Geplaatst 26 november 201411 jr. Op een deel van een pagina stonden alle programma's van beschikbare radiozenders. Dat was nog eens overzichtelijk
Geplaatst 26 november 201411 jr. Nou, noem het maar overzichtelijk. Natuurlijk waren er minder zenders, maar de programmeringen waren ingewikkeld, met kwartiertjes enz. Niks horizontaal, je moest in het progr blad of krant kijken om te weten wat er kwam. Niks horizontale programmering. In 1934 werd er dus gesproken over Hilversum en Huizen. Hilv op 160 kHz (1875 meter Lange golf) ,en Huizen op 995 kHz (301 meter Midden golf.) Seculier en Confessioneel, Hilv had AVRO en VARA, Huizen NCRV en KRO en een beetje VPRO.
Geplaatst 26 november 201411 jr. Je zou er t zuur van krijgen. Vandaar het reclameblokje in de tekst natuurlijk. En dat voor fl. 1,- of fl. 1,75 per flesche. (van economische grootte... dat dan weer wel) Wel een mooi stukje tijdsbeeld. Bedankt Alex
Geplaatst 27 november 201411 jr. Radiodistributie hadden wij in de stad Groningen ook in huis, met zo'n kiesdraaiknop voor 1 tm 4.Overigens in die draaiknop had je een binnenste draaiknop die het volume regelde als je draaide, gaf harde tikken.Zie het nog voor me. 4 had ook zijn eigen verzoekprogramma, als ik me niet vergis op de donderdagavond. En BBc light had er uurtjes op. ijn ouders luisterden draadomroep, eigenlijk een beeje de voorloper van kabelradio. Mijn broers hadden de beschikking over een platenwisselaar en daar boven op een buizenradio, ik luisterde in 1959 al mee. "Mischien"ligt daar de oorzaak van mijn anorakerij.
Geplaatst 27 november 201411 jr. Nou, noem het maar overzichtelijk. Natuurlijk waren er minder zenders, maar de programmeringen waren ingewikkeld, met kwartiertjes enz. Niks horizontaal, je moest in het progr blad of krant kijken om te weten wat er kwam. Niks horizontale programmering. In 1934 werd er dus gesproken over Hilversum en Huizen. Hilv op 160 kHz (1875 meter Lange golf) ,en Huizen op 995 kHz (301 meter Midden golf.) Seculier en Confessioneel, Hilv had AVRO en VARA, Huizen NCRV en KRO en een beetje VPRO. Je draait Hilversum en Huizen om.
Geplaatst 28 november 201411 jr. Je draait Hilversum en Huizen om. Nee hoor, goed kijken naar het programma overzicht in de krant, de bijbehorende golflengtes en omroepen
Geplaatst 29 november 201411 jr. Nee hoor, goed kijken naar het programma overzicht in de krant, de bijbehorende golflengtes en omroepen Inderdaad staat het zo in het programma overzicht hierboven. Vreemd, voor zover ik weet is er vanuit Huizen alleen maar via de langegolf uitgezonden door de NDO
Geplaatst 29 november 201411 jr. Peter, Ruud heeft gelijk en artikel in de krant klopt. Kijk maar eens in het boek van Ing. P. Vijzelaar op pagina 16.
Geplaatst 30 november 201411 jr. Inderdaad staat het zo in het programma overzicht hierboven. Vreemd, voor zover ik weet is er vanuit Huizen alleen maar via de langegolf uitgezonden door de NDO Nou nee, HDO, voorloper van AVRO zond enkel vanuit Hilversum. Op zeker moment kwam de 2e zender in Huizen in de lucht, ook op Lange Golf. Op 279 kHz (is nu een IOM frequentie) Nederland had dus even 2 zenders op Lange golf, later is Hilversum naar 995 gegaan. (De 160 is later verhuist van Huizen naar Radio Kootwijk)
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.