Spring naar bijdragen

Hoe sterk is de eenzame fietser


wim1958

Aanbevolen berichten

Doordat vandaag de lente begint moest ik vanmorgen opeens denken aan een van de mooiste Nederlandstalige albums die ik ken, "Hoe sterk is de eenzame fietser"  van Boudewijn de Groot en Lennaert Nijgh

 

Iedere nieuwe lente
is alles nieuw voor mij,
want de winter is dood,
het oudjaar is voorbij.

Ik voel het nieuwe licht,
ik verander van gedachten.
Ik volg een nieuwe liefde,
ik verander van gezicht.

Ik weet nog  goed dat toen de lp uit kwam deze een enorme indruk op me maakte omdat het zo mooi het terug kijken op je leven verwoordt.En nu ik ouder ben is dit gevoel alleen maar dieper geworden.

Destijds is op Veronica veel aandacht gegeven toen de lp uit kwam. Ik vroeg me af of er nog programma s in archieven zitten die gemaakt zijn als special , misschien met een interview met Boudewijn uit die tijd? Ik weet dat Tineke zich sterk maakte voor dit door Tony Vos geproduceerde album.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Wim,

 

voor zover ik weet en kan nagaan zijn er geen specials gemaakt.  Ik heb wel met Boudewijn gesproken in de Story of...... - Poster.

 

Grappig om te zien dat jij dat "Fietser........" album zo in je geheugen hebt. Ik ben iets ouder en heb dan weer een ouder album als m'n favoriet, "Voor de Overlevenden".

En daar komt ook "Verdronken vlinder" vanaf. En dat nummer kennen we weer van het laatste Veronica uur.

Hebben Ad en ik persoonlijk uitgezocht.

 

Juul

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beide elpees zijn me dierbaar. Ik kan me goed herinneren dat op Veronica de nodige aandacht werd besteed aan 'Hoe sterk...'. Er staat me bij dat het de 'langspeelplaat van de week' was, maar van een special kan ik me niets herinneren.

 

Het album verscheen in september 1973, dezelfde maand van het ABTT-gebeuren in Scheveningen. Daar heeft Boudewijn toch ook nog iets gezongen? Ik zou het programma van die avond nog eens moeten afluisteren.

 

En tja, popliedjes en ouder worden. In dat verband vind ik dit ook nog steeds prachtig, John Lennon was nog geen 25 toen hij het schreef:

 

There are places I'll remember
All my life, though some have changed
Some forever, not for better
Some have gone and some remain
All these places have their moments
With lovers and friends I still can recall
Some are dead and some are living
In my life, I've loved them all

But of all these friends and lovers
There is no one compares with you
And these memories lose their meaning
When I think of love as something new
Though I know I'll never lose affection
For people and things that went before
I know I'll often stop and think about them
In my life, I love you more

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6415
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Gerard Groeneveld
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.