Spring naar bijdragen

Laatste dag Radio London


h.roos

Aanbevolen berichten

Henk,

Hierbij de eerste 3 uur.

Groet, Bertus

Please login or register to see this link.

 

 

 

hartelijk dank Bertus,

Peel was de UK radio  en Big L ver vooruit.

heb je ook nog de uren tussen 0300 en 0530?, dat zou het compleet maken.

 

Paul  de Haan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die nachtuitzending heb ik toendestijds niet gehoord, wel had ik een spijbeldag gepland dus om circa 0530 begon ik naar die laatste dag te luisteren, het zou een lange dag worden,s nachts om 2400 uur afgestemd op 259, Caroline continues met Dale en Walker. Dat doorgaan van Caroline toen was sensationeel maar in de Britse muziekbladen <Disc and MusicEcho> las je er niets meer over, alle aandacht ging toen uit naar BBC Radio One dat 30 september 1967 zou openen. Ook naar BBC Radio One and Two luisterde ik vanaf dag 1, One qua ontvangst op 247 meter middengolf in Groningen slecht, Two op langegolf 1500 meter prima.

Paul de Haan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de hele laatste dag van Big L bewerkt en alle uren mooi aan elkaar gelijmd. Dat met in achtname dat het historisch juist moet zijn.

Omdat de John Peel nacht niet uitblinkt in aanvaardbare kwaliteit heb ik die niet meegenomen. 

En het laatste stukje van Peel z'n programma is ook een beetje een rommeltje.

De laatste dag begint dan ook om 05.35 uur en eindigt om 15.00 uur Engelse tijd. ( zie afbeelding)

Kunnen we zien hoe technicus Dave Hawkins de zender uit deed. En omdat ik toch ook  zendamateur ben heb ik in 2011 een lang gesprek gehad met Dave en hoe dat ging met de Big L zender. Hij is toch een beetje een "held" voor mij. En ik sta met hem op de foto. ( foto Vincent Schriel )

Ook heb ik niks "geremasterd" in de zin dat de platen er mooi tussen gemonteerd zijn. Dat vond ik eigenlijk niet historisch juist. Dus de file is origineel.  Met dank aan Henk Roos die 'em weer eens onder de aandacht bracht.

In AIFF ( WAVE voor Windows ) is de file ruim 5,5 Gb.  Ik twijfel nog wel aan de snelheid, is volgens mij soms te "laag", dus daar moet ik nog eens over nadenken.  In mono - mp3 is de file zo'n 850 Gb. Waar kan ik dat het beste uploaden?

Dus nu moet ik 'em omzetten naar mp3 en dan zal ik hem later uploaden voor de liefhebber.

Het was effe werk dat weer wel.

BigL.jpg

radioday_2011_juul_en_dave_hawkins_big_l.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6410
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ljf
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.