Spring naar bijdragen

Radio Mi Amigo, Radio Caroline - 20-05-1974 - 1900-2215 - Brian Anderson, Norman Barrington


Vincent

Aanbevolen berichten

Nog geen tijd gehad, om deze drie uren (geheel) af te luisteren, ik loop wat achter. ;-)

Maar hier is het programmaschema van Radio Caroline die dag (20-05-74).

21.00-23.00  Brian Anderson

23.00-01.00  Mike Hagler

01.00-03.00  Norman Barrington

03.00-06.00  Mickey Mercer

 

Robin

bewerkt door Robin Westhof
Verandering programmaschema
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een prachtige serie opnames van Caroline, ozo representatief voor de manier waarop het station zich profileerde sind het najaar van 1972 toen aan de tweede Caroline periode werd begonnen en die duurde tot 31-8-74 voor de kust van Scheveningen. Helaas onderbroken in de zomer van 73 toen Caroline de naam Seagull introduceerde en ronduit obscure werd door toedoen van een Brits tweetal , treffend omschreven in het boek van Bob Noakes. Wie niet alleen het Noakes boek maar ook Andy Archers dagboek heeft gelezen over deze periode herkent hier deze editie <72-74> van Caroline in, a bunch of freewheeling mavericks and bohemians onboard a radioship. Ten onrechte wordt met regelmaat geschreven dat de zeezenders zijn opgevolgd door legale commerciele radio, dat is niet het geval, zeezenders maar vooral Caroline brachten wat je kunt omschrijven als "de zeezenderij", marinebroadcasting, een geheel eigen en niet te evenaren manier van radio maken.

Zoals gezegd prachtige opnames met een kleine opmerking erbij; ik bewerk deze opnames opnieuw mbt kwaliteit en snelheid. Ik heb het gevoel dat het een fractie te snel loopt. Het is te verbeteren maar ik kan er natuurlijk geen "studiokwaliteit" van maken. Hopelijk is er meer uit deze<72-74> periode waarvan ik al vele vele uren heb bewerkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vincent, Paul e.a.,

Telkens wanneer ik naar oude opnamen luister, kan ik daar intens van genieten. Dan denk ik vaak 'Wat waren dat toch prachtige radiojaren'. Ook hoe ze een radioprogramma toen maakten, spreekt me nog steeds aan. Och dat ik een RNI fan ben, dat is jullie inmiddels wel duidelijk. Maar ik kon (later) ook genieten van Caroline, Delmare en Laser! Die uitzendingen van Radio Caroline op 389 meter, daar mocht ik toen héél graag naar luisteren.

Vroeger stond de radio vaak op één station en je kwam niet aan de afstemknop... Nu draaien we heel vaak aan die knop om toch maar iets leuks te vinden... Helaas hebben we (m'n vrouw en ik) nu nog steeds óns nr. 1 station niet gevonden.

Daarom m'n complimenten voor jullie dat jullie al dit moois hier op het Forum plaatsen!! Dat mag best eens gezegd (geschreven) worden!

Groet,

HA

bewerkt door Hotel Amigo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Zoals gezegd prachtige opnames met een kleine opmerking erbij; ik bewerk deze opnames opnieuw mbt kwaliteit en snelheid. Ik heb het gevoel dat het een fractie te snel loopt. Het is te verbeteren maar ik kan er natuurlijk geen "studiokwaliteit" van maken.

Daarna, mag je ze wat mij betreft, hier (opnieuw) plaatsen. :-)

 

Robin

 

Daarom m'n complimenten voor jullie dat jullie al dit moois hier op het Forum plaatsen!! Dat mag best eens gezegd (geschreven) worden!

 

Inderdaad!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben momenteel bezig de uren uit dit draadje op te knappen en zal ze dan opnieuw even uploaden. Vincent gaf al eerder aan daar geen problemen mee te hebben.

Ben benieuwd wie dit ooit opnam, ik weet wel dat enkele jaren geleden Theo uit Leeuwarden veel uit de zomer van 74 had opgenomen, stond ter download op de site van Martin vd Ven, zijn nu niet meer beschikbaar. Mogelijk dat deze opnames uit deze bron komen.

 

Paul de Haan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn Paul dat je dat wil doen en Vincent het goed vindt , ik heb daar zelf geen tijd voor, om alles op de juiste snelheid te zetten en de kwaliteit (verder) te verbeteren.

Die opnames van Theo waren toen ook een tijdje via de zeezendergroep te downloaden, dacht niet dat deze erbij zaten, wel heb ik toen, van hem, o.a. een reeks van Radio Veronica uit 1969 gedownload.

 

Robin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.