Spring naar bijdragen

Toch veiling Radiofrequenties


ruudam

Aanbevolen berichten

 

De echte liefhebbers in Nederland zijn zeer enthousiast (denk aan het succes van het North Sea Jazz Festival) maar op het totale luisterpubliek is het kennelijk toch een relatief kleine groep.

En ook op dat festival zie je uiteenlopende muziekgenres voorbijkomen. Ik zie als ik even snel door de programmering heen loop onder andere: Jett Rebel, Typhoon, Mary J. Blige, Paolo Nutini, John Legend, Emeli Sandé, Hozier en zo kan ik nog wel verder namen noemen. Allemaal artiesten die ik, als niet jazzkenner, niet met jazzmuziek zou associëren. Blijkbaar is jazz dus tegenwoordig een veel breder begrip en horen daar ook andere (verwante) genres bij. Dat dat dan wordt weerspiegeld op een Sublime FM (ik ga maar even af op hetgeen ik hierboven heb gelezen, want ik luister nooit naar dit station) vind ik niet gek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sublime luister ik ook nauwelijks naar, wel af en toe naar radio 6 op mijn dab-wekkerradio. De serieuzere jazz komt daar eigenlijk vooral 's avonds aan bod, overdag is het een mengeling aan (iets populairdere) stijlen.

Het heet 'Radio 6 soul en jazz', maar dat is waarschijnlijk omdat het zo lekker klinkt. Je kunt moeilijk elke keer zeggen: 'Je luister naar radio 6 Soul en Jazz en Blues en Rap en Reggae en aanverwante muziek van african-american oorsprong'.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Vergelijkbare bijdragen

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6419
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Petorie
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.