Geplaatst 6 december 201411 jr. Afgelopen avond hoorde ik tussen 2300-2330 uur op BNR Nieuwsradio een interessant interview met Erik de Zwart over zijn nieuwe rol bij Radio Veronica. Ambitieus is hij zeker; hij wil voor de doelgroep van 20-49 jaar (interessant voor de reclamewereld) over 2 jaar een luisterdichtheid halen van 8 a 9 %,halen terwijl die nu op zo'n 6% zit. Verder vertelt hij over een kantenklaar plan voor een project in Scheveningen waar een soort popcentrum voor Nederland moet komen, maar dat daarvoor nog steeds geen investeerders te vinden zijn. Een interessant interview die een goed inzicht geeft over de huidige situatie in radioland. Luister zelf het hele interview af via:: http://www26.zippyshare.com/v/10921203/file.html Gr, Melle 6 december 201410 jr. bewerkt door Juul "kijkdichtheid" vervangen door luisterdichtheid
Geplaatst 6 december 201410 jr. Erg aardig item. Dat Scheveningen plan is eigenlijk al van de baan. Gemeente moeilijk etc. Er zijn diverse andere plannen, meer centraal in het land. Wat ook erg aardig is, de opmerking van Erik over de Top 40 en Beeld en Geluid. Zo gaat dat bij sommige nog steeds in Hilversum........ Juul PS. En ik wordt een beetje nerveus van die Paul van Liempt, die mensen maar steeds in de rede valt danwel niet laat uitpraten.
Geplaatst 6 december 201410 jr. Erg aardig item. Dat Scheveningen plan is eigenlijk al van de baan. Gemeente moeilijk etc. Er zijn diverse andere plannen, meer centraal in het land. Wat ook erg aardig is, de opmerking van Erik over de Top 40 en Beeld en Geluid. Zo gaat dat bij sommige nog steeds in Hilversum........ Juul PS. En ik wordt een beetje nerveus van die Paul van Liempt, die mensen maar steeds in de rede valt danwel niet laat uitpraten. Inderdaad Juul. Komt ook in telefoongesprekken voor met bijvoorbeeld een instantie die je belt voor vraag of info. Ik geef direct aan daar beslist niet van gediend te zijn en geeft de gesprekspartner 1x de kans het niet meer te laten gebeuren. Bij herhaling stop ik onmiddellijk het gesprek. Werkt perfect, hebben ze niet van terug. Paul de Haan.
Geplaatst 6 december 201410 jr. Erik de Zwart wil met Veronica terug naar de periode van voor de verandering met vriend Niels. 80-s & 90-ies. Maar toen ging het ook al niet goed, en werd het bekende verjongings instrument toegepast. Dus van Leeuwen eruit, muziek jionger enz. Voor ons soort mensen niet meer om aan te horen. Gevolg, dramatisch minder luisteraars. Maar terug naar af is niet goed genoeg, er moet nog veel meer gebeuren wil Erik een beetje luisteraars krijgen. In de doelgroep 20-49 wordt dat moeilijk, genoeg, teveel keus zelfs. Ik heb nieuws voor Erik, er zijn meer doelgroepen dan 20-49. Probeer nou eens bij die adverteerders duidelijk te maken dat Radio het beste middel is voor hun boodschap. De TV reclame wordt massaal weggezapt, iedereen weet het, maar iedereen doet ook net als of zn neus bloed. Behalve de krantenuitgevers, de Persgroep heeft al een tjdje een campagne lopen waarbij de TV reclame onderuit wordt gehaald. `Zo terug, tot na de reclame, we gaan er even tussenuit` Niet bij de krant, maar de bij korte blokjes op de radio ook niet. 10% Marktaandeel van de TV zeneder is hooguit 5% MA voor de reclameblokken. En dan maar hopen dat de klijker teruggkomt, er zijn tegenwoordig zoveel zenders. Zond Radio veronica de spotjes vroeger niet 1 voor 1 uit== (Ja dat mag nu nog)
Geplaatst 10 december 201410 jr. Erik de Zwart wil met Veronica terug naar de periode van voor de verandering met vriend Niels. 80-s & 90-ies. Maar toen ging het ook al niet goed, en werd het bekende verjongings instrument toegepast. Dus van Leeuwen eruit, muziek jionger enz. Voor ons soort mensen niet meer om aan te horen. Gevolg, dramatisch minder luisteraars. Maar terug naar af is niet goed genoeg, er moet nog veel meer gebeuren wil Erik een beetje luisteraars krijgen. In de doelgroep 20-49 wordt dat moeilijk, genoeg, teveel keus zelfs. Ik heb nieuws voor Erik, er zijn meer doelgroepen dan 20-49. Probeer nou eens bij die adverteerders duidelijk te maken dat Radio het beste middel is voor hun boodschap. De TV reclame wordt massaal weggezapt, iedereen weet het, maar iedereen doet ook net als of zn neus bloed. Behalve de krantenuitgevers, de Persgroep heeft al een tjdje een campagne lopen waarbij de TV reclame onderuit wordt gehaald. `Zo terug, tot na de reclame, we gaan er even tussenuit` Niet bij de krant, maar de bij korte blokjes op de radio ook niet. 10% Marktaandeel van de TV zeneder is hooguit 5% MA voor de reclameblokken. En dan maar hopen dat de klijker teruggkomt, er zijn tegenwoordig zoveel zenders. Zond Radio veronica de spotjes vroeger niet 1 voor 1 uit== (Ja dat mag nu nog) Mag dat inderdaad nog steeds Ruud) Ik bedoel 1,2 of 3 spotjes achter elkaar en dan meerdere blokken? Ik dacht dat dat niet meer mocht.. Wim
Geplaatst 10 december 201410 jr. Ja, dat is een fout die bijna iedereen maakt. Alleen voor TV geldt een minimum lengte van het blok, voor radio niet. Een blok van 1 spot mag dus ook, mits vooraf gegaan en uitgeluid door een soort van herkenningsjingle. Maar daar is wel een oplossing voor.
Geplaatst 10 december 201410 jr. Ok, dan snap ik niet dat ze daar geen gebruik van maken. Vind ik persoonlijk veel leuker. Misschien een ideetje voor Herbert.... Bedankt voor de info Ruud! Wim
Geplaatst 11 december 201410 jr. Ik denk niet dat een zender snel zal overgaan tot 1 -1 spotjes. Uit angst doen ze vooral elkaar na.
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.