Spring naar bijdragen

The Goonshow


wim1958

Aanbevolen berichten

Ik ben al vele jaren een fan van de oude , legendarische Goonshow van de BBC radio . Ik denk niet dat er veel mensen in Nederland zijn die er van af weten , maar ik vroeg me af of er meerdere mensen hier het kennen. De BBC heeft de opnamen de afgelopen jaren geremasterd en uitgebracht op cassette en cd . Die heb ik bijna allemaal en zijn nog steeds vreselijk leuk .

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Goon_Show

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk, Wim! Ik heb een paar maanden geleden het eerste deel gelezen van de nieuwe Beatles-biografie door Mark Lewisohn, Tune In. Een prachtig boek over hun jeugdjaren in Liverpool, tot aan de Britse doorbraak in 1962. Er blijkt uit dat The Beatles in de jaren vijftig niet alleen graag naar Radio Luxemburg luisterden, maar ook grote fans waren van The Goon Show. Daar bleven ze echt voor thuis. Die typisch Britse, absurdistische vorm van humor gebruikten ze onder elkaar, en je hoort er iets van terug in de kerstplaatjes die ze maakten voor de leden van de Britse Beatlesfanclub, in de interviews die ze gaven, en je ziet die invloed ook in de een of twee boekjes met absurdistische verhalen die John Lennon geschreven heeft.

Ik zie nu dat er op Spotify ook het nodige van te vinden is. Ga ik binnenkort eens naar luisteren.

Paul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Grappig dat je het over dat boek hebt Paul , want daar zit ik nu middenin . Ja de Goons hebben de Beatles heel erg beinvloed. Maar wat dacht je van Kenny Everett ? Die was er duidelijk ook gek op. In Engeland kocht ik graag de BBC tapes, er zaten er twee in een doosje met total steeds 4 afleveringen . Heerlijk . Ik heb ook de nodige boeken over de Goons . De zoon van Harry Secombe schreef er een paar jaar geleden nog een prachtig boek over.

Spike Milligan is een held voor me , ik heb het boek gelezen wat zijn secretaresse over hem schreef . Wat een aparte man . Een paar jaar geleden was ik in het prachtige dorpje Winchelsea in Sussex . Daar ligt Spike begraven en hij verzon zelf de tekst op zijn steen ...........

I TOLD YOU I WAS ILL ....... tot het laatst had hij die humor !! Zo heerlijk Engels !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

The Goons... zo ongeveer een legende. Spike Milligan, Harry Secombe, Peter Sellers. De meest krankzinnige sketches waar ze vaak zelf ook onbedaarlijk om moesten lachen. De Engelsen zijn daar meesters in. Klassiekers als de YingTongSong...https://archive.org/details/TheGoons-TheYingTongSong1956

Je zal daar in de zaal hebben gezeten. Uniek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6415
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Gerard Groeneveld
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.