Geplaatst 27 december 201410 jr. Het januari nummer 2015 is uit: http://www.dkars.nl/index.php?page=donateurs
Geplaatst 27 december 201410 jr. Leuke Club. Ik zie tot mn gemoegen dat het de zendamateurs van Europees en Tropisch Nederland verbindt. Huiskamervraagje, van welke eilanden zijn de getoonde valggen. Ik ken 4 vd 6.
Geplaatst 27 december 201410 jr. Auteur Het magazine wordt "geleid" door een "Nederlandse " zendamateur die op Bonaire woont, en daar oud collega Lex regelmatig tegen het lijf loopt, zoals deze weken.....
Geplaatst 27 december 201410 jr. Mooi, leuk om te lezen! Zou zomaar kunnen dat ik weer zin ga krijgen in de zendhobby! Ook leuk om jouw verhaal te lezen Juul over je 70 cm set. Deze week vrij, ga eens kijken of ik niet het een en ander kan aansluiten! Groet Hans PD0LQA
Geplaatst 28 december 201410 jr. Het magazine wordt "geleid" door een "Nederlandse " zendamateur die op Bonaire woont, en daar oud collega Lex regelmatig tegen het lijf loopt, zoals deze weken..... Tja, op Bonaire wonen zo'n 15.000 mensen, dus iedereen kent iedereen. Is t toevallig een ex medwerker van de WereldOmroep die daar een groot KG station had? Overigens is nog steeds Trans World Radio actief op Bonaire met een 250 kW zender op 800 kHz, de sterkste zender weer van het Koninkrijk. Was vroeger 500 kW. Bonaire is niet zo veel, wel het mooiste eiland van de ABC eilanden. Ik was er in 1965, toen was er echt helemaal niets, een vliegveldje waar alleen 2 motorige Convairs vd ALM konden landen, het drinkwater kwam uit Aruba. Heel pittoresk, maar een werkloosheid van tig procent. Zelfs de werkverschafing bood maar 1 dag per 3 weken werk. Nooit meer teruggeweest, maar wel vaak te horen geweest op de Bonaire RNW zenders.
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.