Spring naar bijdragen

Locatie gezocht uit Kapitein Zeppos


rien1959

Aanbevolen berichten

Oh makkelijk, zullen jullie wel denken ..... Nou, dus niet ! In aflevering twee van de eerste serie van Kapitein Zeppos komt "de pukkel" ter sprake. De kapitein heeft hem ontmoet waarbij door "de pukkel " een voorstel gedaan wordt om de erfenis van de Zeppos te kopen. Daagt het jullie al .... ;) tijdens dat verhaal zie je de kapitein en de pukkel op een terras hoog boven een rivier, met in de verte een eilandje en daarachter een brug. Bij een closeup van de kapitein zie je de bocht van de rivier met een spoorlijn en een weg. Opvallend is dat de spoorlijn aan de waterkant ligt in plaats van de weg. Het deed mij denken aan de Rijn bij Ober Wesel maar toch kon ik het niet helemaal kloppend krijgen. Ik vond namelijk geen brug achter het eiland. Het enige wat er een beetje op leek was de Moezel bij Lehmen. Daar klopt het echter niet met de spoorlijn, al is er wel een sluis op de achtergrond i.p.v. een brug. Wie het weet mag het zeggen !

Rien, die beseft dat het moeilijk is.

cf882fae6b42404a6890e25f69072d7d.jpg

048736b51bb62338b95d461d1e49dc90.jpg

6134b2558cae79ef8be56140ea972457.jpg

Aanvulling ! Misschien is dit wel de locatie : Profondeville aan de Maas in België.

06350b6b75f4dc1f739927751b19286e.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rien, waar ze ook zitten, dat waar ze zitten lijkt me nog te bestaan. Er moet dus een huis met een terras of een soort hotel op hoogte zijn, tenzij het een uitkijkpunt is, waar men voor de scene een tafel, een vaas (twee vazen zelfs) en een parasol hebben neergezet. Het zou ook een brug kunnen zijn waar ze vanaf gefilmd hebben. Het lijkt me sterk (als het een brug is) dat die brug gesloopt is. Een stuwdam lijkt me ook nog een mogelijkheid. Met Google Earth moet het te doen zijn. Spoorbanen met een weg erlangs moet ook nog bestaan, want het lijkt me zeer sterk dat die zouden worden weggehaald, alsmede de brug in de verte. Dus jouw plaatjes lijken er erg veel op, maar met mijn kanttekeningen waarschijnlijk dus fout.

Omni

ps het Rijndal dacht ik ook meteen aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Omni,

intussen heb ik een en ander verder uitgezocht en het is de laatste locatie aan de Maas. Boven op de heuvel staan een aantal gebouwen waar je het uitzicht hebt van de film. Met Streetview zie je het helaas niet vanwege de bomen.

Rien

Ik heb ook nog effe naar de kaart van Griekenland gekeken, want ontmoette Zeppos Pukkel niet daar (als het ware dan)?

Je ziet echter niet veel rivieren met eilandjes een spoorbaan en een weg ernaast, dus moet het op lokatie (Belgie) zijn opgenomen.

Maar die brug van jou in de verte? Waar is die dan? Ook natuurlijk: is het richting NL of richting F gefilmd? Leuke puzzel dit, Rien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook nog effe naar de kaart van Griekenland gekeken, want ontmoette Zeppos Pukkel niet daar (als het ware dan)?

Je ziet echter niet veel rivieren met eilandjes een spoorbaan en een weg ernaast, dus moet het op lokatie (Belgie) zijn opgenomen.

Maar die brug van jou in de verte? Waar is die dan? Ook natuurlijk: is het richting NL of richting F gefilmd? Leuke puzzel dit, Rien.

De brug zie je op de foto als een witte streep boven het eiland. Het is gefilmd richting Frankrijk vanaf locatie (restaurant) Belvedere vermoed ik. Dat bevind zich op de heuvel tegenover Profondeville. Op Google Maps is het op de kaart aangegeven. Het kan ook zijn dat het op een nog hogere plek is opgenomen. Ik kom nooit in die richting anders zou ik het eens gaan opzoeken. Het is altijd leuk om te ontdekken hoe je in een film voor de gek wordt gehouden :) Zo ga je bij de film La grande vadrouille in een achtervolging de bocht om en ineens ben je 200 km verder Frankrijk in. Zal ik ook nog eens opzoeken .....

Rien

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Geachte, Je zit hellemaal verkeerd, de serie werd opgenomen voor een groot deel in Vlaams Brabant: Onze-Lieve-Vrouw-Lombeek

Tegen wie heb je het ? Iedereen is het er over eens dat het in Onze Lieve Vrouwe Lombeek is opgenomen. Daar gaat dit item ook niet over.

Rien, die het allemaal weer met verbazing aanschouwt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geachte, Je zit hellemaal verkeerd, de serie werd opgenomen voor een groot deel in Vlaams Brabant: Onze-Lieve-Vrouw-Lombeek

Tegen wie heb je het ? Iedereen is het er over eens dat het in Onze Lieve Vrouwe Lombeek is opgenomen. Daar gaat dit item ook niet over.

Rien, die het allemaal weer met verbazing aanschouwt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Geachte, Je zit hellemaal verkeerd, de serie werd opgenomen voor een groot deel in Vlaams Brabant: Onze-Lieve-Vrouw-Lombeek

Als je het tegen mij hebt, ik woon inderdaad in de buurt van die molen in Lombeek en ga daar af en toe wandelen. Maar de vraag was inderdaad waar de locatie was vanuit de hoogte gezien, en dat is zeker niet in OLV-Lombeek

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6408
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    jac76
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.