Geplaatst 21 maart 201510 jr. Doordat vandaag de lente begint moest ik vanmorgen opeens denken aan een van de mooiste Nederlandstalige albums die ik ken, "Hoe sterk is de eenzame fietser" van Boudewijn de Groot en Lennaert Nijgh Iedere nieuwe lente is alles nieuw voor mij, want de winter is dood, het oudjaar is voorbij. Ik voel het nieuwe licht, ik verander van gedachten. Ik volg een nieuwe liefde, ik verander van gezicht. Ik weet nog goed dat toen de lp uit kwam deze een enorme indruk op me maakte omdat het zo mooi het terug kijken op je leven verwoordt.En nu ik ouder ben is dit gevoel alleen maar dieper geworden. Destijds is op Veronica veel aandacht gegeven toen de lp uit kwam. Ik vroeg me af of er nog programma s in archieven zitten die gemaakt zijn als special , misschien met een interview met Boudewijn uit die tijd? Ik weet dat Tineke zich sterk maakte voor dit door Tony Vos geproduceerde album.
Geplaatst 21 maart 201510 jr. Dag Wim, voor zover ik weet en kan nagaan zijn er geen specials gemaakt. Ik heb wel met Boudewijn gesproken in de Story of...... - Poster. Grappig om te zien dat jij dat "Fietser........" album zo in je geheugen hebt. Ik ben iets ouder en heb dan weer een ouder album als m'n favoriet, "Voor de Overlevenden". En daar komt ook "Verdronken vlinder" vanaf. En dat nummer kennen we weer van het laatste Veronica uur. Hebben Ad en ik persoonlijk uitgezocht. Juul
Geplaatst 21 maart 201510 jr. Beide elpees zijn me dierbaar. Ik kan me goed herinneren dat op Veronica de nodige aandacht werd besteed aan 'Hoe sterk...'. Er staat me bij dat het de 'langspeelplaat van de week' was, maar van een special kan ik me niets herinneren. Het album verscheen in september 1973, dezelfde maand van het ABTT-gebeuren in Scheveningen. Daar heeft Boudewijn toch ook nog iets gezongen? Ik zou het programma van die avond nog eens moeten afluisteren. En tja, popliedjes en ouder worden. In dat verband vind ik dit ook nog steeds prachtig, John Lennon was nog geen 25 toen hij het schreef: There are places I'll remember All my life, though some have changed Some forever, not for better Some have gone and some remain All these places have their moments With lovers and friends I still can recall Some are dead and some are living In my life, I've loved them all But of all these friends and lovers There is no one compares with you And these memories lose their meaning When I think of love as something new Though I know I'll never lose affection For people and things that went before I know I'll often stop and think about them In my life, I love you more
Geplaatst 21 maart 201510 jr. Ik zit ook met de eenzame fietser in mijn hoofd . Woon in Friesland en telkens als ik iemand tegen de wind in zie fietsen moet ik aan dat liedje denken. En door 31-8 zeker ook aan "Verdronken vlinder". Ach de cd maar weer eens opgezet hier .... Gr Jaap
Geplaatst 21 maart 201510 jr. Ja, "Fietser" ging min of meer in première op de pier op 10 september 1973. "Bo" zong toen ook nog wat van de LP. Hier een foto van "Bo" en Lex. foto © Stichting Norderney
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.