Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

"Standing In The Shadows of Mowtown".

Featured Replies

Geplaatst

Met erg veel plezier heb ik gisteravond ( zaterdag 12 mrt ) weer gekeken naar de docu  "Standing In The Shadows of Mowtown". Met Joan Osborne.

Je kunt 'em vinden denk ik op uitzending gemist of You Tube…...

Juul

Geplaatst

Geweldig hoe deze muzikanten ook de oude sound weten op te roepen. Dat lukt muzikanten zelden. Als The Stones nu Paint It Black Of Ruby Tuesday spelen, klinkt dat 2016. Dit was echt terug naar '66, ook op het podium. Bijna zonde dat er andere vocalisten waren.

Overigens is dat vooral een bewijs van de klasse van de muzikanten: ook Brian Wilson slaagde er in toen hij met de muzikanten en vocalisten van Wondermint Smile en Pet Sounds opnieuw opvoerde.

Edwin

Geplaatst
1 uur geleden zei rauhfaser:

Overigens is dat vooral een bewijs van de klasse van de muzikanten: ook Brian Wilson slaagde er in toen hij met de muzikanten en vocalisten van Wondermint Smile en Pet Sounds opnieuw opvoerde.

Edwin

Dat klopt, en dat heeft inderdaad alles te maken met de kwaliteit van de band waar Wilson mee werkte.

Maar om eerlijk te zijn, als ik de studioversie van Smile uit 2004 vergelijk met de oude Smile-opnames uit 1966, dan hoor ik toch liever die laatste. Dat heeft niet zozeer te maken met de musici, maar met de opnametechniek. Plaatopnames van tegenwoordig (dat begon al in de jaren tachtig) hebben een veel grotere dynamiek, en die nieuwe versie van Smile klinkt bijna alsof je een live-concert bijwoont. Zelf luister ik nog altijd liever naar zo'n 'droge', ambachtelijke jaren zestig-opname. Word ik dan toch oud? :blush:

Geplaatst

De oude Smile is natuurlijk onovertroffen. Misschien wel de beste popplaat die i.m.o.  ooit is uitgebracht. We kunnen alleen maar gissen hoe Wilson, The Beach Boys en de hele rockmuziek zich anders had ontwikkeld als er geen Mike Love en Capitol waren geweest en Smile in '67 gewoon was uitgebracht. Vergelijkbaar met 'wat als Sam Cooke was blijven leven?' en dat soort vragen.

Edwin

bewerkt door rauhfaser

Gearchiveerd

Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.