Spring naar bijdragen

Neil Young sprak met Jobs over hogere audio kwaliteit


Juul

Aanbevolen berichten

bron: "spooter" - WebsiteMacFreak.

Tsja, iedereen is tegenwoordig gewend aan mp3 en AAC als bestandsformaat: het heeft ook een groot deel van de cd markt ingeperkt.

Maar als je je realiseert dat er op een mastertape vaak zelfs meer audio informatie staat dan dat er op een cd terecht komt, dan komen AAC en mp3 er helemaal bekaaid vanaf...

Neil Young probeerde bij Apple meer voet aan de grond te krijgen om betere audio kwaliteit af te leveren. Hij praatte hier zelfs over met Jobs. Maar die overleed op een gegeven moment...

http://www.wired.com/business/2012/01/neil-young-steve-jobs-atd/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bron: "spooter" - WebsiteMacFreak.

Tsja, iedereen is tegenwoordig gewend aan mp3 en AAC als bestandsformaat: het heeft ook een groot deel van de cd markt ingeperkt.

Maar als je je realiseert dat er op een mastertape vaak zelfs meer audio informatie staat dan dat er op een cd terecht komt, dan komen AAC en mp3 er helemaal bekaaid vanaf...

Neil Young probeerde bij Apple meer voet aan de grond te krijgen om betere audio kwaliteit af te leveren. Hij praatte hier zelfs over met Jobs. Maar die overleed op een gegeven moment...

http://www.wired.com/business/2012/01/neil-young-steve-jobs-atd/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als het een hoogwaardige speler is, zou het Flac bestanden van 24bit af moeten kunnen spelen. Kijk dan hebbie wat.

Na de introductie van de cd kwam ik er op een gegeven moment achter dat sommige oude lp's beter klonken dan

de cd variant om over mp3 maar te zwijgen. Met m'n oude Sony MD Walkman (wav) werd ik op werkt wel eens uitgelachen

maar als men het verschil hoorde met b.v. een Ipod hield dat snel op en werd er gevraagd 'waar kan ik die kopen'.

Ik heb inmiddels heel wat albums in Flac 24bit 96 - 192khz. De grootte van één album is dan wel al gauw 1 gigabyte

192 goed idee ;)

Henny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als het een hoogwaardige speler is, zou het Flac bestanden van 24bit af moeten kunnen spelen. Kijk dan hebbie wat.

Na de introductie van de cd kwam ik er op een gegeven moment achter dat sommige oude lp's beter klonken dan

de cd variant om over mp3 maar te zwijgen. Met m'n oude Sony MD Walkman (wav) werd ik op werkt wel eens uitgelachen

maar als men het verschil hoorde met b.v. een Ipod hield dat snel op en werd er gevraagd 'waar kan ik die kopen'.

Ik heb inmiddels heel wat albums in Flac 24bit 96 - 192khz. De grootte van één album is dan wel al gauw 1 gigabyte

192 goed idee ;)

Henny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Flac is inderdaad niet nieuw, maar als ik nu zo'n bestand op mijn iPod wil zetten, moet ik het eerst converteren naar mp3. Als albums straks standaard in flac worden aangeboden en afgespeeld kunnen worden via zo'n apparaatje, is er toch wel iets veranderd, lijkt mij.

Niet dat ik echt zo'n audiofiel ben. En om het verschil te ervaren, zul je zo'n ding ook op een hele goede geluidsinstallatie moeten aansluiten, toch? of luisteren met een superieure koptelefoon.

Paul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Flac is inderdaad niet nieuw, maar als ik nu zo'n bestand op mijn iPod wil zetten, moet ik het eerst converteren naar mp3. Als albums straks standaard in flac worden aangeboden en afgespeeld kunnen worden via zo'n apparaatje, is er toch wel iets veranderd, lijkt mij.

Niet dat ik echt zo'n audiofiel ben. En om het verschil te ervaren, zul je zo'n ding ook op een hele goede geluidsinstallatie moeten aansluiten, toch? of luisteren met een superieure koptelefoon.

Paul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6430
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    AppieK
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.