de echte), Atlanta en soms naar Veronica. Ja, soms. Want al die Engelse platen vond ik veel leuker en dat kwam allemaal van een schip.............. Wij hadden thuis draadomroep, met zo'n grote bakkelieten draaischakelaar.

Goeie kwaliteit.

Ik kwam op de middelbare school via klasgenoot in kontakt met de "grote wereld". Want Hilversum was toch maar een dorp. Met Ad kwam ik terecht middenin een provo demonstratie en met Ad kwam ik langs de Wallen. Voor een Amsterdammer niks bijzonders, maar voor een beschermd opgevoede Hilversumse jongen..........

Een paar later hoorde ik van het eerste grote popfestival in de USA, het "Monterey Pop Festival'.

Dat was in 1967, tijdens "The summer of love".

En over dat festival kun je van alles vinden. Bij de TROS hebben technicus-producer Herman Dales en ik samen met Jerney Kaagman een aantal docu's over dat festival gemaakt.

En nu kun je de film op Internet vinden. Hieronder deel 1.

Monterey Pop Festival - part I

En deze zijn iets "moeilijker" voor de slechts in muziek en jingles geinteresseerde "café" vriendjes hier. De collega's van de BBC maakten een pracht van een docu over die zomer van 1967. Over de muziek en de invloed die het had op die generatie. Juist, ja, dus ook op mij.

Dat jaar was in mijn leven ook een keerpunt, "Joost de Draaijer zei, kom maar hier werken....."

En toen verdiende ik Fl. 425,- in de maand. Ik had van m'n hobby m'n werk kunnen maken.

Enfin, als het weer eens slecht weer is kijken maar vrienden!

BBC: The Summer of 1967 - The Summer of Love

De volgende docu is er eentje van de Amerikaanse "publieke omroep" PBS: Public Broadcasting Service.

The Sixties - The Years That Shaped a Generation (TV) [2005]

En hier een mooie docu over Detroit en zijn muziek.

PS. Voor diegene die moeite hebben met het Engels, je kunt de ondertiteling naar Nederlands zetten. Rechtsonder op You Tube.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wauw!

Afdeling 'juweeltjes'!

Dank!

Ja, toch een soort Poster maar dan hier op het forum......

Vooral die laatste over Detroit, weer een prachtige BBC productie. Dat kunnen ze wel daar.

Ik ben blij dat ik vaak naar Londen mocht van de baas, snuffelen in hun archieven......

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In 1994 werd er een prachtige docu gemaakt over het Woodstock festival van 1969.

De docu kreeg de naam mee: "Woodstock dagboek" ( WOODSTOCK DIARY by Chris Hegedus, Erez Laufer & D.A Pennebaker)

Ik weet niet of er hier veel forum leden zijn die het allemaal mee gemaakt hebben ( leeftijd) maar ik geniet!

http://www.youtube.com/watch?v=JCCn_W_UCgI

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6400
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    kees o
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.