Spring naar bijdragen

Radio Intern Zoetermeer


cuevision

Aanbevolen berichten

  • 2 weeks later...

Hoi Ed,

Blijft lastig, het vinden van geluidsfragmenten/airchecks/jingles uit de beginperiode van de Zoetermeerse vrije radio. Zo zoek ik van behalve Intern bijvoorbeeld ook nog opnames van Radio Trans Holland of Kolossaal. Echter, van zenders als Cuna, RSLC (Sweetlake City) of Groeistad is nog voldoende beschikbaar. Laat maar weten als je in die laatstgenoemde interesse hebt.

Groet,

Richard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Richard. Dank voor je reactie. Ik maakte destijds voor Intern bandprogramma's. Het zou erg uniek zijn als daar materiaal bewaard zou zijn gebleven. Maar er is hier via dit medium zoveel materiaal dat een post de moeite waard is. Bedankt voor t aanbod, maar dat materiaal is niet nodig.

Gr

Ed

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 years later...

Hey Robert, even snel voor je op de harde schijf gekeken en dat zijn enkele korte fragmenten van o.a. John vd Velde, Marc Jacobs en Rob van Hoogenhuizen, het Ziaja & Dorst jinglepakket met wervingsspot en enkele commercials. Ik zal hiervan zo snel mogelijk iets plaatsen Robert. Zelf misschien nog iets in bezit van Cuna (of 1 van de andere Zoetermeerse zenders in die tijd ?) . Zo ben ikzelf nog op zoek naar de Cuna wervingsspot met (als ik het goed heb) de stem van Rob, waarin hij zich als groenteboer afvraagt waar zijn klanten toch blijven; "tis echt komkommertijd"....en uiteraard de oude zelfgemaakte jingles van Cuna, die op The Alan Parssons Project Mammagamma bijvoorbeeld, het beste van Zoetermeer, Cuna radio voor u en Cuna's Popschijf. Daar moet echt nog iemand iets van in bezit hebben lijkt me ;) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meer dan 30 jaar geleden de originele masters van Radio Cuna in mijn handen gehad.  Een plastic boodschappentas met allemaal losse tapes waarbij de plakbandjes losgelaten hadden of waarbij de lijm ervoor zorgde dat sommige tapes aan elkaar geplakt en niet meer af te spelen waren.  Ik heb net de opnames van de jingles en commercials van Radio Cuna die ik toen nog kon redden beluisterd, maar dat eerste jinglepakket zit er helaas niet bij.  Wel een paar commercials uit dezelfde tijde zoals Snackbar de Corner, Manege Kromwijk en Wando Doe Het Zelf.  De Cuna wervingsspot met de groenteboer zat er ook tussen, maar de stem is niet van Rob van Hoogenhuizen.

 

Please login or register to see this link.

 

Grt,

 

Peter

 

 

 

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
  • Treurig 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha top Peter ! Ik herken de spotjes als de dag van gisteren ;) Die wervingsspot bedoelde ik inderdaad en nu hoor ik dat het absoluut niet de stem van Rob is, maarja hoeveel jaar is dit geleden ? Jammer dat de oude jingles er niet bij zitten Peter, maar ook dit is al gaaf. Mocht je nog meer vinden dan hoor ik het graag van je. 

bewerkt door Richard079
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei cuevision:

De laatste mannelijke stem in de spots is Rob wel. Ik heb m deze stream even door gestuurd...

 

Ik denk dat je er naast zit.  Hierbij kun je het verschil horen. De eerste commercial van Radio Cuna is Rob van Hogenhuizen uit dezelfde periode:

 

Please login or register to see this link.

 

Grt,

 

Peter

 

 

  • Vind ik leuk 1
  • Treurig 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 18-10-2019 om 21:51 zei pvanklei:

Het pakketje van Ziaja & Dorst bestond uit een een lange filler (library track van Chappel) en een paar losse jingles van Probe die ze nagemaakt hadden van jingles van Amerikaanse jingle bedrijven.

 

 

Iemand nog interesse in de filler van Chappell?

CHAP108 Ib Glindemann - Coast to Coast?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...
  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Hoi Richard079 en pvanklei,

 

Inmiddels staan er wat leuke dingen op de website. Ook het url www.radiocuna.nl is inmiddels een feit.

Het is nog niet allemaal "gelikt" maar het begin is er, zo ook het voornemen om wekelijks te updaten.

Inmiddels zijn wat voormalige medewerkers flink aan het spitten op de zolders, om te bekijken of er nog beeld- of geluidsmateriaal in een doos ligt.

 

Op dit moment staan op pagina "Geluidsfragmenten" de enige jingles en reclames die we nog in bezit hebben.

Ik zag zojuist dat jullie in het verleden hier een aantal audiofragmenten hebben geplaatst, die helaas niet meer te openen zijn.

Is het mogelijk om deze alsnog te uploaden, met natuurlijk de vraag of ervan gebruik mag worden gemaakt op de website.

 

Veel dank alvast, groeten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alvast een kijkje genomen op de website en ziet er al erg leuk uit moet ik zeggen. Eerlijk is eerlijk, ik was in die tijd niet zo'n Cuna-fan (maar Groeistad evenmin) maar wel enorm gaaf om die verhalen te lezen en oude fragmenten terug te horen.... er zitten nog heel wat deuntjes in mijn hoofd (Brokkings Tapijtmagazijn bijvoorbeeld en vooral de eerste Cuna jingles, die op het mammagamma deuntje 'niet de eerste wel de beste van Zoetermeer' :) Ik zal wat hier eerder is geplaatst/aangeboden nogeens uploaden en wens je veel succes met je website, goed bezig ! 

 

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

 

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6381
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    JanBoer
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.