Spring naar bijdragen

2013-11-07 / Live vanaf de Norderney en "omstreken".


Peter Vrakking

Aanbevolen berichten

Ik heb de uren ook op genomen, en vond het wel gezellig.

Viel me op dat iedereen ht zelfde verhaal had over de kleine radio onder de dekens, daar kan me niet in vinden.

Ik moest het doen met een grote radio in de huiskamer.

Maar tijdens het opnemen, dus luisteren onderbrak de stream wel eens.

Mijn vraag dan ook is ook zo op jou opnamen Peter?

vr.gr.Anne

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor zover ik heb gezien / gehoord had ik daar geen last van.

Het verhaal van onder de dekens luisteren komt mij wel bekend voor, maar dan meer met Radio Luxembourg in de 70s

Met zo een

Misschien ga ik dan jouw opnamens toch maar downloaden.

Dat is een leuk tostel, die had ik ook wel willen hebben.

Ik vroeg ook zo'n klein radiotje, maar kreeg een draagbare keukenradio, beetje groot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Viel me op dat iedereen ht zelfde verhaal had over de kleine radio onder de dekens, daar kan me niet in vinden.

vr.gr.Anne

Bij mij was het een ouderwetse Philips buizenradio die vlak naast mijn bed stond. Met mijn oor lag ik er vlak naast, dus als ik hem zachtjes aanzette, kon ik in het donker vrijwel onopgemerkt luisteren. En de MG-schaal was verlicht, dus als ik eens wat anders wilde, kon ik ook op zoek naar exotische buitenlandse stations.

Wat Veronica betreft, heb ik dan ook de mooiste herinneringen aan avondprogramma's zoals die van Tineke. Ze werden gemaakt voor een klein, maar aandachtig publiek, en daardoor hadden ze een bepaalde intimiteit die overdag ontbrak. En Caroline, 'Europe's First and Only Album Station', straalde in de jaren zeventig diezelfde atmosfeer uit.

Paul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voordat ik bij Veronica ging werken luisterde ik op deze zelfbouw draagbare ontvanger van Amroh. De Positron, het was een bouwdoos.

Ik kon er zelfs Radio Luxemburg mee ontvangen en dat nog wel draagbaar! "wow"...........Dat was wat in die tijd.

Bron: http://www.bakeenei.tweakdsl.nl/AMROH%20radio%20ontvangers.htm

116rvhf.jpg

28s25oy.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De muziekkeuze van Caroline in de 70s was juist mijn reden om naar Luxemburg te draaien.

Ow, ik ging juist naar Caroline vanwege de muziekkeuze.... Albummuziek, dat hoorde je nergens anders.

Ik heb ook wl goede herinneringen aan Luxemburg trouwens, maar dan meer uit begin jaren 70.

Peter Powell, Paul Burnett e.d. goede dj's maar ze draaien vrijwel alleen de hits en die hoorde je elders ook wel.

Ik begon in de jaren 60 ook met radio luisteren s avonds in bed.. onder de dekens, wel met de transistorradio van mijn grote broer :)

Hans Marijs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6430
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    AppieK
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.